De fans trekken zich niets aan van de financiële belangen, die willen gewoon entertainment. Alsof er teveel vertier is en depressies tekort

Nogmaals geld doet onze wereld draaien, like it or not, het is wat het is (M. De Block)
De ploeg van 11 miljoen...Pengu schreef:Ik vraag mij af hoe ze het de komende dagen/weken in de hand gaan houden in de studentensteden. Wat we vandaag hebben kunnen aanschouwen is hallucinant. Ge kunt toch overal gaan zitten waar ge wilt? Waarom moet dat op een hoop zoals op het Sint-Pietersplein of de Graslei?
Dat is nog de grootste onzin die men er in probeert te rammen. Uiteraard is ook dit virus een klassenvirus.CCatalyst schreef: De ploeg van 11 miljoen...
Over welke vd 7 regeringen heb je het?CCatalyst schreef:
Ik weet niet wat de oplossing is. Het is verleidelijk om opnieuw te hopen dat de cijfers snel weer zullen dalen en dat we "nog even moeten volhouden," maar het is net met die ijdele hoop dat we vandaag staan waar we staan. Als de cijfers nu eens hard zouden beginnen stijgen, dan heeft de regering wel een legitimering en weer iets van draagvlak om het werk af te kunnen werken... Misschien is dat de uitweg?
Federale, die bepaalt uiteindelijk de maatregelen, dus da's de enige die een draagvlak nodig heeft. In principe moet er dan een akkoord zijn met de regio's op het overlegcomité, maar dat valt in de praktijk goed mee, want Jambon zegt doorgaans A voor de TV, B in het comité, om dan te klagen voor de TV dat het comité niet voor A gekozen heeft hoewel hij met B akkoord ging, en ons vervolgens nuttige inlichtingen verstrekt inzake het blussen van zijn huis.1207 schreef:De federale waar regeringspartijen vlakaf zeggen dat ze regels negeren? ...
Ik vrees dat je je hier schromelijk vergistCCatalyst schreef:Federale, die bepaalt uiteindelijk de maatregelen, dus da's de enige die een draagvlak nodig heeft.1207 schreef:De federale waar regeringspartijen vlakaf zeggen dat ze regels negeren? ...
Dat wil je toch vooral uzelf wijsmaken dan, de maatregelen worden genomen in overleg met de regio's.CCatalyst schreef:Federale, die bepaalt uiteindelijk de maatregelen1207 schreef:De federale waar regeringspartijen vlakaf zeggen dat ze regels negeren? ...
Mensen aanvaarden dat niet. Ze hopen dat anderen de regels wél goed genoeg volgen zodat zij de regels kunnen overtreden.Het draagvlak voor de regels gaat inderdaad weg. De mensen aanvaarden dus ook de gevolgen ervan.
Dat heb ik er ook bijgezegd, zie ik. Maar er is niets bepaald over wettelijke meerderheid in zo'n ad-hoc comite, en Jambon kan niet op zijn eentje pushen, er moet ergens een akkoord gevonden worden tussen 7 partijen. Een aantal van die partijen zitten ook gewoon in deze regering omdat het mogelijks de laatste gaat zijn waarin ze een postje gaan hebben voor een tijdje, wat er over maatregelen beslist wordt dat boeit hen niet danig, hun enige doelstelling is 2024 halen. Om maar te zeggen, Jambon heeft zijn gewicht nog niet te veel kunnen leggen in dit overlegcomité, getuige het regelmatig pleiten voor A in de media en het moeten zwichten voor B op het overlegcomité. Het helpt ook niet als je partij maar in 1 regering vertegenwoordigd is ipv 4 ofzo, en als je om historische redenen niet op veel sympathie moet rekenen van de partijen uit de andere landshelft.heist_175 schreef: Dat wil je toch vooral uzelf wijsmaken dan, de maatregelen worden genomen in overleg met de regio's.
Ik denk dat dat net het gevolg is van een andere fout: te lang op hetzelfde niveau blijven. Zoals je zegt, het begint te lang te duren, en het is niet realistisch om te verwachten dat alle mensen dat zo lang kunnen volhouden. Er is veel pent-up frustratie met de regels en de zon volstond al om die eruit te krijgen.Dizzy schreef:De maatregelen hebben ons lang op een bepaald niveau gehouden maar nu stijgen de cijfers opnieuw... gaan we nu echt opnieuw dezelfde fout maken door opnieuw toe te geven aan de druk van bepaalde lobby's?
