Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De scholen zijn al enkele weken dicht en vandaag ligt de piek van de besmettingen bij de schoolgaand jeugd volgens van Ghught.
We moeten dus geen scholen sluiten maar integendeel zelfs de vakanties afschaffen en de school het ganse jaar open laten.
We moeten dus geen scholen sluiten maar integendeel zelfs de vakanties afschaffen en de school het ganse jaar open laten.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik snap het wel hoor, maar uw eigen gezondheid gaat nog altijd boven die van een ander... dus ja ook mensen in de zorg mogen imho zelf beslissen of ze dat vaccin willen of niet, die afweging zal waarschijnlijk zwaarder zijn dan uw of mijn afweging.1207 schreef:veel mensen blijven nog steeds denken dat het enkel om hun eigen persoontje gaat
u als verpleegster laten vaccineren draait vooral om de zieke en verzwakte patienten, veel minder om de verpleegster zelf.
(ga je mensen uit de zorg die al antilichamen hebben en het vaccin niet willen ook verplichten ?)
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen die dat vaccin niet willen daar harder over nagedacht hebben dan mensen die dat vaccin wel willen.1207 schreef: bijwerkingen? 99% vd bijwerkingen zijn bekend. dus ja, er is een kans van 1 op x miljoen voor een trombose. Wordt je ziek vh virus gaat die kans direct in de procenten. Voor veel mensen blijkbaar een risico op hetzelfde niveau. Er is daarnaast inderdaad ook een kans van 1 op x miljoen dat er nog een onbekende bijwerking optreedt,
sommigen denken blijkbaar dat ze straks gewoon, gelijk in de supermarkt, hun vaccin mogen kiezen. Heb ik ooit mijn griepvaccin mogen kiezen? ik denk het niet.
Nieuw vaccin, nieuwe methode, nog niet 100% goedgekeurd, snel op de markt gebracht, mag ik mijn twijfels hebben ja?
Ik ben het laatste jaar welgeteld 2 keer bij de dokter geweest, 1 keer voor de griep prik , 1 keer om te praten over dat vaccin & een antilichamen test, alle andere keren dat ik bij de dokter passeerde was om mij dochter te laten vaccineren tegen weet ik veel wat.
Nee, ik hoef helemaal niet beschermd te worden, ik zal zelf wel uitmaken hoeveel risico ik wil lopen, wanneer ik dat risico wil lopen & hoe ik mijn leven wil indelen1207 schreef: jammer dat men altijd opnieuw in de bekende polariserende semantiek vervalt. Iemand die zich neit wil laten vaccineren is uiteraard geen untermensch die linea recta direct de gaskamer in moet of een massamoordenaar is. maar feit blijft dat ook die mens beschermd moet worden en dan blijft isolatie de beste manier (lees: uitsluiten van sociale evenementen)
Denk je nu echt dat dat de grootste zorg is van diegene die zich niet willen laten vaccineren ?1207 schreef: uiteraard werkt verplichten
kijk naar verkeersregels of belastingen, da is allemaal verplicht. een virus dat zo inhakt op uw maatschappij? ik zie geen reden om niet te verplichten en dat half dagje stijve schouder, uurtje langer slapen of koppijn is geen bijwerking, da is perfect normaal.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Deze link even posten voor later voor later, want binnen 6 maanden gaan mensen hier weer zonder scrupules beweren dat juli 2021 over de ganse lijn een prachtige zomermaand was en dat de stijging van het aantal gevallen zeker niet aan slecht weer kon gelegen hebben (of anders, dat er slechts een beperkte stijging was ondanks heel slecht weer). Juli 2020 was ook al niet goed, maar juli 2021 overtreft het volledig. Naast de zondvloed (die niet overal plaatsvindt) blijven de temperaturen wel overal enkele graden onder de normaal hangen en is het vooral - en nog maar eens - een hele sombere maand in haar eerste helft. Als je hier niet akkoord mee gaat, zeg het nu ipv binnen 6 maanden.
