Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 22 Feb 2021, 19:23

Begin december ben ik overgeschakeld op EDPnet. Op zich was ik best tevreden van scarlet, maar hogere snelheid en een vriendelijker doe-het-zelf beleid deed me besluiten om over te schakelen op EDPnet.

- Op 25/11 heb ik mijn aanvraag gedaan op de site van EDPnet en daarbij mijn easyswitch code meegegeven: Hiermee gaat alles vanzelf! Handig toch?
- Een tijdje later krijg ik mijn nieuwe fritzbox modem toegestuurd (beste modem/router die ik ooit gehad heb overigens) en op 07/12 merk ik dat ik geen vdslverbinding meer kan maken met scarlet. Fritzbox geinstalleerd met edpnet credentials, en alles werkt perfect. 2 dagen later is ook telefonie in orde. Ik blij.
- Op 28/12 krijg ik een bericht van edpnet: Ze laten me weten dat ze de easyswitch overdracht niet in orde krijgen, want ze krijgen na meermaals proberen nul respons van scarlet. Dus vragen ze of ik zelf scarlet kan contacteren. Ok dan, op 29/12 bel ik naar scarlet, en zij laten me weten dat ik de opzeg via de site moet doen (let op, vdsl werkt ondertussen al bijna een maand niet meer). Ik krijg nu een bevestigingsmail dat mijn opzeg ontvangen is en mijn diensten op 29/12 worden stopgezet.
- Op 31/12 krijg ik opnieuw dezelfde bevestigingsmail, alleen staat er nu 31/12 als datum :?. Alsook krijg ik een factuur voor heel de maand december, hoewel ik maar een paar dagen in december gebruik heb gemaakt van hun diensten. Nu ja, om gezeik te voorkomen betalen we die maar, hoewel die kosten helemaal niet voor mij zouden moeten zijn/
- Op 04/01 terug een mailtje van edpnet: scarlet heeft aan hen laten weten dat de easyswitch niet doorging omdat de diensten reeds stopgezet waren :?. Euh?
- Op 03/02 krijg ik een factuur van scarlet: 45 euro voor mijn trio abonnement voor de maand januari. Ietwat gepikeerd bel ik nu naar scarlet. Zij hebben hun excuus klaar: "jamaar, telefonie is niet opgezegd". Ik weet donders goed dat ALLES opgezegd is geweest, zowel via easyswitch code als via scarlet site. Dame dringt aan, maar jammer voor hen hebben zij zowel naar mij als naar edpnet gemailed dat al mijn diensten opgezegd zijn, alsook is mijn telefoonnummer begin december getransfereerd geweest. Na hierop te wijzen biedt ze toch maar aan om de factuur te crediteren. "En mijn abonnement dan?" "ja, ik krijg het niet opgezegd, zal het escaleren".
- Op 17/02 krijg ik een telefoontje van scarlet: Met de vraag of ik als scarlet klant geen interesse heb om mijn gsm abonnementen ook bij hen te zetten. Verbouwereerd door het lef heb ik de dame toch eens de huid volgescholden. Sorry! Jij doet ook maar je job!
- Op 22/02 (vandaag) krijg ik opnieuw een reminder voor een onbetaalde factuur. Ik bel terug naar scarlet. Die creditering? "Nog niet in orde, maar ik zal het escaleren". Is mijn abonnement nu opgezegd? "Nog niet in order, maar ik zal het escaleren".

Het helpt niet dat scarlet BIJZONDER moeilijk bereikbaar is: Ze hebben hun email en online formulier kanaal volledig afgesloten en via de telefoon hang je minstens een halfuur aan de lijn voor je iemand kan spreken.
Ik ben iemand die geregeld eens van leverancier verandert. Verander regelmatig van energieleverancier via groepsaankoop, al een paar keer van ISP veranderd, maar zoiets absurds als bij scarlet heb ik nog NOOIT meegemaakt. Weet iemand of dit daar de normale gang van zaken is, of heb ik hier nu echt zoveel pech?

