Voor mijn volgende systeem zou ik graag kiezen voor een dual core opteron systeem. Ik heb al de ideale plank gevonden voor dit alles :
http://www.tyan.com/products/html/thunderk8we.html
Nu wat ik me zo afvraag:
- kan ik nog steeds WinXP of (later) VISTA draaien met 4 cpu's (2 cpu's & 4 cores om precies te zijn)?
- kan ik starten met één dual core Opteron en wat reg. geheugen erbij en dan later upgraden ?
Dual core opteron
1/Normaal gezien ondersteunt XP Pro, 2 Sockets, maw 4 cores zouden geen probleem mogen zijn. Ik heb zelf wel geen ervaring met deze eerder dure aangelegenheden (spijtig genoeg).
2/Ja je kan starten met één processor en er later gewoon een 2de bijsteken.
2/Ja je kan starten met één processor en er later gewoon een 2de bijsteken.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Als ge toch veel geld wilt gaan uitgeven, ik heb een uitnodiging gekregen voor "Microsoft Compute Cluster Solution Beta
This site provides a preview of the first version of Microsoft's Compute Cluster Solution for supercomputing. Please note, you must have 64-bit server hardware to participate in this beta."
Geen idee wat het precies inhoudt
This site provides a preview of the first version of Microsoft's Compute Cluster Solution for supercomputing. Please note, you must have 64-bit server hardware to participate in this beta."
Geen idee wat het precies inhoudt

Prob om genetwerkte systemen te clusteren? Of mss toepasbaar op bladesystemen. Nu ja, sempron64 2800+ moet hier maar ff meegaan
.

"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Als je op dit moment parallel systemen wil bouwen met Microsoft operating systemen dan ben je bijna altijd aangwezen op open source software: bvb MPI-1 (Message Passing Interface) zie ook: http://www.lfbs.rwth-aachen.de/~karsten ... /nt-mpich/.meon schreef:Geen idee wat het precies inhoudt
Microsoft hoopt nu door MPI-2 aan te bieden een deel van de parallel computing, cluster computing en high performance computing koek te krijgen. Eigenlijk doen ze niet veel meer dan open source aanbieden op een Windows 2003 server.
Gr, Astralon