Wel, de grootste piek ligt bij de 20-30 jarigen volgens de gegevens van Sci en Sano en niet bij de schoolgaande jeugd die nummer 2 zijn. Bovendien is het cijfer van de besmettingen veel lager dan tijdens bepaalde weken dat de scholen open waren. De piek ligt dus, surprise surprise, bij de leeftijdsgroepen die nog niet gevaccineerd zijn door de trage campagne, dat is de conclusie. In Nederland zijn de scholen trouwens nog open (een van de weinige in de EU), en hun cijfers zijn bijgevolg veel hoger dan de onze.duizend schreef:De scholen zijn al enkele weken dicht en vandaag ligt de piek van de besmettingen bij de schoolgaand jeugd volgens van Ghught
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 96 keer
ik heb geen idee waarom mensen zich neit willen laten vaccinereniceke schreef: Denk je nu echt dat dat de grootste zorg is van diegene die zich niet willen laten vaccineren ?
maar als blijkt dat in brussel meer als 50% vd medewerkers in rusthuizen dit weigeren is er een probleem en ze brengen bewoners actie in gevaar.
verplichten lijkt me de evidentie zelve
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 725 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb respect voor elke weloverwogen beslissing. Alleen zou ik wel willen dat iedereen zijn beslissing neemt op basis van feiten en niet op basis van emotie.iceke schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat mensen die dat vaccin niet willen daar harder over nagedacht hebben dan mensen die dat vaccin wel willen.
Nieuw vaccin, nieuwe methode, nog niet 100% goedgekeurd, snel op de markt gebracht, mag ik mijn twijfels hebben ja?
Ik ben het laatste jaar welgeteld 2 keer bij de dokter geweest, 1 keer voor de griep prik , 1 keer om te praten over dat vaccin & een antilichamen test, alle andere keren dat ik bij de dokter passeerde was om mij dochter te laten vaccineren tegen weet ik veel wat.
De afgelopen 10 jaar heb ik enkel de dokter gezien toen ik er met mijn dochter was, dus mij beschuldigen van over-medicatie zal alvast niet lukken.
Ik blijf het eigenaardig vinden dat mensen zoveel argwaan hebben naar de vaccin's. Hoeveel effectieve problemen heeft deze al gegeven in ons land en hoeveel mensen hebben al effectief een probleem door covid?
Ofwel geloof je die verhouding niet, ofwel wil je ze niet zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 297 keer
- Bedankt: 43 keer
Zoals de statistieken die ik gepost heb over juli 2020 aantoonden was dat geen natte en kille zomermaand. Maar dat ben je blijkbaar alweer vergeten.CCatalyst schreef:Deze link even posten voor later voor later, want binnen 6 maanden gaan mensen hier weer zonder scrupules beweren dat juli 2021 over de ganse lijn een prachtige zomermaand was en dat de stijging van het aantal gevallen zeker niet aan slecht weer kon gelegen hebben (of anders, dat er slechts een beperkte stijging was ondanks heel slecht weer). Juli 2020 was ook al niet goed, maar juli 2021 overtreft het volledig. Naast de zondvloed (die niet overal plaatsvindt) blijven de temperaturen wel overal enkele graden onder de normaal hangen en is het vooral - en nog maar eens - een hele sombere maand in haar eerste helft. Als je hier niet akkoord mee gaat, zeg het nu ipv binnen 6 maanden.
De maand was vrij droog en had een normale hoeveelheid zon.
In Ukkel viel in totaal 47,4 mm regen. Precies de helft daarvan (23,7 mm) viel al op 1 juli. In Ukkel valt gemiddeld in juli 73,5 mm. In het hele land verliep de maand droog. In het westen viel circa 70% van normaal. In Belgisch Lotharingen viel lokaal amper 20% van de gebruikelijke maandsom.
Juli 2021 is tot nu toe een rampzalige maand, daar is geen twijfel over.
Edit: ivm de cijfers: volgens uw eigen theorie zouden de cijfer nu net moeten beginnen zakken aangezien de scholen al 2 weken gesloten zijn. En pas vanaf dan kan je een daling zien van de cijfers. En laat nu net de cijfers al een kleine week stijgen
- iceke
- Elite Poster
Idd, dus niet om op reis te kunnen vertrekken, op cafe te kunnen gaan zuipen of om te gaan dansen met Janssen ? Of had je het eerder over de vaccin weigeraars ?cadsite schreef: Ik heb respect voor elke weloverwogen beslissing. Alleen zou ik wel willen dat iedereen zijn beslissing neemt op basis van feiten en niet op basis van emotie.

dat samen met een beleid dat er alles wil aan doen om toch maar te vaccineren, ook diegene die al antilichamen hebben, ook de 12 jarigen die amper tot niet ziek worden.Nieuw vaccin, nieuwe methode, nog niet 100% goedgekeurd, snel op de markt gebracht,
Om oma of opa niet in het AZ te doen belanden hoeft die 12 jarige kleinzoon of dochter imho echt niet gevaccineerd te worden.