Leg dan de avondklok uit.heist_175 schreef:Dat wil je toch vooral uzelf wijsmaken dan, de maatregelen worden genomen in overleg met de regio's.]CCatalyst schreef:
Klopt, dat denk ik ook.Dizzy schreef:Men had inderdaad beter doorgeduwd tijdens de kerstperiode. Toen alles toe gedurende enkele weken en de cijfers zouden wel voldoende gedaald zijn om sneller versoepelingen mogelijk te maken.
Enerzijds een aantal regularisaties van al bestaande situaties om dat dan te verkopen als een "versoepeling," zoals daar zijn contactbubbel 8 en misschien ook kotbubbel.Dizzy schreef:Benieuwd met wat ze morgen gaan afkomen maar waarschijnlijk een paar doekjes voor het bloeden.
Dan kan je het niet meer op de vorige regering steken dat het fout loopt. Dat hoop ik toch niet. Het is natuurlijk weer toevallig met de blauwe dat met de wind draait.Dizzy schreef: De maatregelen hebben ons lang op een bepaald niveau gehouden maar nu stijgen de cijfers opnieuw... gaan we nu echt opnieuw dezelfde fout maken door opnieuw toe te geven aan de druk van bepaalde lobby's? Het gevolg zal surprise, surprise weer hetzelfde zijn
Ik steek het net niet op de vorige regering maar het is wraakroepend als men dezelfde fout zou maken als destijds.boonpwnz schreef:Dan kan je het niet meer op de vorige regering steken dat het fout loopt. Dat hoop ik toch niet. Het is natuurlijk weer toevallig met de blauwe dat met de wind draait.Dizzy schreef: De maatregelen hebben ons lang op een bepaald niveau gehouden maar nu stijgen de cijfers opnieuw... gaan we nu echt opnieuw dezelfde fout maken door opnieuw toe te geven aan de druk van bepaalde lobby's? Het gevolg zal surprise, surprise weer hetzelfde zijn
Hmmm. Je bedoelt dan enkel de periode post de eerste lockdown, toen het aantal gevallen bijzonder laag was? In maart-april bleven de kotstudenten thuis en Erasmus ging terug naar huis toen beslist werd dat de rest van het semester in afstandsonderwijs ging zijn, zeker omdat er onzekerheid was over vluchten naar huis. In mei zijn er dan wel teruggekomen maar met examens waren er weinig feestjes.1207 schreef:Dus ook toen de cijfers extreem daalden en op een laag niveau bleven
Yep en tussen maart en mei waren er geen lockdownfeestjes allerhande van jan en alleman.CCatalyst schreef:? In maart-april bleven de kotstudenten thuis e.
Ging niet over schuld op hen steken, we weten wie de schuld heeft, Sciensano publiceert dat elke week. Het ging erover dat er gaat "versoepeld" worden maar het puur bestendigingen zijn van dingen die al lang bestaan. Maar hey we "versoepelen" en gaan dus nog even de indruk geven dat alles ok is.1207 schreef: Er zijn enkel zulke feestjes als de cijfers slechter worden zodat we elke schuld op hen kunnen steken
en dat is?CCatalyst schreef:Ging niet over schuld op hen steken, we weten wie de schuld heeft, Sciensano publiceert dat elke week.1207 schreef: Er zijn enkel zulke feestjes als de cijfers slechter worden zodat we elke schuld op hen kunnen steken
devilkin schreef: Omdat het soms nog eens grappig mag zijn.
Nee, dat doet Sciensano niet. Sciensano publiceert de actieve clusters. Dat is iets heel anders. En die top 3 is momenteel nu :1207 schreef: Ging niet over schuld op hen steken, we weten wie de schuld heeft, Sciensano publiceert dat elke week.
De EU was zelfs sneller met het ondertekenen van het contract met AZ:Topman AstraZeneca geeft toe dat deel Europese coronavaccins naar Britten gaat ‘door afspraken met universiteit van Oxford’
Moest AZ de carrière van BoJo redden door de vaccins die voorzien waren voor de EU toch naar de UK te shippen of in de UK te houden?Het farmabedrijf AstraZeneca lijkt nogal kort door de bocht te zijn gegaan toen het enkele weken geleden de snellere levering van coronavaccins aan het Verenigd Koninkrijk rechtvaardigde door erop te wijzen dat de overeenkomst met de Britse overheid vroeger was gesloten dan die met de Europese Unie.
Volgens de zender CNN, die het Britse contract kon inkijken, dateert de overeenkomst van AstraZeneca met het Verenigd Koninkrijk van een dag na het akkoord met de Europese Commissie.
