OVH naar Edpnet bellen:
beller heeft 'perfecte' kwaliteit
de ontvanger (EDp): geluid is precies overstuurd, schreeuwerig (ook iets stiller in volume). beide phones ingesteld op zelfde volume, maar wel C4 en C6
Ondanks perfecte spraakoverdracht/vertraging, is geluid niet ok.
FVD naar Edp:
OK (en omgekeerd)
FVD naar OVH:
bij huidige test: opbeller fvd hoort opgebelde (ovh). De opgebelde (OVH) hoort FVD niet. (heb dit in het verleden ook al gehad, plots lijn weg....als mijn pa mij belt van ovh naar edp). Ik zei dan iedere keer, ligt aan uw brol TN router, die verbindingen verbreekt. Opnieuw geprobeerd: wel beiden audio.

OVH prima kwaliteit (opgebelde)
FVD (retour van OVH, schreeuwerig/overstuurd)
vooral naar OVH hogere spraakoverdracht/vertragingen (tss 50-85 ms, ook waardes van 0 naar OVH) via V4 manager:
Momenteel vastgelegde codecs: g722, g711, g729
Automatische codecs: Nee
(verschillende instellingen ook getest, ook met aut. codes: ja)
alle spraakoverdracht gaat via G.711 in de Fritzbox
OVH aug. opgezegd, maar had voordien ook soms wat slechte verbindingen bij uitgaand bellen (blikkerig/haperen). Bij FVD zelden hoor. (de wereld draait zich om)

Ticket opstarten OVH? maar ja, begin maar uit te leggen FR. En ze moeten me nog geloven. Heb toch 2 fritzboxen getest, 4 fritz fons..
had HD ook uitgeschakeld, maar geen verschil.
alles met fritz fon's.
firmware 7.21 (beiden)
Stoort me wel mateloos. Ik ga mijn ouders niet definitief overzetten, want ik kan niet bellen met zo'n irritant geluid. En nu begrijp ik als ze zeggen dat de ontvangers zeggen dat de geluidskwaliteit niet perfect is.
Vroeger belden we van 'on-net' met OVH, en toen was geluidskwaliteit wel zeer goed of perfect, alsof ze naast me staan (HD?)