Geen idee, vertel het me, ik zie alleen maar cijfertjes waar geen touw aan te knopen is & verhalen van kennissen in de zorg die elkaar tegenspreken.cadsite schreef: Ik blijf het eigenaardig vinden dat mensen zoveel argwaan hebben naar de vaccin's. Hoeveel effectieve problemen heeft deze al gegeven in ons land en hoeveel mensen hebben al effectief een probleem door covid?
Ofwel geloof je die verhouding niet, ofwel wil je ze niet zien.
Voor mij is het simpel, wat ga ik me later het meest beklagen ? Of ik die spuit wel of niet gaan halen ben ?
Ik heb de gazetten gelezen, de (alternatieve) media gevolgd, met mijn arts gaan praten & van gedachten gewisseld met een ua medewerker die heel zijn leven aan de Farmaceutische Wetenschappen heeft gewijd... en dan beslist dat ik het niet ga doen, daar heb ik echt geen 5g of ander complot voor nodig, ik ga mijn lidmaatschap van Skepp ook niet opzeggen trouwens, ook al was Skeptische Put dit jaar voor een man waar ik enorm veel respect heb

-
- Elite Poster
We testen dan ook op het niveau van de piek van zowel de tweede als de derde golf. Gelukkig vinden we veel minder gevallen als toen.quovadis schreef: Edit: ivm de cijfers: volgens uw eigen theorie zouden de cijfer nu net moeten beginnen zakken aangezien de scholen al 2 weken gesloten zijn. En pas vanaf dan kan je een daling zien van de cijfers. En laat nu net de cijfers al een kleine week stijgen
Was er geen verplichting om te testen (+ gratis testen), veel van deze gevallen zouden nooit gevonden worden. De zeer beperkte stijging van de opnames in de ziekenhuizen bevestigen dat. Veel van deze gevallen ontwikkelen onvoldoende symptomen om in het ziekenhuis te belanden, was er geen verplichte test voor hun reis, ze zouden zich nooit hebben laten testen (wegens kostprijs).
Let op: ik ben blij met de gratis testen - het komt tegemoet aan de vrees voor een gebrek aan voldoende testen tijdens de zomermaanden nu het institutionele schooltesten gestopt is. Men zou dit beter veralgemenen (2 gratis testen/maand (vrijwillig uiteraard) voor iedereen ongeacht reden).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 26 keer
Dat er minder ziekenhuis opnames zijn komt doordat zij die positief testen nu in de jongere leeftijdscategorie zitten en dus "meer weerstand" hebben. Wat de gevolgen zijn, ook bij jongeren, zal pas later blijken.
Wat Nederland betreft. De cijfers zijn niet x5 omdat de scholen nog open zijn, maar omdat de versoepelingen extreem waren, o.m. dancings weer open (binnen dus), grote (binnen) evenementen... en dat alles zonder mondkapjes.
Wat Nederland betreft. De cijfers zijn niet x5 omdat de scholen nog open zijn, maar omdat de versoepelingen extreem waren, o.m. dancings weer open (binnen dus), grote (binnen) evenementen... en dat alles zonder mondkapjes.
-
- Elite Poster
de ziekenhuisopnames komen altijd achter en die beginnen nu ook terug te stijgenCCatalyst schreef:We testen dan ook op het niveau van de piek van zowel de tweede als de derde golf. Gelukkig vinden we veel minder gevallen als toen.quovadis schreef: Edit: ivm de cijfers: volgens uw eigen theorie zouden de cijfer nu net moeten beginnen zakken aangezien de scholen al 2 weken gesloten zijn. En pas vanaf dan kan je een daling zien van de cijfers. En laat nu net de cijfers al een kleine week stijgen
Was er geen verplichting om te testen (+ gratis testen), veel van deze gevallen zouden nooit gevonden worden. De zeer beperkte stijging van de opnames in de ziekenhuizen bevestigen dat. Veel van deze gevallen ontwikkelen onvoldoende symptomen om in het ziekenhuis te belanden, was er geen verplichte test voor hun reis, ze zouden zich nooit hebben laten testen (wegens kostprijs).
Let op: ik ben blij met de gratis testen - het komt tegemoet aan de vrees voor een gebrek aan voldoende testen tijdens de zomermaanden nu het institutionele schooltesten gestopt is. Men zou dit beter veralgemenen (2 gratis testen/maand (vrijwillig uiteraard) voor iedereen ongeacht reden).

