Beeld ik het me in, of scheelt er iets aan de telenet snelheid bij mij?
150-180Mb down en slechts 0.37Mb up?
Op mijn proxi lijntje zit in aan de normale +-80 Mb down & 15tal Mb up.
Als het niet normaal is, wilt het zeggen dat er mogelijks iets fout zit in mijn netwerkconfiguratie al jaren...
Asymetrische telenet snelheid in het Brusselse
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Asymmetrische snelheden zijn normaal (helaas
).
Jouw extreem lage upload daarentegen niet. Die zou zo goed als het geadverteerde mogen zijn.
Je zit met een probleem inderdaad. Om uit te zoeken wat er mis is kan je beginnen met een toestel, waarvan je zeker weet dat die minstens 100Mbps up kan halen, rechtsreeks op de modem/router aan te sluiten met UTP-kabel.

Jouw extreem lage upload daarentegen niet. Die zou zo goed als het geadverteerde mogen zijn.
Je zit met een probleem inderdaad. Om uit te zoeken wat er mis is kan je beginnen met een toestel, waarvan je zeker weet dat die minstens 100Mbps up kan halen, rechtsreeks op de modem/router aan te sluiten met UTP-kabel.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kan eens contact opnemen met Telenet. Mogelijk ontbreken er upstream kanalen. Of zijn je beschikbare kanalen gestoord.
Was dus het geval. "Iemand" had er recentelijk de verkeerde plug op gezet, waardoor mijn lijn gecapped was. Was snel opgelost door de technieker.crapiecorn schreef:Je kan eens contact opnemen met Telenet. Mogelijk ontbreken er upstream kanalen. Of zijn je beschikbare kanalen gestoord.