--- Original Message ----
From: <[email protected]>
To: <[email protected]>
Sent: Wednesday, October 12, 2005 4:38 PM Subject: Alert Message! ! !
> Dear User
> Your router has detected and protected you against an at tempt to gain
> access to your network This may have been an attempted hacker intrusion,
> or perhaps just your Internet Service Provider doing routine network
> maintenance.
> Most of these network probes are nothing to be worried about- these types
> of random probes should NOT be reported, but you may want to report
> repeated intrusions attempts Save this email for comparison with future > alert messages.
> Your router Alert Information
> Time: 10/12/2005, 15:35:49
> Message: UDP Flood to Host
> Source: 172.200.97.233, 6346
> Destination:81.242.124.9, 6346 (from -PPPoE1 Inbound)
> Visit the UXN Combat Spam web site to get more detailed information about
> the intruder - http://combat.uxn.com/
> 1. Type the intruder's lP address into the lP WHOIS search engine
> 2. Click the Query Button
> 3. Detailed network and administration about information will be displayed
Een collega van mij krijgt deze mail regelmatig in zijn inbox. En als deze mail dan komt zijn het er meestal een honderdtal ineens. Hij heeft een draadloze router van Philips.
Wat mij nu opvalt is dat het "from" en "to" mailadres zijn adres is. Is het mogelijk dat zijn router zelf die mails stuurt ? Of zijn firewall ? (Geen idee welke hij heeft).
Een tweede ding dat hem opviel, is dat hij gewoon via een netwerkkabel verbonden waas met zijn router, maar sinds hij boven ook een PC heeft staan welke dus draadloos werkt, en sindsdien begonnen is. 100% is hij niet zeker, maar toch wel voor 90% zei hij.
Vraagje ivm mass mails
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
waarschijnlijk heeft die zijn router een logger en een mail waarschuwing had dat ook op mijn linksys als ik naar irc connecteerde kreeg ik telkens 100 waarschuwingen die veroorzaakt werden door proxy scanners, maar .. dit is een aol account 172.200.97.233
6346 ... ?? vreemde poort als je het mij vraagt.. ddos en scanners zou ik uitsluiten omdat er niks opzit (op die poort normaal toch niet).. misschien reverse shell.. en is je vriend ge infecteerd ! met een drone
6346 ... ?? vreemde poort als je het mij vraagt.. ddos en scanners zou ik uitsluiten omdat er niks opzit (op die poort normaal toch niet).. misschien reverse shell.. en is je vriend ge infecteerd ! met een drone
- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Tis eerder een chef van mij dan een vriend. voorlopig toch nog 
Ik zal hem eens adviseren om zeker hitman pro te draaien, en Microsoft antispyware te installeren.

Ik zal hem eens adviseren om zeker hitman pro te draaien, en Microsoft antispyware te installeren.