edit: @Phil: ivm Nederland https://www.rivm.nl/nieuws/aantal-posit ... zesvoudigd
37% van de besmettingen zijn opgelopen in de horeca

-
- Elite Poster
Een stijging van 11% is indrukwekkend, tot je ziet dat dat een stijging van 15.9 naar 17.6 is.quovadis schreef: de ziekenhuisopnames komen altijd achter en die beginnen nu ook terug te stijgen
- iceke
- Elite Poster
Goochelen met cijfers om angst te zaaien, alle maatregelen waren toch bedoeld om de zorg te ontlasten, niet ?
5200 ziekenhuisbedden in belgie waarvan er atm 241 ingenomen worden door positief geteste mensen = 0,46% van het totaal aantal bedden.
waar er vorige week 227 positief geteste mensen in een ziekenhuis bed lagen = 0,44%
Een totale stijging van 0,02% dus.
Imho zijn ze de zorg atm alleen maar aan het belasten met nutteloze pcr-testen
5200 ziekenhuisbedden in belgie waarvan er atm 241 ingenomen worden door positief geteste mensen = 0,46% van het totaal aantal bedden.
waar er vorige week 227 positief geteste mensen in een ziekenhuis bed lagen = 0,44%
Een totale stijging van 0,02% dus.
Imho zijn ze de zorg atm alleen maar aan het belasten met nutteloze pcr-testen

-
- Elite Poster
een stijging moet ergens beginnen natuurlijk en gelukkig zijn die cijfers laag om mee te beginnenCCatalyst schreef:Een stijging van 11% is indrukwekkend, tot je ziet dat dat een stijging van 15.9 naar 17.6 is.quovadis schreef: de ziekenhuisopnames komen altijd achter en die beginnen nu ook terug te stijgen
-
- Elite Poster
tumoren zijn sinds maart 2020 op vakantie gegaan?iceke schreef:Goochelen met cijfers om angst te zaaien, alle maatregelen waren toch bedoeld om de zorg te ontlasten, niet ?:
jouw discours nu hebben we al een paar keer gehad. elke keer tussen golven door.
vaak ook op momenten dat het in het nabije buitenland al compleet aan ontploffen was.
nu zien we weer diezelfde film blijkbaar.
nu goed
als het effectief zo is dat vaccins een 8tal maanden werken, dat lees je wel eens, wordt het mi toch stilaan tijd om terug rond te gaan in de rusthuizen
of gaan we daar ook eerst wachten tot het opnieuw ontploft?
nadien zagen ze dat uiteraard onmogelijk aankomen
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Het ikke-syndroom dat alle anderen hun gezondheid/belang aan de kant schuift.iceke schreef:Nee, ik hoef helemaal niet beschermd te worden, ik zal zelf wel uitmaken hoeveel risico ik wil lopen, wanneer ik dat risico wil lopen & hoe ik mijn leven wil indelen
Vaccinweigeraars willen dat de maatschappij rekening houdt met hen maar het omgekeerde weigeren ze

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Gemiddelde temperatuur ligt in juli veel hoger dan de temperatuur tijdens de forse daling die ingezet is voor de paaspauze en gestopt is nadat de scholen in verlof gingen.CCatalyst schreef: Naast de zondvloed (die niet overal plaatsvindt) blijven de temperaturen wel overal enkele graden onder de normaal hangen en is het vooral - en nog maar eens - een hele sombere maand in haar eerste helft. Als je hier niet akkoord mee gaat, zeg het nu ipv binnen 6 maanden.
Vandaag is het half juli, vanaf het weekend wordt het zomerweer.
Scholen zijn al een paar weken dicht.
Dus volgens de catalyst theorie mogen we na het weekend terug een forse daling verwachten.
Zeg het nu als het niet zo is.
-
- Elite Poster
Een ding is al positief wat de scholen betreft, nl dat quasi alle leerkrachten/leerlingen tegen september gevaccineerd zullen zijn, waardoor schoolsluiting en afstandsonderwijs in het middelbaar van dan af quasi overbodig worden.
Toch één positief gevolg van de campagne.
Toch één positief gevolg van de campagne.
- cadsite
- userbase crew
Waarom denk je dat leerlingen gaan gevaccineerd zijn? Nu pas beginnen ze mondjesmaat uitnodigingen uit te sturen. Er zijn nog geen gegevens over hoeveel mensen hierop ingaan en je zit dan nog eens met de wachttijd tussen de 2 spuiten.phil48 schreef:Een ding is al positief wat de scholen betreft, nl dat quasi alle leerkrachten/leerlingen tegen september gevaccineerd zullen zijn
-
- Elite Poster
Wachttijd is vanaf nu 3 weken. Dus min 1ste vaccinatie moet zeker mogelijk zijn.
