Hey folks,
weet iemand wat je exact moet doen om deze door Belgacom geleverde modem aan de praat te krijgen voor gebruik met andere ISP, XS4ALL
in mijn geval... ?
Thanx Fozz
Thomson 510 met andere ISP...
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Dacht ik ook eerst,
maar toch kan ik geen verbinding maken met XS4ALL.
Wat ik wel vermoed is dat mijn lijn nog niet geactiveerd is bij Belgacom
omdat het DSL/WAN ledje niet oplicht in de modem.
Kan je het Belgacom profiel eigenlijk verwijderen uit de modem ?
In de advanced mode krijg je deze er niet uit blijkbaar...
Thanks Fozz
maar toch kan ik geen verbinding maken met XS4ALL.
Wat ik wel vermoed is dat mijn lijn nog niet geactiveerd is bij Belgacom
omdat het DSL/WAN ledje niet oplicht in de modem.
Kan je het Belgacom profiel eigenlijk verwijderen uit de modem ?
In de advanced mode krijg je deze er niet uit blijkbaar...
Thanks Fozz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Euhm, Sensei zijn bericht schijnt mij behoorlijk duidelijk te zijn...
Dacht niet dat een profiel "opgeslagen" werd in de modem.
Trouwens, hoe wil je je ADSL-modem gebruiken als je vermoed dat je lijn nog niet geactiveerd is
CueBoy, meer vragen als antwoorden.

Dacht niet dat een profiel "opgeslagen" werd in de modem.
Trouwens, hoe wil je je ADSL-modem gebruiken als je vermoed dat je lijn nog niet geactiveerd is

CueBoy, meer vragen als antwoorden.
If you can't beat them, confuse them.
is't ondertussen gelukt?
zo nee; je moet gewoon de juiste templates downloaden...
dit zijn .TPL files die je kan inladen via de modemwebinterface; in deze files staan onderandere de loginmethode enzo vermeld (PPPoE/PPPoA/Bridged)
skynet beperkt hun geleverde modems uiteraard, maar een template file is alles wat je nodig hebt om die instellingen te verwijderen en je customs in te laden.
ook de dhcp server enzo kan je allemaal aanpassen, zodat die je meer dan 4 ip adressen geeft, je kan ook de firewall aanpassen, zodat het modem ook internet daadwerkelijk doorgeeft als je manueel ip-adressen ingeeft (belgacom laat de ingebouwde firewall namelijk alles blokkeren behalve wat van 1 van de 4 dhcp-leased ip adressen komt.
zo nee; je moet gewoon de juiste templates downloaden...
dit zijn .TPL files die je kan inladen via de modemwebinterface; in deze files staan onderandere de loginmethode enzo vermeld (PPPoE/PPPoA/Bridged)
skynet beperkt hun geleverde modems uiteraard, maar een template file is alles wat je nodig hebt om die instellingen te verwijderen en je customs in te laden.
ook de dhcp server enzo kan je allemaal aanpassen, zodat die je meer dan 4 ip adressen geeft, je kan ook de firewall aanpassen, zodat het modem ook internet daadwerkelijk doorgeeft als je manueel ip-adressen ingeeft (belgacom laat de ingebouwde firewall namelijk alles blokkeren behalve wat van 1 van de 4 dhcp-leased ip adressen komt.