Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Ik kan het alleen maar toejuichen dat er geacteerd wordt als er besmettingen zijn, niet?
Waarom was je daar dan tot nu toe zo tegen? Waarom mag ik niet denken dat het vorig jaar ook zo begonnen is?

Maakt die brutale stijging. Vertienvoudiging op een week geen bang?
@Hasselt
11 besmettinkk tot een complete schoolsluiting. Dat zie je toch nergens anders? Bedrijven met 11 besmettingen die op slot gaan?
Niet ingrijpen kan bij deze varianten tot een vertienvoudiging op een week leiden? Bekijk je het zo of blijf je puur hangen bij het huidge cijfer en dat het te laag is?.
Vanaf wanneer is het problematisch voor u ?

Het is perfect verantwoord, gezien deze snelheiddie we overal, om alles potdicht te gooien.
Ik snijp niet dat men nog discussieert over dat wk veldrijden. K
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

1207 schreef:
heist_175 schreef: Ik kan het alleen maar toejuichen dat er geacteerd wordt als er besmettingen zijn, niet?
Waarom was je daar dan tot nu toe zo tegen?
Misschien heb je iets gemist in de vorige stroom posts, maar ik ben niet tegen testen, wel integendeel. Ik heb lang geleden al gepleit om meer te testen, op scholen maar vooral in WZC en ziekenhuizen. Helaas gebeurde dat niet, met besmettingen in ziekenhuizen en massaal veel doden in WZC tot gevolg, ook in de 2de golf.
Ik ben wél tegen ongecontroleerd sluiten van scholen gebaseerd op fantasietjes van mensen die data maar iets vies vinden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

CCatalyst schreef:Ik hoor sinds gisteren plots een heel andere toon over de scholen uit de monden van Van Gucht, VDB en de virologen. De "scholen ten alle koste openhouden"-doctrine lijkt verlaten te worden.
Ik had dat ook voorspeld, hee.
Ben Weyts wil graag de indruk geven dat hij tot de laatste minuut gestreden heeft om de scholen open te houden, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze toch niet anders kunnen dan de scholen sluiten.
Vanmorgen hoorde ik nog over Oostende (ziekenhuizen, Rusthuizen) dat er "geen massale" uitbraak was.
Tja, ik vind het al veelzeggend op 3 plaatsen tegelijk een variant vindt.
Dan heb je toch al een serieuze verspreiding?
Anders zou je die op één plaats vinden.
Dizzy schreef:Vandaag in DS een stuk van Patrick Vankrunkelsven over waarom we wel degelijk boos mogen zijn op Pfizer:
De (Europese) Overheid heeft slecht onderhandeld, dus moeten we de schuld toch maar bij Pfizer leggen?
Heist_175 schreef:En de vraag van 1 miljoen (om correct te zijn 1,2miljoen - het aantal schoolgaande kinderen): kan je op basis van 11 besmettingen in een school met 2K leerlingen, besluiten op 1,2miljoen kinderen thuis te zetten?
Als het maar die ene school met 11 besmettingen zou zijn viel het nog mee, maar het is meerdere scholen, in meerdere provincies.
Je kunt natuurlijk ook wachten tot het overal is, en dan klagen dat "niemand" dit had zien aankomen.
CCatalyst schreef:Enerzijds uit incompetentie en uit druk van de media allerhande zaken tekenen en er achteraf over komen klagen: het maakt geen indruk. De fouten zijn opnieuw volledig door de politici gemaakt, en gezien ze geen verantwoordelijkheid willen nemen voor hun zware fouten maar wederom de schuld bij anderen leggen, zal een electorale afstraffing straks hun verdiende loon zijn.
Dat is inderdaad het scenario dat we al van in het begin van de crisis zien.
Niet luisteren naar de experts, maanden te laat reageren, en iedere keer een ander met de vinger wijzen.
De mensen hebben dat spelletje ondertussen wel door.
CCatalyst schreef:Alles zal afhangen van wat Ben doet of niet doet de komende dagen, en van wat hij "onzinnig" of "allerhande ideetjes" beschouwt en wat niet. Nu de kar van de experten lijkt te keren, raakt hij geisoleerd en zal de druk op hem toenemen. Als hij blijft vasthouden aan zijn beloftes voor zijn kiespubliek van werkende ouders ("de scholen sluiten, dat doe ik nooit meer") en blijft afkomen met zijn scholen die een veilige omgeving zijn ook al tonen de cijfers een heel ander beeld, ziet het er niet goed uit.
Ik denk dat als de besmettingen blijven toenemen, er ook ouders gaan zijn die nog weigeren hun kinderen naar school te laten gaan, en dan zal hij niet anders meer kunnen dan overgaan op afstandsonderwijs.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
heist_175
Moderator
Moderator