Wat vaccin weigeraars betreft. In plaats van te verplichten gewoon overal een corona pas eisen, zoals straks in Frankrijk.
Probleem opgelost.
Wat vaccin weigeraars betreft. In plaats van te verplichten gewoon overal een corona pas eisen, zoals straks in Frankrijk.
Probleem opgelost.
-
- Elite Poster
zoals al 2j het gevalNuKeM schreef:Laat toch iedereen vrij zolang de ziekenhuisopnames niet significant de verkeerde kant op gaan…
gaan die significant de verkeerde kant uit is het te laat. dan heb je 2 weken later de ic en nog eens 14 dagen alter de sterftecijfers
het voordeel nu is wel dat we een pak lager zitten als voor golf 3. nadeel is dat dit ervoor zorgt dat onze 7 regeringen makkelijk een weekje langer kunnen zeveren
-
- Elite Poster
Drie golven ondertussen in Belgie.
Grafiekjes genoeg om te bekijken en de exponentiele stijging en het naijlen van ziekenhuisopnames te zien.
Zelfde patroon overal.
En toch is er altijd nog iemand dieje -kop in het zand- wil afwachten totdat het weer koekenbak is.
Hadden we met versoepelen gewacht totdat de vaccinatiegraad 90% was, dan waren we er in september eindelijk voorgoed vanaf.
Grafiekjes genoeg om te bekijken en de exponentiele stijging en het naijlen van ziekenhuisopnames te zien.
Zelfde patroon overal.
En toch is er altijd nog iemand dieje -kop in het zand- wil afwachten totdat het weer koekenbak is.
Hadden we met versoepelen gewacht totdat de vaccinatiegraad 90% was, dan waren we er in september eindelijk voorgoed vanaf.
- iceke
- Elite Poster
Wat hebben tumoren in hemelsnaam met covid te maken ?1207 schreef:tumoren zijn sinds maart 2020 op vakantie gegaan?iceke schreef:Goochelen met cijfers om angst te zaaien, alle maatregelen waren toch bedoeld om de zorg te ontlasten, niet ?:
Wachten met wat ? met te testen op cafe of in Zaventem ga je niet veel besmettingen voorkomen in het WZC.. maar daar wordt natuurlijk niet regelmatig getest en het personeel werkt positief of niet gewoon door.1207 schreef: nu goed
als het effectief zo is dat vaccins een 8tal maanden werken, dat lees je wel eens, wordt het mi toch stilaan tijd om terug rond te gaan in de rusthuizen
of gaan we daar ook eerst wachten tot het opnieuw ontploft?
Toch een rare kronkels altijd hoor, de maatschappij hoeft helemaal geen rekening te houden met mijn weigering, net zoals ik niet echt ga rekening houden met de "maatschappij", ik ga niet op vakantie naar het buitenland, ik ga niet in een overvol cafe of restaurant gaan zitten & ik zal drukke plaatsen zoveel mogelijk proberen te vermijden. & ik heb er ook geen probleem mee dat mensen dat wel doen, 20 jaar en 14 dagen gaan feesten in Spanje ? No problemDizzy schreef:
Het ikke-syndroom dat alle anderen hun gezondheid/belang aan de kant schuift.
Vaccinweigeraars willen dat de maatschappij rekening houdt met hen maar het omgekeerde weigeren ze
ik, ik , ik dus... en nu jij weer

-
- Elite Poster
je hebt dus niet door dat ik het over al de uitgestelde niet-covid zorg heb.iceke schreef: Wat hebben tumoren in hemelsnaam met covid te maken ?
oh jawelToch een rare kronkels altijd hoor, de maatschappij hoeft helemaal geen rekening te houden met mijn weigering,
als jij ziek zou worden en in de kliniek zou belanden dan zal de zorg u helpen, redden en genezen. Ook als ge na maanden nog steeds met een zuurstoffles moet rondlopen. medische zorg ten koste van iemand met niet-covid medische problemen. Perfect wetende dat gij dat had kunnen verhinderen als ge uw verantwoordelijkheid neemt.
iemand zal dus daardoor misshcien zijn kankerdiagnose een paar weken later krijgen.
als jij het vaccin niet neemt zijt ge tevens besmettelijker als iemand die gevaccineerd is. dus bv een groter risico voor verspreiding.
dus ik ben er hoe dan ook voor dat mensen die een vaccin weigeren overal sociaal uitgesloten worden,
geen vaccin? geen vakantie, geen cinema, geen concert en het mag zelfs impact op uw job hebben. bv wekelijkse controles op eigen kosten.
