PeterP schreef:Is dat een tactiek of zo ? Anderen beschuldigen van wat je zelf doet. Ik heb je dit al meerdere keren weten doen.
Als je op UB niet meedoet met meehuilen met HLN-achtige berichtgeving, word je wel vaker "beschuldigd" van vanalles en nog wat.
Ik ben al uitgemaakt voor communist, fascist, dogmaticus, ... vanalles. Recent was het beste verwijt dat ik bronnen had en geen eigen mening. Veel zotter wordt het niet natuurlijk

.
Dus beweer nu ook maar dat ik anderen beschuldig van wat ik zelf zou doen. Het staat u altijd vrij om een mening te geven zonder op de man te spelen, niet?
Ik merk op dat enkele UB'ers plots heel fel de groene kaart trekken, sinds Groen/Ecolo in de federale regering zit. Het past wat in het kader van "tribalisme", waarbij "water bij de wijn doen" per definitie verraad is. Dat is sowieso een kwalijke zaak.
Maar dus ten gronde: als kernenergie niet vergund raakt (MER), of de verlenging niet te financieren is (Engie), of met hun baseload de groene energie (wind, zon) in de weg zit, vind ik het niet raar dat er naar alternatieven wordt gekeken. Alternatieven die wél flexibel ingepast kunnen worden tussen de wind- en de zonne-energie in.
Met nog heel wat potentieel aan wind/zon, halen we nu soms al 45% van de elektriciteit op weekdagen. De toekomst lacht ons toe, denk ik dan

.
@Dizzy/recent onderzoek
Kom jij nu met bronnen? (

).
De ex-baas van de CREG vindt die studie niet goed, maar komt natuurlijk niet met iets beter. Stel u voor.