1207 schreef:koenraaddeconinck schreef:1207 schreef:CCatalyst schreef:
Waarom heb je het dan zo moeilijk met posts hier in dit topic die aansluiten op wat de virologen voorspellen ?
mja
150 000 passagiers op zaventem zonder enige controle maar dan insinueren, met het machtsargument van je dokterstitels, dat stijgende cijfers de schuld van pubers is die een pizza bestellen?
ben ik de enige die het daar lastig mee heeft?
@1207, laat ons aub alles in proportie blijven plaatsen.
Ik begrijp dat je het met het bestellen van aantallen pizza's, bestellingen bij traiteurs, bakkers etc. moeilijk hebt. Ze kunnen m.i. wel een teken aan de wand zijn ... Soit.
Die 150.OOO passagiers op Zaventem: ook ik word hier kotsmisselijk van.
En men hoeft niemand te viseren. Wel diegenen waarvan openlijk en objectief bewezen is dat ze elementaire maatregelen niet naleven. Die kunnen m.i. niet genoeg geviseerd worden.
Wat is belangrijk? De cijfers: aantal nieuwe besmettingen op dagbasis (waarvan ik ten zeerste betreur dat men nu met gemiddelde %ages speelt) ipv. de ruwe data die mensen veel meer zeggen én de IZ- opnames (waarvoor hetzelfde geldt als eerder vermeld; nl. waarom geen ruwe data?).. Dat zijn m.i. 2 belangrijke indiciatoren.
Ik kan me vinden in de stelling van velen hier op forum, zeker als het over bejaarden gaat: "sterven de meeste door of met corona". Dit blijft een moeilijke, eeuwige discussie.
Laat ons gewoon zien hoe de cijfers er eind deze week zullen uitzien, niet? Dat zal alleszins al iets zeggen over de reizen tijdens de kerstvakantie of het verhoogd contact van familieleden met mekaar binnenshuis in de winter-, cq. feestperiode.
Doe daar nog een 3-tal dagen bij en je kunt ook iets zeggen over school / werkhervattingen na vakantie.
De realiteit is en blijven de cijfers met het aantal nieuwe besmettingen en ziekenhuisopnames, zeker op IZ.
Je kan blijven alles in statistieken gieten, gissen naar oorzaken maar het aantal besmettingen en IZ- opnames, zijn wat ze zijn. En je kan deze niet ontkennen. Nogmaals, je kan niet ziende blind zijn en horende, doof.
Laat ons gewoon allen, zeer zeer zeer nederig hopen dat geen derde golf op ons afkomt. Waarom? Omwille van het menselijk leed, niet alleen fysiek, ook economisch, etc.
Laat ons - en sorry voor de hoofdletters - MENSELIJK EN EMPATHISCH blijven en mekaar het beste wensen. Laat het ons mekaar gunnen dat we zo vlug mogelijk van deze vervelende situatie af geraken. De realiteit is: " dit vraagt een inspanning, burgerzin, gezond verstand etc. van ons allen."
Wat kunnen we in 's hemelsnaam bij aanvang van dit nieuwe jaar mekaar nog meer toewensen dan dat we asap weer kunnen naar het "vroegere normaal"?
Laat ons daar aub SAMEN voor zorgen. En OK, sommigen hebben het zelf niet in de hand daar waar ze gemanipuleerd worden door werkgevers die thuiswerk fnuiken. Maar als we samen zoveel mogelijk inspanningen leveren, als iedereen zijn steentje bijdraagt en bij elke daad eens denkt aan de weerslag voor anderen / de maatschappij: dan geraken we er met zo weinig mogelijk menselijk schade. Noem me naïeveling, idealist, misbakken pastoor, om het even wat: maar dit is wat ik ons allen wens ...
M.i. is één ding duidelijk: iedereen zijn inspanning is absoluut noodzakelijk. Zo lang er zijn die niet het minste gering gezond verstand hebben om het belang van afgekondigde maatregelen te onderkennen, zullen we in de problemen blijven. Ook wat mondmaskers betreft. Ik versta de scepsis van velen. Maar laat ons hier echt ELKE strohalm gebruiken. Baten ze niet, ze zullen ook niet schaden ...