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 632
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 55 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor vverbeke » 22 Feb 2021, 19:33

Mailen en bellen werkt niet met dat soort bedrijven. Aangetekend schrijven sturen met verwijzing naar uw eerdere opzeg en creditering van onterechte facturen eisen.
Zet een deadline erop, bvb. 2 weken. Indien niet in orde na 2 weken ombudsman telecom inschakelen.
Met aangetekend schrijven sta je recht in uw schoenen en hebben ze geen poot om op te staan. Dat schudt ook aan andere bomen dan de zoveelste eerstelijnsmedewerker.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + VDSL 70/20 + cable 240/30

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor bollegijs » 22 Feb 2021, 20:28

Ik heb de indruk dat die bedrijven bij problemen gewoon de ombudsman telecom gebruiken als helpdesk. Dan pas zal je gehoor krijgen :idea:

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 572
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 22 Feb 2021, 21:16

Betreffende Easyswitch, het is logisch dat het niet werkte in uw geval.

1) Telefonie (vast en mobiel) zitten niet standaard inbegrepen in Easyswitch, maar moeten expliciet gemeld worden indien ze opgezegd (dus niet overgedragen naar andere provider) moeten worden. Gebeurd dat niet, dan blijven deze gewoon actief.
Easyswitch is namelijk enkel van toepassing op internet en tv.

2) Je had tv bij Scarlet, maar Edpnet biedt geen tv abo aan. Edpnet kon dus niet het Scarlet tv abo opzeggen, maar enkel internet.
Probleem: Easyswitch is steeds alles opzeggen bij overstap, maar nooit gedeeltelijk. Gedeeltelijk = geen Easyswitch en zelf de opzeg doen.

https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch

Wanneer kan ik Easy Switch niet gebruiken?
Als u een tariefplan voor professionelen heeft
Als u enkel voor televisie van operator wenst te veranderen maar niet voor internet of omgekeerd (gedeeltelijke migratie).
U moet dan zelf de diensten opzeggen bij de operator die u verlaat.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7183
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 705 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Jack Daniels » 22 Feb 2021, 21:34

Zo easy is die easy switch dan precies toch niet :angel:
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 22 Feb 2021, 21:40

Dit was iets dat ik nagekeken heb. De opzegfunctie had ik immers al eerder tegengekomen op de klantensite. Scarlet beweert echter zelf dat ik easy switch moet gebruiken en dat zelf opzeggen zelfs ongewenst is:
Afbeelding
Let op het gebruik van meervoud 'diensten', en de vermelding van telefoonnummers. EDPnet belooft ook naadloos diensten over te zetten met easyswitch. Als wat jij beweert waar is, is scarlet ronduit misleidend en kan ik alleen concluderen dat ze hier bewust klanten die willen weggaan in de val lokken.
Los van dat, een zwak excuus van scarlet aangezien mijn diensten WEL stopgezet waren (en mijn oude telefoonnummer ook netjes bij nieuwe provider zat), alleen de facturatie liep nog door: In december heb ik dan op de 'correcte' manier een opzeg gedaan, en die opzeg (en bijhorende facturatie/herinneringen) krijgt men blijkbaar ook nog altijd niet opgezegd. Daarbij viel ook op dat men aan de telefoon excuses probeerden te verzinnen, maar dat ik jammer voor hen de bevestigingsmails van de opzeg via de klantensite bijgehouden heb.

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5745
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 332 keer
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor MClaeys » 22 Feb 2021, 22:22

Herkenbaar, bij mijn ouders was het zelfs van One maar Trio, heeft maanden geduurd. Chance dat ik metingen van snelheid van de lijn deed dagelijks, dus ik kon exact zeggen vanaf welke dag de snelheid omlaag was gegaan :). Het excuus was toen een nieuw intern systeem, als het nu nog aansleept is het nochtans al niet meer zo nieuw.

Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 Jan 2006
Locatie: Kinrooi
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Funfile » 23 Feb 2021, 08:25

Welkom bij de club jimmyvh.

Bij mij zijn ze er in geslaagd om mijn abonnement op te zeggen (wegens stopzetten ADSL-technologie). En daar kwam ik pas achter toen ik geen internetverbinding meer had.

Ik had nog via de klantendienst contact opgenomen omdat ik geen verbinding meer had en verder dan "andere modem proberen, kabels nakijken" kwamen ze niet. Die wisten daar niet eens dat mijn abonnement stopgezet was.

Pas toen enkele dagen later hun brief kwam dat ze mijn aanvraag tot opzeg (ik heb geen aanvraag tot opzeg gedaan, dat ging volledig van hen uit) behandeld hebben en dat mijn abonnement per die datum afliep (brief kwam pas aan na die datum), pas toen wist ik hoe de vork aan de steel zat.
Pluk de dag

Internet : Tadaam Standard (via 4G max. 30mbps)
OS : Windows 10

Ik mine Bitcoins via freebitcoin

Freec
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 Feb 2021
Bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Freec » 23 Feb 2021, 09:22

Idem zelfde ongeveer meegemaakt. Via support naar de website gestuurd worden voor de opzeg. Opzeggen via de website (met onmiddelijke ingang opze), en dan reageren ze niet op het opzegticket. Week later bellen, en dan regelt de dame het aan de telefoon :roll: en heb je dus een week teveel betaald. Bij topicstarter is het nog erger :-(

Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 Apr 2020
Bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor pluim » 23 Feb 2021, 16:17

Vind hun klantendienst tegenwoordig ook echt beneden alle peil. Ja, ja, ok... "het is een budgetproduct", maar toch.

Al sinds november wachten wij op een terugbetaling van een onterecht aangerekende herrinneringskost. Nog nooit een factuur van hun te laat betaald... Sinds hun 'nieuwe facturatiesysteem' is hun service echt waardeloos. De verbruiksteller, bijvoorbeeld, werkt ook gewoon al maanden niet meer.

Daarvóór liep elk contact altijd vrijwel oké. Twee keer gemaild, binnen de paar dagen antwoord, decoder kunnen wisselen, gratis nieuwe afstandsbediening ontvangen, ... Nu worden e-mails helemaal niet meer beantwoord en lossen ze telefonisch niets op. "We sturen je een mailtje met een oplossing." Vier maand later en na twee keer terugbellen, is het nog altijd 'in behandeling'.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 23 Feb 2021, 16:55

Sinds december internet en telefonie overgeschakeld naar EDPnet, alleen heeft Scarlet dat blijkbaar nog niet door. In mijn Scarlet-account kan ik zien dat mijn abonnement al 4 keer werden stopgezet. En toch lukt hun systeem erin om begin februari af te komen met een factuur voor januari 2021. Gelukkig heb ik mijn domiciliëring in hun systeem stopgezet.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7183
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 705 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Jack Daniels » 26 Feb 2021, 14:59

Het is radio 2 ook niet ontgaan dat er problemen zijn bij scarlet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... l-twee-ma/
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2421
Lid geworden op: 24 Feb 2007
Locatie: Gent
Bedankt: 128 keer
Uitgedeelde bedankjes: 91 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor lacer » 27 Feb 2021, 17:05

Gsm nummeroverdracht gedaan naar andere provider. Scalet factuur liep gewoon door tot einde facturatie periode.
Na mijn klacht via webformulier een reactie van hen gekregen dat ze mijn opzeg schriftelijk gingen bevestigen en het teveel betaalde bedrag gingen terugstorten. Na 4 weken nog steeds geen bevestiging of terugbetaling ontvangen.

Misschien ging ik best terug bij een Vandenborre winkel, waar ik mijn abonnement aangegaan ben , om terug te laten stoppen. Maar nu met al dat Corona gedoe, had ik geen zin om naar de stad te rijden.