dan zal die onzin rap gedaan zijn
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 595 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ten eerste heeft vaccin weigeren wel degelijk gevolgen want jij bent uiteraard niet alleen met die keuze. Hoe meer mensen zo egoïstisch redeneren hoe langer het duurt om deze zaak te bedwingen en weer een beetje normaal te leven. De Maatschappij moet dus wel degelijk rekening houden met dit gedrag.iceke schreef:Toch een rare kronkels altijd hoor, de maatschappij hoeft helemaal geen rekening te houden met mijn weigering, net zoals ik niet echt ga rekening houden met de "maatschappij", ik ga niet op vakantie naar het buitenland, ik ga niet in een overvol cafe of restaurant gaan zitten & ik zal drukke plaatsen zoveel mogelijk proberen te vermijden. & ik heb er ook geen probleem mee dat mensen dat wel doen, 20 jaar en 14 dagen gaan feesten in Spanje ? No problemDizzy schreef:Het ikke-syndroom dat alle anderen hun gezondheid/belang aan de kant schuift.
ik, ik , ik dus... en nu jij weer
Goed dat jij dit allemaal doet, dan komen we eigenlijk overeen want jij doet wat ik zeg. Niet gevaccineerd betekent niet meedoen aan zaken waar gevaccineerden wel aan kunnen meedoen. Testen kan ook maar steeds recente test en op eigen kosten.
Dat mensen gaan feesten vind ik niet erg maar als men dat bewust in onveilige omstandigheden doet, dan is dat gewoon dwaas op dit moment. Bij het begin bij de skieërs kon je nog inbrengen dat mensen het niet goed konden inschatten omdat het ongekend was op zo'n schaal maar nu?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
Het idee dat een vaccin een vrijgeleide moet zijn om alles te mogen doen is ook egoïstisch.
En ja, er zit delay op de ziekhuiscijferresponse, maar we zijn ondertussen ook niet meer in dezelfde situatie als vroeger, de response zal anders zijn. Met de huidige vaccinatie cijfers zou ik mij minder zorgen maken om de niet gevaccineerden.
Als het van mij afhangt mag iedereen alles, mits gezond verstand. Wat in realiteit helaas wil zeggen nog wat restricties behouden omdat velen gezond verstand niet gegund werd.
En ja, er zit delay op de ziekhuiscijferresponse, maar we zijn ondertussen ook niet meer in dezelfde situatie als vroeger, de response zal anders zijn. Met de huidige vaccinatie cijfers zou ik mij minder zorgen maken om de niet gevaccineerden.
Als het van mij afhangt mag iedereen alles, mits gezond verstand. Wat in realiteit helaas wil zeggen nog wat restricties behouden omdat velen gezond verstand niet gegund werd.
- iceke
- Elite Poster
Ga je dan tegen die persoon ook zeggen sorry, je had niet moeten roken/drinken/te vet eten, meer sporten ?1207 schreef: iemand zal dus daardoor misshcien zijn kankerdiagnose een paar weken later krijgen.
Of is dat dan een andere situatie ? Ik mag niet zelf beslissen of ik die spuit wil, ik mag wel zelf beslissen of ik te veel rook, drink, eet of niet sport ?
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1197 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Want het virus komt uit de lucht vallen, zoals de regenCCatalyst schreef:Deze link even posten voor later voor later, want binnen 6 maanden gaan mensen hier weer zonder scrupules beweren dat juli 2021 over de ganse lijn een prachtige zomermaand was en dat de stijging van het aantal gevallen zeker niet aan slecht weer kon gelegen hebben (of anders, dat er slechts een beperkte stijging was ondanks heel slecht weer). Juli 2020 was ook al niet goed, maar juli 2021 overtreft het volledig. Naast de zondvloed (die niet overal plaatsvindt) blijven de temperaturen wel overal enkele graden onder de normaal hangen en is het vooral - en nog maar eens - een hele sombere maand in haar eerste helft. Als je hier niet akkoord mee gaat, zeg het nu ipv binnen 6 maanden.

Of zijn het toch gewoon feestende voetbalsupporters en terugkerende reizigers die de besmettingen (her)introduceerden?
Op de zondvloed na - die nog maar enkele dagen bezig is en alvast begon NA de grote stijging - vond ik de maand juli nu niet zo spectaculair slecht? Een beetje frisser dan gemiddeld, maar verder?
