Ik ben via easy switch over gestapt naar Telenet.
Telefoon 1:
Medewerker Proximus zegt dat ik contact moet opnemen met Telenet omdat ze het niet goed hebben doorgegeven & ik ben verplicht om een volledige maand juli te betalen, terwijl diensten gestopt zijn op 10/7 & waar ik effectief de nodige documenten van heb gekregen. Medewerker scheept mij af & beveelt mij deze factuur alsnog te betalen en kan het niet nalaten om de schuld af te schuiven naar Telenet.
Telefoon 2:
Medewerker Telenet geeft mij de datum & het uur wanneer easy switch is aangevraagd & dubbel is bevestigd door Proximus.
Ze legt mij ook uit dat alles correct is gebeurd van hun uit & vraagt om terug Proximus te contacteren.
Telefoon 3:
Betere medewerker van Proximus heeft een case open gedaan omdat ze mijn vraag wel begrijpt. Maar meldt me dat elke begonnen maand volledig dient betaald te worden. Ik heb haar gezegd dat ik mijn factuur wil betalen, maar geen volledige maand... De diensten zijn effectief gestopt op 10/7.
Nu is mijn vraag of ik hiermee verder dien te gaan, indien ik geen bevredigend antwoord krijg van Proximus?
Easy switch precies toch niet zo easy.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Als de Proximus-diensten gestopt zijn op 10/7 en Proximus stuurt een factuur voor de hele maand juli, dan betaal je die factuur niet en neem je contact op met Proximus om de factuur te betwisten. Als Proximus deze fout niet wil rechtzetten, dan dien je klacht in bij http://www.ombudsmantelecom.be/
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Proximus factureert toch altijd een maand op voorhand?
Op de datum dat uw juli factuur werd gemaakt was je nog altijd abonnee, dus hebben ze de ganse maand aangerekend.
Op de volgende factuurdatum zal je een kredietnota krijgen van het teveel gefactureerde bedrag.
Dat is toch de normale gang van zaken? Je maakt je wellicht onnodig zorgen?
Ik zou dus wachten met de betaling tot je de kredietnota krijgt, en dan het verschil betalen...
Op de datum dat uw juli factuur werd gemaakt was je nog altijd abonnee, dus hebben ze de ganse maand aangerekend.
Op de volgende factuurdatum zal je een kredietnota krijgen van het teveel gefactureerde bedrag.
Dat is toch de normale gang van zaken? Je maakt je wellicht onnodig zorgen?
Ik zou dus wachten met de betaling tot je de kredietnota krijgt, en dan het verschil betalen...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Den eerste medewerker wou alvast geen moeite doen & de laatste zegt dat ik de hele maand moet betalen dus ja... 
Proximus & administratie daar heb ik niet al te veel hoop op, indertijd ook nog een heel gedoe gehad

Proximus & administratie daar heb ik niet al te veel hoop op, indertijd ook nog een heel gedoe gehad

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 41 keer
Of je betaalt de laatste factuur niet, en wacht even de kredietnota af die de volgende maand komt. Dan betaal je wel meteen het saldo. Buiten 1 enkele reminder geen enkel verder gevolg gemerkt. Ook zelf meegemaakt...