Na deze ervaring zal ik niet snel geneigd zijn om er terug te keren. Dan vind ik moedermaatschappij Proximus toch iets correcter.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04

warpozio2
Premium Member
Premium Member
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 Okt 2016
Bedankt: 11 keer
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor warpozio2 » 28 Feb 2021, 14:41

Jack Daniels schreef:Het is radio 2 ook niet ontgaan dat er problemen zijn bij scarlet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... l-twee-ma/

Ik heb al 5 afspraken gekregen voor de aansluiting die telkens de dag voordien worden afgezegd.


Dat is duidelijk, Scarlet gebruikt het afspraken systeem moeder Proximus.
Ik heb dat bij mijn verhuis ook meegemaakt. :bang:

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 03 Mar 2021, 10:23

Update: Vandaag nieuwe factuur gekregen voor de maand februari, bovenop de andere openstaande facturen die nog steeds niet gecrediteerd zijn.

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 04 Mar 2021, 14:20

Iedereen die problemen ondervindt met Scarlet kan het best klacht indienen bij http://www.ombudsmantelecom.be/ want het loopt bij Scarlet duidelijk de spuigaten uit, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25/wat-loopt-er-mis-bij-telecomoperator-scarlet-ik-zit-al-twee-ma/

jutuiz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 23 Okt 2016
Bedankt: 19 keer
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jutuiz » 04 Mar 2021, 20:31

Je moet dan eens proberen een Scarlet abonnement over te dragen... ik heb dat moeten ikv overdracht van een kot in Gent waar mijn dochter huurder was en het bestaande abo werd overgedragen. Het wordt niet meer kafka dan dat. Luister goed.

Je vult een overdrachtformulier in met beide partijen. Maar daarna kan (wil denk ik dan) Scarlet omwille van de privacy wetgeving niet de login overdragen van de een naar de andere. Ik zou dan denken... laat de ontvanger een account aanmaken, geef hem een klantennummer en daarna draagt Scarlet de installatie over van overdrager naar ontvanger. Maar dat gaat dus niet om één of andere reden.

Het gevolg is dat als de overnemer niet betaalt, want ja, hij krijgt geen facturen. En de overlater krijgt boetes door onbetaalde facturen, maar kan niet meer in het online systeem. (Vraag me niet meer de reden waarom niet, maar dit was bij ons het geval).

Ik kan - en wil - het niet helemaal navertellen hoe nu juist wat kwam, maar alle water-gas-electricteit was in een handomdraai geregeld, en het internet-abo heeft bij ons geduurd van augustus tot januari tot dit in orde was.

Het helpt inderdaad niet dat ze telefonisch haast niet te bereiken zijn.
Als ik 20 minuten in wacht sta, dan krijg ik geheid zelf een telefoon na 10 minuten.
En jawel... ik neem dan wél de telefoon op voor mijn klanten.

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor bollegijs » 04 Mar 2021, 22:09

jutuiz schreef:Je vult een overdrachtformulier in met beide partijen. Maar daarna kan (wil denk ik dan) Scarlet omwille van de privacy wetgeving niet de login overdragen van de een naar de andere. Ik zou dan denken... laat de ontvanger een account aanmaken, geef hem een klantennummer en daarna draagt Scarlet de installatie over van overdrager naar ontvanger. Maar dat gaat dus niet om één of andere reden.

Eigenlijk zouden ze gewoon niet moeilijk moeten doen over de dure activatiekost in deze. Die willen ze gewoon cashen natuurlijk. Ik wou eens bij hen van Trio naar Loco gaan en ik moest nieuwe activatiekost betalen (domiciliering). Ik vroeg argumentatie en nooit gekregen. Met tussenkomst van ombudsman hebben ze die dan laten vallen, maar wel adhv een korting van 5euro per maand ofzo en na ze hadden zelf de termijn van ombudsman overschreden (met herinnering).