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Nogmaals, het vaccin helpt NIETS tegen de besmettelijkheid. Ben je gevaccineerd ben je nog altijd even vatbaar om het virus te krijgen EN het door te geven, je gaat er alleen niet meer (zo) ziek van worden en dus is er ook minder druk op de samenlevingcadsite schreef:belangrijk detail: kanker is niet besmettelijk.
Vaccinatie als strategie om iets, al dan niet, te mogen doen is dus plat populisme zonder enige meerwaarde.
Niettegenstaande zorgen vaccins er WEL voor dat het virus minder tijd heeft om in je lichaam te blijven en zal een pandemie/epidemie sneller bedwongen worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
Maar eenmaal iedereen de kans op 2 vaccins heeft gehad, is er geen enkele reden waarom je niet in een volle concertzaal, feestje, festival, cafe of weet ik veel wat zou kunnen gaan zitten(zonder mondkapje).Sasuke schreef: Vaccinatie als strategie om iets, al dan niet, te mogen doen is dus plat populisme zonder enige meerwaarde.
De vaccinweigeraars kunnen dan kiezen of ze het risico willen lopen of zichzelf opsluiten.
-
- Elite Poster
serieus?Sasuke schreef: Nogmaals, het vaccin helpt NIETS tegen de besmettelijkheid. .
al een dik jaar weten dat een groot deel vd besmettelijkheid via symptomen verloopt, bv hoesten (denk aan maskers)
vaccin zorgt ervoor dat ge veel minder tot geen symptomen ontwikkeld zoals hoesten. bemettelijkehdi verlaagt drastisch
- cadsite
- userbase crew
Zelfs al is wat je schrijft juist, dan nog spreek je jezelf compleet tegen…Sasuke schreef:Nogmaals, het vaccin helpt NIETS tegen de besmettelijkheid. Ben je gevaccineerd ben je nog altijd even vatbaar om het virus te krijgen EN het door te geven, je gaat er alleen niet meer (zo) ziek van worden en dus is er ook minder druk op de samenlevingcadsite schreef:belangrijk detail: kanker is niet besmettelijk.
Vaccinatie als strategie om iets, al dan niet, te mogen doen is dus plat populisme zonder enige meerwaarde.
Niettegenstaande zorgen vaccins er WEL voor dat het virus minder tijd heeft om in je lichaam te blijven en zal een pandemie/epidemie sneller bedwongen worden.
- iceke
- Elite Poster
Er valt dan ook niet veel te bedwingen moest je het nog niet doorhebben... je gaat er moeten mee leren leven, dat kan met of zonder maatregelen en met of zonder vaccins.
Nee, maar de bezettingsgraad in het AZ is vele malen hoger door kanker dan door covid... als we morgen allemaal een stukje gezonder gaan leven kunnen we nog meer bedden schrappen, een nog efficiëntere zorg hebben en waarschijnlijk nog harder gaan roepen dat de zorg het niet aankan als moeder natuur nog eens een scheet laat en er een paar honderd 65plussers een ziekenhuis bed nodig hebben ipv een WZC bed.cadsite schreef:belangrijk detail: kanker is niet besmettelijk.
- petrol242
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
- Bedankt: 260 keer
mmm, opletten daar mee. Kanker op zich is natuurlijk niet besmettelijk, maar de oorzaak kan dat wel zijn. Er zijn kankers die door virussen veroorzaakt worden, zoals leverkanker (hepatitis) en baarmoederhalskanker (HPV- humaan papillomavirus). Virussen kunnen menselijk genetisch materiaal beschadigen.cadsite schreef:belangrijk detail: kanker is niet besmettelijk.
In aanvulling van hierboven : men schat dat 4 op de 10 kankers veroorzaakt worden door virussen. Natuurlijk zijn die kankers niet allemaal even veel voorkomend. En dan hebben we het nog niet over blootstellingen door stoffen in ons milieu als fijn stof, hormonen in het drinkwater etc... Maar ik volg je redenering wel dat een gezondere levensstijl uiteraard tot minder noodzaak leidt om mensen in ziekenhuizen te gaan duwen.iceke schreef:als we morgen allemaal een stukje gezonder gaan leven kunnen we nog meer bedden schrappen
Vandaar dat we af moeten van de focus te leggen op de curatieve geneeskunde en meer in te zetten op laagdrempelige
preventieve zorg. Voorkomen is nog altijd beter dan genezen.