Je kan maar hopen dat Pfizer goede contracten heeft, ook voor verplichte afname.
Eens er vaccins zijn die niet op -80° bewaard moeten worden, gaat iedereen Pfizer will mijden.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

phil248 schreef:Wat ik me hierbij afvraag hoe dat gaat in publiek toegankelijke ruimtes als bibliotheken, die overal open zijn. In de discussie over kappers lees je bijvoorbeeld dat er géén tijdschriften mogen liggen, want dat is gevaarlijk als de volgende klant hetzelfde blad vastneemt, terwijl de vorige misschien een corona besmetting heeft.
Ik denk niet dat men al heeft aankunnen dat in reële omstandigheden er echt overdracht is via dode materialen (plastic, papier, ...) , in laboratoria wel.
Dit lijkt mij nog een voorzorg die stamt uit de begindagen.
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: Ik ben wél tegen ongecontroleerd sluiten van scholen gebaseerd op fantasietjes van mensen die data maar iets vies vinden.
Nu hebben we data met een besmettelijkere variant en we kenne de film vd vorige 2 keer

Nog steeds blijf je hangen bij 11 besmettingen is weinig. En 40 scholen is ook te weinig. Dat cijfer zal ook,exp9nentieel stijgen tot in de duizenden

Ook nu slaag je er niet in aan te geven vanaf wanneer ze gedeeltelijk op slot moeten
Dat is pure politieke houding die niets met coronabestrijding te maken heeft.
heist_175
Moderator
Moderator

1207 schreef: Dat is pure politieke houding die niets met coronabestrijding te maken heeft.
Bestrijding is de facto een politieke beslissing, geen virologische of academische.
Als het een academische beslissing was, dan hadden we een veel kleinere eerste golf gehad en geen 2de, laat staan de kiem voor een 3de.Maar dan hadden we ook geen economie meer gehad.
Maar we worden niet geregeerd door academici, maar door policiti. Vaak is dat jammer, maar zo werk democratie nu eenmaal.

Dus elke beslissing is een afweging tussen risico en resultaat.
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:of academische.
Dus elke beslissing is een afweging tussen risico en resultaat.
Vanaf wanneer is een stijging problematsich voor jou

Een vertienvoudiging van 3 naar 40 scholen op een week blijkbaar al nie. Er zijn er 4000 dus is 1% te weinig
11 besmettingen vd britse variant in een school ook al niet

Of geloof je in ben’s eigen teststrategie? Hopelijk begint niet elke minister met zo’n onzin. Of is er nog niet genoeg versnippering?

Gelukkig volgt de overheid u. Alles buitenschoolse dingen stopzetten of wk in oostende verbieden zit er niet in
heist_175
Moderator
Moderator

Er zijn 2-3K besmettingen per dag en op basis van enkele besmettingen in scholen gaan we 1,2miljoen kinderen thuis zetten :lol: ?
Tegelijkertijd doen we niets met de andere besmettingshaarden.
En dan schrik jij dat het coronabeleid een politieke keuze is :-) ?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

We kunnen ons ook op de bouwvakkers concentreren. Die stappen nog steeds met 3 of 4 in een busje... sanderdaags wat andere collegas in tbusje, en allemaal op dezelfde werf wc

En dan neem ik maar snel een voorbeeld van sector. Er zijn zo 10tallen sectoren.