Vervolgens direct domicilie stop gezet en de schuld bij Scarlet laten oplopen tot 99eur ongeveer en afgetrapt. Paar maand later kreeg ik plots een creditnota, hun boekhouding wordt toch op punt gehouden :lol:

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 1 week 2 dagen 12 uur geleden (06 Apr 2021, 07:58)

Op 26 november 2020 volledig en probleemloos overgestapt naar EDPnet. Scarlet blijft gewoon facturen sturen alsof ik nooit ben overgestapt. Telefonische helpdesk is traditiegetrouw onbereikbaar, op klachten via hun contactformulier reageren ze raar of zelden en als ze reageren krijg je een nietszeggende uitleg en zal er een dossier opgemaakt worden ... maar die blijven steeds zonder gevolg. Nieuwe facturen en bijhorende maningen blijven toekomen.
Na verschillende interventies van de Ombudsdienst Telecom geeft Scarlet half maart toe dat er iets misgegaan is bij de opzeg. Alle openstaande facturen worden gecrediteerd. So far, so good.
Op 1 april 2021 zet Scarlet de kers op de taart: zij geven mijn vast telefoonnummer, dat bij EDPnet zit, aan één van klanten. Dat er daarbij het één en ander misgaat hebben zij niet door: ik kan niet meer gebeld worden, de oproep gaat naar de nieuwe klant, maar ik kan nog wel bellen met mijn nummer. Daar gaan we dan voor het zoveelste dossier bij de Ombudsdienst Telecom.

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 278
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor bollegijs » 1 week 2 dagen 7 uur geleden (06 Apr 2021, 12:30)

Ik heb de indruk dat die bedrijven bij problemen gewoon de ombudsman telecom gebruiken als helpdesk (wie betaald die mensen?). Dan pas zal je gehoor krijgen :idea:

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 1 week 1 dag 6 uur geleden (07 Apr 2021, 13:34)

Hier zijn na veel vijven en zessen bijna alle facturen gecrediteerd geraakt, enkel degene die ik ten onrechte betaald heb staat nog open.
Blijkbaar hebben ze daadwerkelijk geen flauw idee hoe een abonnement stop te zetten, want wat is hun oplossing na 5 maanden? Zet gewoon de facturen zelf op 0 euro en stuur dit naar de klant: Dus heb ik vandaag een nieuwe factuur voor de maand maart gekregen, maar met de melding dat niets betaald moet worden. Is toch al een verbetering. Hopelijk laten ze mijn telefoonnummer met rust.

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 1 week 1 dag 6 uur geleden (07 Apr 2021, 13:52)

@jimmyvh als je moet wachten tot Scarlet iets oplost dan is het sint-juttemis. Ze geraken nooit verder dan een dossiertje maken. Ik zou in jouw geval de Ombudsdienst Telecom inschakelen want je hebt maar een beperkte tijd om die onterecht ingevorderde facturen te protesteren en terugbetaald te krijgen.

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 1 week 1 dag 6 uur geleden (07 Apr 2021, 14:01)

De ombudsdienst is al een tijdje het pingpongspelletje aan het spelen voor mij, de creditering van deze facturen kwam er dankzij hen, en ook pas na meerdere pogingen.

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 1 week 1 dag 3 uur geleden (07 Apr 2021, 17:08)

Ik heb juist klacht nummer 6 ingediend bij de ombudsdienst telecom: Scarlet stuurde mij een factuur voor mijn telefoonnummer dat ze op 1 april aan iemand anders hebben toegewezen ...

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3920
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 293 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor on4bam » 1 week 1 dag 2 uur geleden (07 Apr 2021, 17:16)

Ik volg het scarlet subforum normaal niet maar zag de titel van deze thread in het overzicht.
Blijkbaar is er op 10 jaar niets veranderd.