Sorry, maar daar zou ik voorzichtig mee zijn. Denk aan de superverspreiders? Mensen zonder symptomen met een immens grote virusload. We weten momenteel dat gevaccineerden het virus kunnen verspreiden. Alleen weten we nog niet hoe sterk.1207 schreef:al een dik jaar weten dat een groot deel vd besmettelijkheid via symptomen verloopt
-
- Elite Poster
petrol
gevaccineerden kunnen het virus krijgen en doorgeven maar dan zitten we in datzelfde spelletje als met die bloedklonters
als zieke covidpatient is de kans op bloedklonter ettelijke procenten, met het vaccin is het een kans van 1 op x miljoen maar in de perceptie van sommige mensen is dat dus dezelfde grotenorde.
met het vaccin is het net zo
de kans is niet 0 (krijgen en andere besmetten) maar uiteraard vele male kleiner. virus kan zich veel moeilijk innestelen en dat heeft gevolgen voor de hele keten (ziekte, besmettelijkheid,...) is de andere ook gevaccineerd wordt het nog moeilijker voor da virus
gevaccineerden kunnen het virus krijgen en doorgeven maar dan zitten we in datzelfde spelletje als met die bloedklonters
als zieke covidpatient is de kans op bloedklonter ettelijke procenten, met het vaccin is het een kans van 1 op x miljoen maar in de perceptie van sommige mensen is dat dus dezelfde grotenorde.
met het vaccin is het net zo
de kans is niet 0 (krijgen en andere besmetten) maar uiteraard vele male kleiner. virus kan zich veel moeilijk innestelen en dat heeft gevolgen voor de hele keten (ziekte, besmettelijkheid,...) is de andere ook gevaccineerd wordt het nog moeilijker voor da virus
- petrol242
- Elite Poster
@1207 : Dat is naast de kwestie. Je schreef dat besmettelijkheid afhankelijk is van symptomen en dat is niet zo.
Wat de neveneffecten van de vaccinatie kunnen zijn doet er ook niet toe. Feit is dat gevaccineerden wel degelijk het virus kunnen verspreiden. Alleen weten we nog niet in welke mate dat gebeurt. Dat staat volledig los van het al dan niet hebben van symptomen.
Wat de neveneffecten van de vaccinatie kunnen zijn doet er ook niet toe. Feit is dat gevaccineerden wel degelijk het virus kunnen verspreiden. Alleen weten we nog niet in welke mate dat gebeurt. Dat staat volledig los van het al dan niet hebben van symptomen.
-
- Elite Poster
ik schreef dat een groot deel vd besmettingen via symptomen zoals hoesten gaat.petrol242 schreef:@1207 : Dat is naast de kwestie. Je schreef dat besmettelijkheid afhankelijk is van symptomen en dat is niet zo.
uiteraard helpen vaccins tegen besmettelijkheid, niet voor de volle 100% maar er is nog wel wat ruimte/marge tussen niets (0%) en volledig (100%).
- petrol242
- Elite Poster
We kunnen muggenziften over wie wat schreef, maar je schreef wel degelijk :
En nu schrijf je dit :
Je slaat besmettelijkheid en besmettingen door elkaar alsof dat allemaal één pot nat is. Uiteraard is dat niet zo. Besmettelijkheid hangt af van het aantal viruspartikels die iemand met zich meedraagt en is een indicatie voor de kans die iemand heeft om het virus te gaan verspreiden en staat los van eventuele symptomen. Om die kans te minimaliseren hebben we de quarantaine uitgevonden om te beletten dat we in elkaars gezicht gaan hoesten, spuwen, zingen, praten, lachen,... elkaar besmetten dus.
al een dik jaar weten dat een groot deel vd besmettelijkheid via symptomen verloopt
En nu schrijf je dit :
ik schreef dat een groot deel vd besmettingen via symptomen zoals hoesten gaat.
Je slaat besmettelijkheid en besmettingen door elkaar alsof dat allemaal één pot nat is. Uiteraard is dat niet zo. Besmettelijkheid hangt af van het aantal viruspartikels die iemand met zich meedraagt en is een indicatie voor de kans die iemand heeft om het virus te gaan verspreiden en staat los van eventuele symptomen. Om die kans te minimaliseren hebben we de quarantaine uitgevonden om te beletten dat we in elkaars gezicht gaan hoesten, spuwen, zingen, praten, lachen,... elkaar besmetten dus.
-
- Elite Poster
in deze context weet je perfect wat ik bedoelpetrol242 schreef: Je slaat besmettelijkheid en besmettingen door elkaar alsof dat allemaal één pot nat is..

nu goed, je hebt gelijk en het vaccin houdt niets tegen = dus totaal overbodig