Feit is wel : er zijn meer besmettingen bij volwassenen, dan bij kinderen. Bedrijven houden zich niet aan de regels, zelfs voor thuiswerk maken ze een probleem.

Als je dan de sectoren niet gaat monitoren, en de scholen wel... ja, dan heb je snel een schuldige gevonden
de koe zegt boe
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:Het gaat niet om vragen om het toe te laten het is verplicht. Gelden de regelgeving dan niet voor werkgevers?
Als ouders thuis moeten zijn voor de kinderen dan zal het telewerk toenemen uit noodzaak.
Tja, telewerk is verplicht, tenzij het niet anders kan. En daar zit de crux, want als een werkgever het noodzakelijk acht dat je op kantoor moet zijn, dan is dat zo. En de werkgevers die zo met hun personeel omgaan in deze tijden, zullen er ook niet voor terugdeinzen om te zeggen dat er maar verlof moet ingezet worden als de kineren thuis zijn.

Ik werk gelukkig bij een goede werkgever, maar ken een aantal gevallen in mijn vriendenkring die je verbeelding tarten. Zelf zou ik gewoon ontslag nemen bij zo'n werkgever, maar niet iedereen heeft de luxe/mogelijkheid om dit te doen helaas. En aangeven kan ook al niet, want niet anoniem: je moet aanloggen met eID. Je hebt dan de garantie dat ze geen namen doorgeven, maar dat blijkt toch nogal een drempel (en vermoedelijk terecht).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

NickG schreef:
Dizzy schreef:Het gaat niet om vragen om het toe te laten het is verplicht. Gelden de regelgeving dan niet voor werkgevers?
Als ouders thuis moeten zijn voor de kinderen dan zal het telewerk toenemen uit noodzaak.
Tja, telewerk is verplicht, tenzij het niet anders kan. En daar zit de crux, want als een werkgever het noodzakelijk acht dat je op kantoor moet zijn, dan is dat zo. En de werkgevers die zo met hun personeel omgaan in deze tijden, zullen er ook niet voor terugdeinzen om te zeggen dat er maar verlof moet ingezet worden als de kineren thuis zijn.

Ik werk gelukkig bij een goede werkgever, maar ken een aantal gevallen in mijn vriendenkring die je verbeelding tarten. Zelf zou ik gewoon ontslag nemen bij zo'n werkgever, maar niet iedereen heeft de luxe/mogelijkheid om dit te doen helaas. En aangeven kan ook al niet, want niet anoniem: je moet aanloggen met eID. Je hebt dan de garantie dat ze geen namen doorgeven, maar dat blijkt toch nogal een drempel (en vermoedelijk terecht).
De werkgever moet wel een reden opgeven waarom het niet anders kan. Bij ons was er ook discussie en uiteindelijk heeft de vakbond bemiddeld. Er is ook controle geweest. Of dat op initiatief van de vakbond was weet ik niet maar het zou kunnen. Die controle was vrij streng en je moest echt wel goede redenen hebben om niet te telewerken.

Het klopt dat niet iedereen de luxe heeft om zijn werkgevers in te ruilen maar ik heb toch de indruk dat sommige werkgevers hun eigen ruiten aan het ingooien zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Het probleem zijn de kleinere KMO's, daar is geen vakbond om te bemiddelen. Die controles zullen inderdaad wel streng zijn, maar probleem is dat er maar een fractie kan/zal gecontroleerd worden waarschijnlijk.

Dat zo'n werkgevers hun eigen ruiten ingooien op lange termijn ben ik ook van overtuigd, alleen zijn ze wel nefast voor het indijken van de pandemie op korte termijn natuurlijk.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Het hoeven zelfs niet enkel de werkgevers te zijn hoor, best wel genoeg klanten die gewoonweg eisen dat je ter plaatse komt, notabene voor uitleg over Onedrive & Teams ... de 2 voorgaande sessies via Teams waren goed voor alle anderen, maar de CEO wil liever toch dat iemand het hem persoonlijk komt uitleggen ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 728 keer
Provider
Te Koop forum

Tsja, als je niet met teams kan werken is het natuurlijk moeilijk om er uitleg over te krijgen via teams. :angel:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Ja bij ons is vooral het papier een probleme op het werk.