Ik was DXadsl klant tot zij in december 2011 hun diensten stopzetten en hun klanten overhevelden naar Scarlet. Ik was daar niet mee opgezet en heb per direct opgezegd omdat ik niet akkoord ging met de migratie (verandering van contract geeft recht op gratis opzeg).
De opzeg werd bevestigd met referentie nummer en ik stopte de domiciliëring. Dezelfde dag had ik al inloggegevens van EDPnet, ik heb dus nooit ingelogd via Scarlet.

In november 2012 (dik 10 maanden later) kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder/incasso uit Antwerpen wegens onbetaalde facturen. Ik heb hen gebeld en ze vonden geen opzeg van mij terug. Zelfs met de referentie die ik als antwoord op mijn opzeg kreeg vonden ze niets terug. Een copy van de opzegbevestiging hebben ze daarna aanvaard en er werd een "creditnota" opgemaakt.

Geen idee welk soort administratie men daar voert maar als je een niet-klant zonder voorgaand contact na zo lang direct een incasso op de nek stuurt dan scheelt er iets.
Bye, Maurice
https://on4bam.com

Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3289
Lid geworden op: 20 Jan 2015
Locatie: Kortrijk
Bedankt: 249 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Contact:

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor cadsite » 1 week 1 dag 2 uur geleden (07 Apr 2021, 17:26)

Ik had net hetzelfde idee als jij on4bam...

Ik ben er 13 jaar geleden gaan lopen nadat de klantendienst me letterlijk voor leugenaar uitschold, ondanks dat ik hun brieven met de feiten in mijn handen had.
Geen idee waar scarlet zijn helpdeskmedewerkers en opvolgsysteem haalt, maar erg kieskeurig zijn ze daar blijkbaar nog altijd niet.

on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3920
Lid geworden op: 05 Mei 2006
Bedankt: 293 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor on4bam » 1 week 1 dag 2 uur geleden (07 Apr 2021, 17:33)

cadsite schreef:Geen idee waar scarlet zijn helpdeskmedewerkers en opvolgsysteem haalt, maar erg kieskeurig zijn ze daar blijkbaar nog altijd niet.


Helpdesk heb ik niet gecontacteerd, het was het incassobureau.

Mss proberen ze (ex)klanten zo naar Px te pushen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com

lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 471
Lid geworden op: 03 Aug 2010
Bedankt: 75 keer
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor lirec » 1 week 20 uur 3 minuten geleden (08 Apr 2021, 00:06)

ter info: ook voor actieve klanten blijkt het een drama

context:
-ik was al eens bij scarlet in de persiode 2010-2013. Geheel zonder problemen destijds
-op 09/2020 opnieuw naar scarlet gegaan

probleem:
-1e + 2e factuur bevatte "extra tv box" (die ik nooit heb gehad) en daarmee samenhangend ook tv replay teveel
-3e factuur opnieuw prijs + 149€ aangerekend voor "niet terugsturen tv box" (toen werd het helemaal absurd natuurlijk)
-sinds 4e factuur is de replay weg maar de "extra tv box" blijft hardnekkig staan

=> telkens gebeld en telkens CN en "dossiertje aanmaken". Ik heb het gehad en betaal wat de factuur had moeten zijn, ga bij de volgende promo van proximus* die me aanstaat terug naar daar.

nota: andere scarlet zaken die storen:
-onzin dat 2 gelijktijdtige serieopnamen niet kunnen. Box en online opname kan net zoals bij proximus. Softwarematig bewust irritant doen is dat.
-DNS servers van scarlet die regelmatig sputteren
-online beheer van je abbonnement trekt op niets, werkt simpelweg niet
-uploadsnelheid blijkt me toch meer te storen dan verwacht
-opnames niet meer kunnen instellen met pickx app stoort me toch meer dan verwacht

*naast proximus overweeg ik ook EDPnet nog wel. Op zich in de tv box bijna niet meer nodig met netflix/disney/appletv+ in huis & chromecast voor vrt/canvas/..... maar toch is het nog altijd handig om de opname-lijst af te gaan :-)


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast