SMC Barricade gaat idle

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Jef

hey

Zo nu en dan heb ik toch problemen met de SMC barricade 7004ABR.
Als modem gebruik ik Alcatel Speedtouch Home (ADSL)

Het connecteren (pppoe) zelf verloopt vlot met de SMC. Soms gaat het surfen wel traag. Als ik na een tijd een een internet explorer open (standaard ingesteld op google)...dan komt er niets (zelf niet dat hij de pagina niet kan weergeven). Meestal druk ik dan op stop (dan komt hij zeggen dat hij de pagina niet kan weergeven natuurlijk) in IE en typ dan google.com in en dan reageert hij meestal weer wel maar dat komt door de cache veronderstel ik.

Het heeft volgens mij met een idle time te maken. Nochtans heb ik bij instellingen auto reconnect aangevinkt.
ik heb de SMC barricade 7004ABR type 750.5703 net gekocht en er stond reeds de laatste firmware op (origineel)

Is er iemand die dezelfde problemen heeft, namelijk het probleem dat hij idle blijkt te gaan en bovendien slechts zeer traag terug in actie komt?Soms moet ik router zelfs eens afzetten en terug opzetten :-( .

Mijn settings staan ok normaal: WAN PPPoe alles in orde, DHCP enabled.

Iemand suggesties om dit probleem op te lossen van het idle gaan en traag "herconnecteren"?

Nieuwe firmware misschien, maar echt positieve dingen hoor ik meestal niet van SMC firmware updates :?

Alvast bedankt
Greetz Jef
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jef,

ik ken het type router niet goed genoeg om je direct aanwijzingen te geven. Weetgraag kent dit toestel veel beter daar hij hetzelfde of toch een gelijkaardig toestel heeft.

Je kan maybe al eens kijken op volgende topics:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=672
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=34
I love it when a plan comes together!
Jef

de WAN settings staan ok.

Iemand anders met nog deze slechte ervaring (boven beschreven)...Weetgraag misschien :wink: ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jef, ik vermoed dat Weetgraag je het beste zal kunnen helpen, maar ik vrees dat Weetgraag slechts na het weekend terug online zal zijn.

Ik zal het hem zeggen.
Je zal dus even geduld moeten hebben ;-)
I love it when a plan comes together!
Weetgraag
Erelid
Erelid

Hallo Jef,

Heb je dit probleem voortdurend ofzo,
ik had dit ook eens voor maar toeval of niet
hou er rekening mee dat je een dynamic IP hebt van Skynet
en dan had ik soms probs om te connecteren en/of een IE venster te openen. Maar dit zal misschien niet van toepassing zijn,
het enige dat ik kan aanraden is de firmware updaten
maar niet direkt van de SMCsite, dus de firmware downloaden en installeren vanaf je pc. Er zal een reset gebeuren maar je bent beter af als je dit zelf nog eens doet. De router hardwarematig eens resetten kan ook helpen, je zal een klein blauw knopje zien staan onder het SMClogo op je router.
Meer zou ik niet kunnen bedenken, ik heb die route nu al een tijdje en heb er geen probs mee, hij draait ook in een thuisnetwerkje met 2 pc's.
Let er op dat je Idletime "0" moet zijn en dat je iedere keer als je settings veranderd je moet saven.

Hope it works

Greetz
Weetgraag :wink:
Jef

Mercikes Weetgraag

Het gebeurt wel regelmatig dat router idle blijkt te gaan, dus meermaals per dag soms. Gisteren heb ik, in settingspage van de router, 3 keer pppoe moeten disconnecten en reconnecten. De vierde keer hielp dit zelfs niet en heb ik voeding ff moeten afschakelen.

Idle time staat wel niet op 0 seconden hier, want in handleiding staat dat als je auto reconnect aanvinkt, dat die idle time dan niet van toepassing is.

Kheb het nu wel op 0 seconden gezet....is ff afwachten nu wat het gaat geven.

Greetz
Jef
Weetgraag
Erelid
Erelid

Heb je bij DNS de ip's ingegeven??

Domain Name Server (DNS) Address
192.238.2.21
Secondary DNS Address (optional)
192.238.2.22
en gesaved??
Anders kan je ook de boel eens volledig
opnieuw configureren maar ik veronderstel dat je dit reeds gedaan hebt.
Dus ik wil zeggen een volledig nieuwe connectie maken via de setup.

Greetz
Weetgraag :wink:

EDIT: kijk ook eens in de instellingen van je netwerkkaart
Link speed =Auto mode of 100
Jef

Ik had die idle time dan dus op die 0 seconden gezet.

Router draait nu goei 3 weken ongeveer met deze instelling en voorlopig geen problemen meer, alles vlot :)

Mercikes
Greetz
Jef
Jef

3 weken is wel wat overdreven precies ;-)

een goei 10 dagen draait gaat alles goed :)

Greetz
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

zolang het werkt is het goed 8-)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Leuk als het goed afloopt,