Zolang dat papier er is kan er niet 100 procent worden getelewerkt maar wel minstens 4/5de. Diensthoofd zorgt er wel voor dat ze nauwelijks aanwezig zijn en op de dienst is max 4 man van de 13 man tergelijkertijd aanwezig en dit max 1 dag per week. En heg is ook zo dat die 4 man dezelfde blijven continu. Zodoende als wij zouden bv besmet zijn wij de anderen op onze dienst niet besmetten.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Het zullen niet alleen KMO’s zijn waar het fout gaat, bij mijn vrouw (zeer grote werkgever) is het attest van de werkgever zonder boe of ba zelf uit te printen na het invullen van een simpel online formuliertje. Niets controle en op die manier makkelijk te verplichten door overste toch te komen werken onder drogreden (controle vrezen ze al helemaal niet lijkt het, want ‘essentiële sector’, maar een essentiële sector wil imo niet zeggen dat iedereen daarom op de werkplek moet zijn die dat niet moet zijn...)
1207
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef:Er zijn 2-3K besmettingen per dag en op basis van enkele besmettingen in scholen gaan we 1,2miljoen kinderen thuis zetten :lol: ?
Tegelijkertijd doen we niets met de andere besmettingshaarden.
En dan schrik jij dat het coronabeleid een politieke keuze is :-) ?
Misschien toch eens proberen in te zien dat het geen schuldvraag betreft
De vraag is ni zo moeilijk, vanaf wanneer wordt hetonderwijs voor jou problematisch qua aantal besmettingen?

En geen doelpalen verschuiven door te zeveren dat labo’s zich vandaag met negatieve testen voor vakantiegangers bezig houden of iets dergelijks

We zitten aan een veritenvoudiging op een week wat het aantal gesloten scholen betreft, exponentieel betekent dat we naar de tientallen procenten zullen gaan.

Ik lees net dat kinderen nog steeds mogen sjotten, het wk in oostende zal dus ook gewoon doorgaan

Tsja
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

Bij ons (Noord Limburg) zijn alle buitenschoolse activiteiten opgeschort tot na de krokusvakantie, tevens gaat men de kinderopvang herorganiseren zodat kinderen van verschillende scholen niet meer samen zitten in dezelfde ruimte.

Lijkt me toch redelijk om aan te nemen dat men beseft dat er toch meer aan de hand is qua verspreiding via kinderen/scholen. (e.g. 8/15 leerkrachten besmet in school Mechelen ??)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 26 keer

Sasuke schreef:Bij ons (Noord Limburg) zijn alle buitenschoolse activiteiten opgeschort tot na de krokusvakantie, tevens gaat men de kinderopvang herorganiseren zodat kinderen van verschillende scholen niet meer samen zitten in dezelfde ruimte.

Lijkt me toch stap één voor het hele land, VOOR men overal de scholen gaat sluiten.

Dat in combinatie met een vervroegde avondklok.

BTW in Duitsland, Nederland enz (de landen waarnaar de WHO verwijst) zijn de scholen al sinds half december dicht, toch blijven de cijfers daar extreem hoog. Hoe verklaart die WHO man (die zo pleit voor het sluiten bij ons) deze situatie ??
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef:Het zijn deze keer niet alleen mijn argumenten maar deze van een arts die wel wat meer zicht heeft over de inhoud.
We gaan toch niet vergeten dat die arts "toevallig" lid van VLD is, zeker?
Dat maakt dat hij zeker niet op een onafhankelijke manier spreekt.
NuKem schreef:Een school is zelden de bron van een besmetting, wel (zoals ondertussen wel al duidelijk is) externe factoren die zich risicovol gedragen hebben (bv. ouders die op reis zijn gegaan en de regels niet gevolgd hebben).
Je kunt altijd een stapje verder gaan bij een besmetting en zeggen dat de bron van besmetting een stapje verder ligt.
Als je maar lang genoeg verder zoekt kom je bij die eerste vleermuis uit...
Feit is dat nu heel wat mensen ziek raken die niet op reis geweest zijn, voor hen is dat wel de bron van de besmetting.
Heist_175 schreef:Tegelijkertijd doen we niets met de andere besmettingshaarden.
Alle contactberoepen die moesten sluiten?
De horeca die al maanden dicht is?
Werknemers die moeten telewerken?
Verbod op niet-essentiële reizen?
Maar er is niets gebeurd?
Dat is toch echt wel je ogen sluiten voor de werkelijkheid.

