Ik kwam net op de site van Proximus het volgende tegen:
https://www.proximus.be/nl/id_cb_intern ... antee.html
Het lijkt een backup naar 4G als je vast internet uitvalt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb een Fritzbox achter de BBOX die zelf een PPPoE-connectie maakt. Zou die dan ook blijven werken?
Bizz Internet Guarantee - Backup voor vast internet
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Neen .. als jouw fritzbox zelf de PPoE sessie opbouwt dan kan je die 4G Backup niet gebruiken, OF men moet toelaten dat je die 4G Backup (router/modem) op je fritzbox aansluit, maar dat zou mij ten zeerste verbazen omdat ze zo géén controle over het gebruik/verbruik hebben.
Wel opletten dat je die optie énkel kan krijgen op een business lijn. Alternatief is omdat zelf te voorzien natuurlijk ... modem + ergens 4G abbo.
Wel opletten dat je die optie énkel kan krijgen op een business lijn. Alternatief is omdat zelf te voorzien natuurlijk ... modem + ergens 4G abbo.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Thx voor de info; ik heb inderdaad een business abonnement.
Ik vreesde ervoor, ik dacht dat het misschien een back-up was voor de DSL-lijn, en dan zou het transparant zijn voor de toestellen achter de bbox.
In geval van een panne doe ik nu thethering via mijn gsm, maar 5 euro/maand wil ik wel investeren in een stabielere oplossing met onbeperkte data.
De Fritzbox ondersteunt een 4G-usb stick, maar dan lopen de kosten op als mijn NAS zijn back-ups naar de cloud stuurt.
Ik kan het natuurlijk uittesten en opzeggen als het niet voldoet.
Ik vreesde ervoor, ik dacht dat het misschien een back-up was voor de DSL-lijn, en dan zou het transparant zijn voor de toestellen achter de bbox.
In geval van een panne doe ik nu thethering via mijn gsm, maar 5 euro/maand wil ik wel investeren in een stabielere oplossing met onbeperkte data.
De Fritzbox ondersteunt een 4G-usb stick, maar dan lopen de kosten op als mijn NAS zijn back-ups naar de cloud stuurt.
Ik kan het natuurlijk uittesten en opzeggen als het niet voldoet.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Als je een Fixed IP hebt is het ook géén goeie optie, want (i.t.t. andere ISP's zoals Edpnet of Destiny) wordt je fixed IP Pool niet doorgerouteerd over de 4G als je uitval hebt.
Telenet, Destiny, Edpnet bieden wél full 4G failover incl. IP pack routing. (maar dan wel enkel in het geval van een IP pack en niet single fixed IP natuurlijk). Je fritzbox/firewall/... krijgt dan gewoon een WAN IP in de IP pool zodat je routering altijd blijft werken.
Telenet, Destiny, Edpnet bieden wél full 4G failover incl. IP pack routing. (maar dan wel enkel in het geval van een IP pack en niet single fixed IP natuurlijk). Je fritzbox/firewall/... krijgt dan gewoon een WAN IP in de IP pool zodat je routering altijd blijft werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe werkt dit product eigenlijk? Steek je de USB-stick in de BBOX en regelt die de failover?
Het feit dat het dan niet kan in bridge mode is welliswaar een nadeel, maar in feite heb je dat bij EDPnet ook, niet? Zij bieden 4G aan in combinatie met een managed Fritz 6890 maar die ondersteunt zo te zien ook geen bridge mode. En zo'n IP pack zie ik precies niet meteen staan als optie op VDSL Pro.
Het feit dat het dan niet kan in bridge mode is welliswaar een nadeel, maar in feite heb je dat bij EDPnet ook, niet? Zij bieden 4G aan in combinatie met een managed Fritz 6890 maar die ondersteunt zo te zien ook geen bridge mode. En zo'n IP pack zie ik precies niet meteen staan als optie op VDSL Pro.