Online plaatsen van website

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
pcrider
Starter
Starter

Probeer al dagen m'n site online te krijgen bij Skynet: Frontpage 2000 "Publiceren": "Server heeft geen Frontpage extensies".
Frontpage FTP en WS_ftp: schijnt vlekkeloos te verlopen, alles wordt keurig overgezet, als ik dan naar m'n "Homepage" ga staat in het kopframe niks, in het hoofdframe komt de homepagina van Skynet met de melding: HTTP 404, pagina niet gevonden.
Wie kan me op het juiste spoor zetten?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Geef eens de link naar je webruimte, dan kunnen we zelf al eens gaan kijken.
De dingen die je moet ingeven zijn
server : users.skynet.be
login : uw login
paswoord : uw paswoord

Controleer ook eens de sticky, daar staat al veel info in ivm de webruimtes.
Je zal zien dat als je ingelogd bent, dat er een map op je webruimte staat met als naam uw alias. Je moet je site uploaden in de root van je webruimte, dus waar je in terecht komt na het inloggen. Niet in de map die er staat met als naam je alias. Voor de rest, pas de instellingfen aan van frontpage dat er geen FP-extensies gebruikt worden, want Skynet ondersteunt dat toch niet.

Cheers
Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

om te beginnen skynet ondersteunt geen frontpage extensies

u moet uw basisdocument index.html (of htm) noemen

vermits skynet op unix draait is html niet hetzelfde als HTML unix operating systemen zijn case sensitive

post anders uw url eens dan kunnen we eens kijken wat er mis gaat

404 wil zeggen dat het bestand gewoon niet aanwezig is op de server
meestal is dit omdat u een verkeerde url opgeeft .Als u echter geen index.html(htm) bestand hebt gaat u ook die fout krijgen omdat als ge uw url typt de server zoekt naar dat bestand en als ie het niet vind kan hij het ook niet tonen he ;) Normaal zou je dan een directorylisting moeten krijgen maar skynet heeft dat uitgeschakeld omdat dit *gevaarlijk* kan zijn

dus ik zou alles doublechecken en kijk uit met hoofdletters !
Registered Linux user #286313
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Erik schreef:u moet uw basisdocument index.html (of htm) noemen
Aangezien hij wel zijn frameset ziet, zal hij wel degelijk een index.html hebben.

Ik vermoed dat je de fout hebt gemaakt van absolute url's te gebruiken. Een frameset roept verschillende andere bestanden op. Je moet eens in de bron controleren of de frameset op het Internet niet verwijst naar iets als "file://c:/Document%20and%20Settings/user.pc/Mijn%20Documenten/Mijn%20Webs/topframe.html" . Zoiets is dus fout. Je verwijst dan naar het document op je lokale pc.

//
Achteraf gezien kan dit niet de fout zijn, je krijgt een error van skynet, in zo'n geval zou dat niet kunnen, het moet dus nog iets anders zijn.

Post de url, dan vissen wij dat wel uit ;-)
pcrider
Starter
Starter

Waarom heb ik deze site niet vroeger ontdekt, gepost op een onzalig uur en bij het wakker worden al een aantal reacties, thanks,
URL: http://users.skynet.be/fa113544

Grts.

Editted by SeNsEi Ze0n
geen passwords in je post zetten, dit kan misbruikt worden!
ik heb de files afgehald van je site, als iemand ze nodig heeft om de source te bekijken dan kan je ze hier vinden in zip formaat
TheSurvivor
Starter Plus
Starter Plus

probleem gevonden. je index.html verwijst naar Intro_tekst.html

let op de hoofdletter I het bestand in questie heet intro_tekst.html met kleine letter. verander gewoon de bestandsnaam op de ft en het zou in orde moeten zijn. oh en mods, haal dat pwd hier weg voor hij problemen krijgt ermee

*edit* cheers sensei terwijl ik aan't typen was nog wel

*edit2* ik heb nog niet verder gekeken maar ik vermoed dat er wel nog zo'n links tussen zullen zitten, dus ik zou gewoon dat deel van de code uitpluizen
Paranoia is just reality on a finer scale - Strange Days
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ja had in je index.htm pagina een link naar een bestand staan in de vorm van file:// en dat moet zonder iets van file:// zijn, gewon de bestandsnaam dus
verder staan er nog redelijk wat fouten in tov hoofdletters, zoals verwijzen naar WTL-Logo.gif en het bestand noemt wtl-logo.gif

*edit het staat vol van zo'n hoofdletterfouten, als ik jou was zou ik heel de code nakijken in een beter editor dan frontpage om zo'n fouten te vinden gebruik je best notepad (kladblok)
als je de site op je (windows) pc bekijkt dan ga je de site perfect in orde zien maar als je die op een unix pc zou bekijken dan krijg je problemen met die case sensitive instellingen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

ik heb enkele html files verbeterd maar niet allemaal, de verbeterde htmls staan in deze zip

Afbeelding
pcrider
Starter
Starter

"Geweldig" om het met een BV te zeggen, zie nu tenminste m'n homepagina al, wel nog met een aantal fouten, maar nu zit ik tenminste in het juiste spoor.
Voor verdere aanpassingen heb ik pas deze en morgenavond tijd, eerder zal er niet veel meer veranderen.
Iedereen erg bedankt voor tips en hulp.

Grts.

Ps.: M'n paswoord heb ik intussen veranderd, nog zo'n "starters" fout
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het is hier om bij te leren hé

als je nog problemen hebt, zeg maar iets

Afbeelding
pcrider
Starter
Starter

Ben er nog eens terug, de website draait, moeten nog wel een heleboel dingen verbeterd worden, dat komt wel, Parijs en Rome...
Eén ding nog, ik heb de "Sponsors" pagina toegevoegd, maar die blijft leeg (geen logo's). heb al vanalles aangepast, maar ik "zie" het waarschijnlijk niet.
Willen jullie dat nog eens bekijken? , een "Sponsors" knop, met erachter een lege pagina is slecht voor de clubkas. :-)
File "sponsor.htm" met 5 logo's.

Alvast bedankt.
walkie
Starter
Starter

Die sponsorpagina komt hier perfect door, 5 logo's idd ;) Misschien ff refreshen?
Laatst gewijzigd door walkie 07 mei 2003, 12:56, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

pcrider,

hier komen de afbeeldingen erook door, 5 let wel, indien ik NIS afzet...
Met firewall krijg ik een lege pagina, en worden de afbeeldingen niet geladen... maw: er zit een probleempje met de firewall. Normaal zou hij dat niet mogen blokken.

Een snelle blik op je code zegt dat die wel in orde is, maar ik denk dat hij die afbeeldingen blocked doordat ze in een map "sponsors" zitten en dat NIS dat als een "keyword" staan heeft bij advertising blocking...
Heb et ondertussen getest: met ad-blocking en firewall aan: geen afbeeldingen, zonder adblocking en met firewall aan: wel afbeeldingen

Ik zou aanraden de naam van de map te veranderen: "sponsors" in iets anders veranderen.. eens kijken of hij dan nog filtert... iets à la "club_spons" ofzo...
I love it when a plan comes together!
pcrider
Starter
Starter

Werkt!!
Was de firewall, kon eigenlijk weten dat het in die richting te zoeken was, bij testen in m'n browser (lokaal) ging het wel, naam wijzigen lijkt mij ook de beste oplossing, bij uitschakelen in de firewall komen er waarschijnlijk een hoop andere (ongewenste) "sponsors" binnen.

Thanks
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Idd ik zou eens beginnen met de naam te wijzigen.

Is geen probleem, graag geholpen :p
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”