Easy switch precies toch niet zo easy.

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Ik ben via easy switch over gestapt naar Telenet.

Telefoon 1:
Medewerker Proximus zegt dat ik contact moet opnemen met Telenet omdat ze het niet goed hebben doorgegeven & ik ben verplicht om een volledige maand juli te betalen, terwijl diensten gestopt zijn op 10/7 & waar ik effectief de nodige documenten van heb gekregen. Medewerker scheept mij af & beveelt mij deze factuur alsnog te betalen en kan het niet nalaten om de schuld af te schuiven naar Telenet.

Telefoon 2:
Medewerker Telenet geeft mij de datum & het uur wanneer easy switch is aangevraagd & dubbel is bevestigd door Proximus.
Ze legt mij ook uit dat alles correct is gebeurd van hun uit & vraagt om terug Proximus te contacteren.

Telefoon 3:
Betere medewerker van Proximus heeft een case open gedaan omdat ze mijn vraag wel begrijpt. Maar meldt me dat elke begonnen maand volledig dient betaald te worden. Ik heb haar gezegd dat ik mijn factuur wil betalen, maar geen volledige maand... De diensten zijn effectief gestopt op 10/7.

Nu is mijn vraag of ik hiermee verder dien te gaan, indien ik geen bevredigend antwoord krijg van Proximus?
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6185
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als de Proximus-diensten gestopt zijn op 10/7 en Proximus stuurt een factuur voor de hele maand juli, dan betaal je die factuur niet en neem je contact op met Proximus om de factuur te betwisten. Als Proximus deze fout niet wil rechtzetten, dan dien je klacht in bij http://www.ombudsmantelecom.be/
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18442
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider

Proximus factureert toch altijd een maand op voorhand?
Op de datum dat uw juli factuur werd gemaakt was je nog altijd abonnee, dus hebben ze de ganse maand aangerekend.
Op de volgende factuurdatum zal je een kredietnota krijgen van het teveel gefactureerde bedrag.

Dat is toch de normale gang van zaken? Je maakt je wellicht onnodig zorgen?

Ik zou dus wachten met de betaling tot je de kredietnota krijgt, en dan het verschil betalen...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Den eerste medewerker wou alvast geen moeite doen & de laatste zegt dat ik de hele maand moet betalen dus ja... :)
Proximus & administratie daar heb ik niet al te veel hoop op, indertijd ook nog een heel gedoe gehad :bang:
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2389
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Je moet inderdaad nu de hele maand betalen en krijgt je geld deels terug volgende maand. Zo gaat dat bij proximus. Zelf meegemaakt.
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 05 aug 2009, 21:57
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 41 keer

Of je betaalt de laatste factuur niet, en wacht even de kredietnota af die de volgende maand komt. Dan betaal je wel meteen het saldo. Buiten 1 enkele reminder geen enkel verder gevolg gemerkt. Ook zelf meegemaakt... :-D
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2389
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat heb ik zelf niet geprobeerd maar als ze toch geen kosten voor de reminder vragen dan zou ik het idd zo doen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”