Maar dat is geen nieuws, dat was al geweten uit de klinische testen waarop de goedkeuring gebeurd is."Na eerste dosis is er al een heel flinke bescherming"
Wetenschappelijk en feitelijk heb je 100% gelijk. Maar probeer het ook van de menselijke en emotionele kant te zien. Vandaag zei Van Gucht weeral wat hij begin oktober al zei: "we moeten even geduld hebben, er komen betere tijden aan". Het "even geduld" raakt begrijpelijk op, zeker nu het weer opnieuw begint uit te nodigen om meer te gaan doen en elkaar meer te gaan ontmoeten, na een lange en donkere winter.Pengu schreef:Waar ik mij vooral aan stoor is het feit dat de media sommige versoepelingen willen gaan pushen met hun berichtgeving. Al dagenlang (en zeker in de gazet van vandaag) wordt er over versoepelingen gesproken, dat die of die groep het heel lastig hebben, dat er nood is aan perspectief enz.
Levert geen click op.on4bam schreef:Misschien moeten "de media" eens wat meer aandacht besteden aan de meerderheid die zich aan alle maatregelen houdt
Ja, maar die vergelijking gaat toch ook niet helemaal op. Ik kan me geen oorlog herinneren waar de vijand de werkplaatsen, de wegen en de scholen bewust niet gaat bombarderen, maar dan wel de restaurants, de WZC's, de festivalgronden en massagesalons. Ook het coronavirus is daarin niet selectief.on4bam schreef:Ik vraag mij af wat mensen die er nu "volledig door" zitten zouden doen als inwoner van oorlogsgebieden? Zijn we echt zo breekbaar geworden?
Die laatsten doen het tegen de regels in (of kunnen dat toch zonder gevolgen), ik snap het ook niet meteen.on4bam schreef:Een aantal mensen heeft het financieel natuurlijk zeer moeilijk maar dat zijn niet diegenen die ik bedoel, wel diegenen die hun vrienden/collega's "moeten" zien om er niet onderdoor te gaan.
DIT KLOPT NIET: de eerder geplande versoepelingen van komende maandag werden bevestigd en blijven bestaan! De overige contactberoepen heropenen, ook het hoger onderwijs mag versoepelen (hoe dat zal/moet gebeuren weet echter niemand). Dus we versoepelen maandag steeds ondanks stijgende cijfers!koenraaddeconinck schreef: Er komen geen versoepelingen. Wie niet luisteren wil, moet voelen is het eeuwen oude devies.
Ziekenhuizen schakelen vandaag over op 1b, maar of er een 3de golf komt, zullen we volgende week pas weten. Als de cijfers terug dalen gaan we gewoon weer terug naar ons vertrouwde "nog even geduld/cijfers waar we trots op moeten zijn"-plateau, en blijft elk perspectief nog lang uit. Als ze daarentegen even hard blijven stijgen of nog harder stijgen dan deze week, ja dan zijn we vertrokken maar zal er ook meer draagvlak zijn om sneller een einde te maken aan dit alles. Je zou haast hopen dat de derde golf begonnen is.koenraaddeconinck schreef:Hopelijk is iedereen voorbereid op een 3° golf. Er wordt bij ons in het ziekenhuis alvast rekening mee gehouden en de nodige scenario's liggen al klaar voor alle diensten, alhoewel ze al gekend zijn.
Winkels gaan niet meer dicht met het plateau (wel als er een golf is), horeca (en de rest) juli, tenzij ze de vaccinaties echt kunnen versnellen.koenraaddeconinck schreef:Binnenkort weer winkels dicht, HORECA ergens op in november ... ?
imho is dat dikke zever,koenraaddeconinck schreef:Zou het nu duidelijk worden dat het het niet naleven van maatregelen = aan het in eigen voeten schieten ... ?
Daar is niks walgelijk aan, iedereen is het zo beu als kouwe pap, idiote maatregelen leeft niemand (lang) na...vooral als ze niet leefbaar zijn.koenraaddeconinck schreef: De taferelen van vorige weekend, de reizigers die er toch nog in slagen niet essentiële verplaatsingen te maken en aan glansrijk aan controles ontsnappen, de walgelijke beelden va studenten in Leuven en Brussel, etc. etc.
Beiden hebben we gedaan, het eerste had je geweten als je de persconferentie van "Sci en Sano" vandaag gevolgd had, het tweede als je de woorden van VDB gehoord had tijdens de persconferentie. Problem not solved.iceke schreef: imho is dat dikke zever,
1.hou het virus buiten in de wzc en bij de thuisverpleging
2. zorg voor meer bedden
problem solved