Ik zeg dat die scholen dicht zullen gaan, is het niet deze week, dan de week erna, of de week daarna.
Of denk je dat je met politieke blabla een virus verslaat?
Heist_175 schreef:Je kan maar hopen dat Pfizer goede contracten heeft, ook voor verplichte afname.
Eens er vaccins zijn die niet op -80° bewaard moeten worden, gaat iedereen Pfizer will mijden.
Och, ondertussen zijn ze al aan het janken over AstraZeneca ook, deze regering doet alles om haar eigen falen te verdoezelen.
Ondertussen nog meer dan 272.000 dosissen in de diepvries, en toch maar klagen dat er niet genoeg zijn...
bambipower schreef:We kunnen ons ook op de bouwvakkers concentreren. Die stappen nog steeds met 3 of 4 in een busje... sanderdaags wat andere collegas in tbusje, en allemaal op dezelfde werf wc
Ah, en hoeveel zitten er in een busje van De Lijn, of in een trein van NMBS?
En hoeveel variatie zit daar dagelijks op?
Maar wacht, dat virus let op het logo van het busje, zeker?
Sasuske schreef:Bij ons (Noord Limburg) zijn alle buitenschoolse activiteiten opgeschort tot na de krokusvakantie, tevens gaat men de kinderopvang herorganiseren zodat kinderen van verschillende scholen niet meer samen zitten in dezelfde ruimte.
Zoals ik zei, mensen als Ben Weyts gaan blijven ontkennen tot de laatste minuut, en daarna gaan die scholen toch dicht.
Als overal rondom ons die scholen dichtgaan omdat ze een bron van besmetting zijn, waar haalt men dan de pretentie om te denken dat dat virus hier helemaal anders reageert?
Vraag is ook hoe lang het zal duren voor ouders hun kinderen gewoon weigeren van nog naar school te sturen, dat is iets dat we in de eerste golf ook gezien hebben.
Het enige dat erg is, is dat het een exponentiële curve is, en dat een week of een paar weken langer wachten voor een pak meer gevallen zorgt, waardoor de zorg uiteindelijk kan overlopen.
Laatst gewijzigd door boulder 25 jan 2021, 19:02, in totaal 3 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag trouwens opgemerkt dat er veel meer mensen op de trein zaten en ik was zeker niet alleen met die conclusie.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

phil48 schreef: BTW in Duitsland, Nederland enz (de landen waarnaar de WHO verwijst) zijn de scholen al sinds half december dicht, toch blijven de cijfers daar extreem hoog. Hoe verklaart die WHO man (die zo pleit voor het sluiten bij ons) deze situatie ??
Klopt niet, in beide landen dalen ze. Bij ons zat het lang op een plateau en begint het nu weer te stijgen. De rollen gaan straks dus weer omgekeerd zijn.

De reden dat de daling lang op zich liet wachten in die landen is de combinatie van de variant + het te late ingrijpen door de overheid. Ook hier zal dat zo zijn: elke dag langer wachten om in te grijpen resulteert in een golf die meerdere dagen langer zal duren, door het exponentiele effect. Mensen als Ben Weyts ontkennen de realiteit en houden maatregelen zo lang mogelijk tegen waardoor de golf ook zoveel langer zal duren.

Zowel in NL en DE hebben ze de maatregelen regelmatig herbekeken en telkens was er consensus: de scholen sluiten werkt, dus we houden het aan.
boonpwnz schreef:Vandaag trouwens opgemerkt dat er veel meer mensen op de trein zaten en ik was zeker niet alleen met die conclusie.
Zal ook wel wat met het winterweer te maken gehad hebben, maar de vraag blijft terecht: wat doen al die mensen daar?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 44 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

CCatalyst schreef:
Zowel in NL en DE hebben ze de maatregelen regelmatig herbekeken en telkens was er consensus: de scholen sluiten werkt, dus we houden het aan.
alsof er niet nog veel andere maatregelen zijn behalve de scholen.

