iemand een hint voor mij vwb. het probleem van aanmelden op mijne router ??
de netwerkkaart van de laptop krijgt blijkbaar geen ip-adres van de DHCP van de router.
met de andere pc's (zowel via utp-kabel verbonden met de router/accespoint als draadloos) verloopt de procedure vanzelf met de instelling "automatisch een ip-adres laten toewijzen"
de DHCP geeft dan zonder probleem een geldig ip
op de laptop ben ik verplicht van alles manueel in te brengen zoniet heb ik geen internet...
firewall Windows heb ik afgezet
iemand ????
dank bij voorbaat.
Krijg geen IP-adres via DHCP (andere clients wel)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 11 keer
- Recent bedankt: 4 keer
neen toch niet
ik was wel zinnes dat te doen maar voorlopig dus niet...
heb hier juist nog ne keer geprobeerd met de nieuwe PSP (WLAN adapter ingebouwd)van mijne zoon en dat spel vliegt erop precies dat het niets is...
kan daarmee zelfs op het internet (browser ingebouwd) en heb er de laatste nieuwe systeem-software voor PSP mee gedownload.
met mijne laptop werkt het dus niet automatisch...
ik was wel zinnes dat te doen maar voorlopig dus niet...
heb hier juist nog ne keer geprobeerd met de nieuwe PSP (WLAN adapter ingebouwd)van mijne zoon en dat spel vliegt erop precies dat het niets is...
kan daarmee zelfs op het internet (browser ingebouwd) en heb er de laatste nieuwe systeem-software voor PSP mee gedownload.
met mijne laptop werkt het dus niet automatisch...
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Domme vraag:
Staat jou netwerkkaart op DHCP?
doe het volgende eens:
start
uitvoeren
type 'cmd'
type 'ipconfig /renew'
en wacht
Welke fout krijg je? of helemaal geen (je moet tot 2 minuten wachten hoor)
Staat jou netwerkkaart op DHCP?
doe het volgende eens:
start
uitvoeren
type 'cmd'
type 'ipconfig /renew'
en wacht
Welke fout krijg je? of helemaal geen (je moet tot 2 minuten wachten hoor)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Als alles werkt maar 1 bepaalde pc niet, kijk dan eens bij je leases of er nergens een BAD_ADDRESS lease is... Bij mijn weten komt dit enkel voor bij Microsoft DHCP, maar je weet maar nooit 
ALs je alles handmatig ingeeft werkt het wel? Dan kunnen we hardware probs (NIC, bekabeling,...) al uitsluiten!

ALs je alles handmatig ingeeft werkt het wel? Dan kunnen we hardware probs (NIC, bekabeling,...) al uitsluiten!
-
- Pro Member
was er even van tussen vanwege problemen met mijn internetverbinding...
de router is een D-Link DI-624
aan de router-zijde 2 pc's via utp-kabel
aan het accespoint van de router draadloos een ander accespoint (in client mode) en vanuit dit tweede AP naar een switch en van die switch naar 4 andere pc's

de router is een D-Link DI-624
aan de router-zijde 2 pc's via utp-kabel
aan het accespoint van de router draadloos een ander accespoint (in client mode) en vanuit dit tweede AP naar een switch en van die switch naar 4 andere pc's
-
- Pro Member
ben ondertussen weeral een stapje verder.
wanneer ik alle beveiliging van mijne router afzet kan ik probleemloos aanmelden met mijn laptop en krijgt deze laatste een geldig ip-adres van de router en werkt bijgevolg het internet.
vanaf het moment dat ik iets opzet van beveiliging (zelfs maar WEP > werk normaal gezien met WPA-PSK)krijgt de laptop geen geldig IP niet meer ondanks het inbrengen van de juiste WEP-code uiteraard.
wanneer ik alles maueel invul (IP,subnet,gateway en DNS-server) werkt het weeral wel.
heb ten einde raad eens een verbinding opgezet met zo'n wireless USB-adapter en hiermee werkt alles perfect > ook bij een beveiligde verbinding krijgt de laptop een geldig ip !!
op zoek naar een nieuwe driver voor de Wlan van de laptop zeker of sla ik de bal mis ??
wanneer ik alle beveiliging van mijne router afzet kan ik probleemloos aanmelden met mijn laptop en krijgt deze laatste een geldig ip-adres van de router en werkt bijgevolg het internet.
vanaf het moment dat ik iets opzet van beveiliging (zelfs maar WEP > werk normaal gezien met WPA-PSK)krijgt de laptop geen geldig IP niet meer ondanks het inbrengen van de juiste WEP-code uiteraard.
wanneer ik alles maueel invul (IP,subnet,gateway en DNS-server) werkt het weeral wel.
heb ten einde raad eens een verbinding opgezet met zo'n wireless USB-adapter en hiermee werkt alles perfect > ook bij een beveiligde verbinding krijgt de laptop een geldig ip !!
op zoek naar een nieuwe driver voor de Wlan van de laptop zeker of sla ik de bal mis ??