Modem stuk of halfstuk?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Remafelixa
Starter
Starter

Ik heb een Belgacom ADSL router. Sinds midden van de week doet mijn XP computer het niet meer met de router. De netwerkkaart knippert met een puls van 1 sec aan en uit. Contacteerde Belgacom, lijn controle: alles dik in orde. Hing een Windows 98 aan de router: werkte ook niet echt normaal. Nam een Windows 95: en deze doet het perfect.
Conclusie: dan de netwerkkaart misschien stuk van de XP computer. Op het netwerk aangesloten, grote bestanden erover gestuurd, gecontroleerd: netwerkkaart werkt perfect.
Hang hem terug aan de Belgacom DSL router: en daar pinkt hij weer aan en uit met de frequentie van 1 sec. Op de computer zie je ook: er is internet, er is geen internet, er is internet, er is...
Conclusie: is de router stuk, of wat kan er aan de hand zijn?
En wat zou ik er aan kunnen doen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 755 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Als je XP computer redelijk nieuw is, heeft die mogelijk een Gigabit netwerkkaart, maar da's misschien te snel voor je router. Een recente netwerkdriver-update heeft dat misschien teweeg gebracht (andere driver in andere Windows versie, dus dat kan het verschil verklaren).

ControlPanel>System>Hardware>DeviceManager
Zoek je Network Adapter (Netwerkkaart) driver in de lijst en rechtsklik erop om de eigenschappen te zien -- daar kan je waarschijnlijk de snelheid instellen -- Zet het op "Full duplex 100Mbit" ipv de "Automatic" waar die nu waarschijnlijk op staat.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Probeer eerst eens een andere poort in je router te gebruiken. Misschien dat er gewoon 1 poort kapot is.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Remafelixa
Starter
Starter

Router was inderdaad stuk. Een nieuw exemplaar van Belgacom gehaald: de Philips CPBWBS154. (99 Euro) En de klus was direct geklaard.
Conclusie: er kan beter iets helemaal stuk zijn dan halfstuk.
Eerst mijn netwerk getest zonder internet: niets aan de hand. Met internet konden alleen de windows 95-ers nog mee... En ze deden het bijzonder goed moet ik zeggen. De windows 98-ers deden maar half mee en de XP-ers weigerden dienst: ze pinkten secondegewijs aan en uit.
Ook werd het netwerk(je) hierdoor serieus gestoord.
Zonder internet deed het netwerk het prima. Zeer grote bestanden werden vlot getransporteer den even vlot geopend. Het kon dus enkel maar in de Belgacom DSL router zitten... En dit was dus ook zo.
Weer een halve zaterdag naar de Filistijnen...
Iedereen bedankt voor de reactie.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”