Trouwens waarom konden de cijfers in Ierland zo sterk dalen in oktober met alleen de scholen open? Mssn omdat er ook nog andere werkende maatregelen zijn?
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

CCatalyst schreef:
boonpwnz schreef:Vandaag trouwens opgemerkt dat er veel meer mensen op de trein zaten en ik was zeker niet alleen met die conclusie.
Zal ook wel wat met het winterweer te maken gehad hebben, maar de vraag blijft terecht: wat doen al die mensen daar?
Gaan werken zeker? :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Raketisch schreef: Gaan werken zeker? :roll:
Ze moeten thuis werken voor hun niet-essentiele kantoorjob, waarvan we genoeg indicaties hebben dat het voor velen zo'n job is, maar ik zeg niet dat dat voor iedereen op die trein het geval is.

De virologen hebben dit weekend nog eens gesmeekt om aub alle regels terug te respecteren, want we staan voor een kantelpunt (hun woorden, niet de mijne).
Raketisch
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 5 keer

1. Theorie <> realiteit.
2. Thuiswerken is gewoonweg doodsaai om zo lang te doen.
Data technicus
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 116 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er zijn ook nog veel werkgevers die werknemers verplichten om op kantoor te komen werken omdat ze hun werknemers niet vertrouwen. Bij ons in de groep van verschillende firma's hebben ze niet graag dat je thuiswerk doet dus verplichten ze u om te komen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Data technicus schreef:Er zijn ook nog veel werkgevers die werknemers verplichten om op kantoor te komen werken omdat ze hun werknemers niet vertrouwen. Bij ons in de groep van verschillende firma's hebben ze niet graag dat je thuiswerk doet dus verplichten ze u om te komen.
Er is ook het sociale aspect.
Maandenlang van 's morgens tot 's avonds gedwongen thuiszitten, als je alleen bent op een kleine oppervlakte, zonder tuin, is heel wat anders dan een koppel in een villa met een tuin.
Vergeet ook niet dat veel van de mensen die dit opleggen daar zelf geen enkele last van hebben.
De politici gaan nog altijd iedere dag naar het parlement of de ministerraad of de TV studio's.
De virologen hebben waarschijnlijk het meeste sociale contacten van heel het land, en zitten ook niet thuis.

Ik ben daarom zeker dat er ook genoeg werknemers zijn die vragende partij zijn om vanop het werk te werken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Data technicus schreef:Er zijn ook nog veel werkgevers die werknemers verplichten om op kantoor te komen werken omdat ze hun werknemers niet vertrouwen.
Werkgevers die
1) De anderen alle lasten laten dragen en zelf niets willen doen
2) Ervoor zorgen dat die anderen die lasten nog zoveel langer moeten dragen omdat de cijfers niet genoeg zakken
3) Nog een beetje gaan klagen ook dat het allemaal zolang duurt
:evil:

Ik zou echt graag eens namen willen beginnen zien. Kwestie van te weten voor welke recruiters we de telefoon meteen kunnen afleggen of de emails per direct kunnen deleten.
1207
Elite Poster
Elite Poster

Raketisch schreef:1. Theorie <> realiteit.
2. Thuiswerken is gewoonweg doodsaai om zo lang te doen.
En een jaartje niet op congé gaan is voor velen blijkbaar een vorm van folter
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 682 keer
Provider
Te Koop forum

Blijkbaar is ook de extra week afstandsleren ook een goede week om op vakantie te gaan. Who gives a f*** about leerachterstand, sommige ouders duidelijk niet... (en kom nu niet af dat ze "de les op afstand zullen volgen vanuit de chalet in de ardennen" - dat zal misschien voor enkelen wel zo zijn, maar de merendeel...)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
1207
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Blijkbaar is ook de extra week afstandsleren ook een goede week om op vakantie te gaan. Who gives a f*** about leerachterstand, sommige ouders duidelijk niet... (en kom nu niet af dat ze "de les op afstand zullen volgen vanuit de chalet in de ardennen" - dat zal misschien voor enkelen wel zo zijn, maar de merendeel...)
Leg mij het concept achterstand nu eensuit als iedereen stil ligt? Tov wie heb je dan achterstand?
30 tot 40% vd kinderen dubbelt wel ergens onderweg, wat is het drama om op uw 19e aan de unief te beginnen of pas op uw 24e als architect af te studeren?
Leuk is het niet maar een onoverkomelijk toekomstbdreigend iets? Lijkt me straf

Het besef is er blijkbaar niet maar zelfs bij de huidige goede cijfers, beste vd klas volgens vdb en co, zijn het nog steeds 800 die wekelijks de kliniekin moeten. Dit terwijl het compleet aan het ontploffen is nu
Laatst gewijzigd door 1207 26 jan 2021, 08:54, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 682 keer
Provider
Te Koop forum

1207 schreef: Leg mij het concept achterstand nu eensuit als iedereen stil ligt? Tov wie heb je dan achterstand?
30 tot 40% vd kinderen dubbelt wel ergens onderweg, wat is het drama om op uw 19e aan de unief te beginnen of pas op uw 24e als architect af te studeren?
Leuk is het niet maar een onoverkomelijk toekomstbdreigend iets? Lijkt me straf
Don't ask me ;) ik heb geen kinderen, zelf ook gedubbeld lang geleden. Maar het is blijkbaar toch een groot drama volgens sommigen (hier en elders)...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Als er 20.000 op pensioen gaan en 0 afstuderen heb je 20.000 achterstand.
(die leerachterstand zit hem trouwens waarschijnlijk niet bij diegene die zich een chalet in de Ardennen met wifi kunnen veroorloven, maar bij diegene die amper nederlands spreken en met 20 op een vierkante meter wonen. We zijn verontwaardigd over de eerste, het probleem situeert zich ergens anders)
Laatst gewijzigd door iceke 26 jan 2021, 09:29, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Als er 20.000 op pensioen gaan en 0 afstuderen heb je 20.000 achterstand.
Er zijn ni genog werklozen?
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Het is niet 1+1 op de arbeidsmarkt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 728 keer
Provider
Te Koop forum

1207 schreef:
iceke schreef:Als er 20.000 op pensioen gaan en 0 afstuderen heb je 20.000 achterstand.
Er zijn ni genog werklozen?
Toch wel.
Maar kan jij er de goede lasser uithalen? Een goede houtbewerker mag je ook sturen.
Oh, en als je toch bezig bent. Een plaatser die er niets op tegen heeft om geregeld op hotel te gaan is ook welkom.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Wat wil die Weyts nu eigenlijk bereiken? Dat alles kapot gaat? Diene mens moeten ze dringend ongeschikt verklaren wegens compleet krankzinnig. Dat ventje denkt nog steeds dat je met een virus kunt onderhandelen. Aan de galg met die vent.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Tidbits uit de persconferentie:

Mobiliteit is sinds 20 januari nog verder beginnen stijgen obv gegevens mobiele operatoren, veroorzaakt door zowel meer verplaatsingen naar het werk als meer verplaatsingen naar de winkels.

Besmettingen nemen momenteel overal toe in Vlaanderen, maar het meeste in Limburg: +25% week/week - stijging is er 6 dagen onafgebroken, de laatste 3 dagen werd de stijging er elke dag forser.

1 op 5 van de besmettingen worden vandaag vastgesteld bij kinderen en tieners, waar ook de sterkste stijgingen worden vastgesteld:
Bij kinderen 0-9 jaar is de toename van het aantal besmettingen nu +84% week/week (geen typo :!:)
Bij tieners 10-19 jaar is de toename van het aantal besmettingen nu +18% week/week

+17% toename ziekenhuisopnames week/week, meeste nieuwe opnames in Oost- en West-VL

Kinderen lage school worden voortaan niet langer vrijgesteld van het statuut "hoogrisicocontact" bij contacttracing.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”