Draadloos met usb modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Raindog
Plus Member
Plus Member

hallo,

Ik zou een draadloos netwerk willen opzetten. installatie is geen probleem, heb ik al een paar keer gedaan. Toch zit ik nog met een vraagje: weet iemand toevallig welke router ik zou kunnen gebruiken die samenwerkt met mijn usb modem (die groene). Welke raden jullie mij aan/af?
Alvast bedankt, :-)

greetz

Raindog
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm,

ik weet niet of er zo'n degelijke router bestaat, waarop ge een usb modem kunt aansluiten. Ge kunt wel van een oude pc een router maken waarop je de usb-modem aansluit.

Maar een router van een bepaald merk zoals USR, Linksys,... vrees ik dat ge niet zo snel gaat vinden en als ge hem vindt, zal hij ook niet zo goedkoop zijn...

Als je een dergelijke router wenst te gebruiken zou ik je aanraden gebruik te maken van een ethernet adsl modem.

Meer info over toestellen die BGC aanbeveelt:
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... l:wireless
I love it when a plan comes together!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

USB 1.1 (zoals de Speedtouch USB) ondersteunt geen peer-on-peer-connecties (apparaat op apparaat) iets dat bijvoorbeeld USB2Go of FireWire wél zijn.

Je hebt voor USB altijd een host (lees:pc) nodig, dus is het eigenlijk onmogelijk zo'n router te vinden, want de USB-technologie staat dat niet toe.

De enige oplossing dan is een PC als router gebruiken...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Meon,

ik ben het niet helemaal zeker, maar ik dacht dat er wel routers bestonden die het toelieten een usb-modem op aan te sluiten als eventuele backup.. kan het niet zijn dat die router dan een gesimuleerde host is... ik heb daarvan ooit eens 1 toestel te koop aangeboden gezien...en dat was vré duur!

Ma zou dat nooit doen.. beter met ofwel een linux-router(via oude pc) of via een ethernetmodem.
I love it when a plan comes together!
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

dat bestaat inderdaad een router waarop je een usb modem aansluit, het was wel duur dat weet ik.
ik weet de naam of het merk niet meer, ik ga eens kijken
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Raindog
Plus Member
Plus Member

ok, thx ik weet genoeg. Ik ga mij die siemens modem router moeten aanschaffen, anders zal het iets te complicated worden vrees ik.
Iemand enig idee hoeveel die kost? Op de BC site staat het er niet bij en heb al gezocht op siemens.be maar nog niets gevonden...

Alvast bedankt

Edit:
ok sorry ik had niet goed gekeken :oops: (komt op 200€ neer voor de modem/router)

greetz

Raindog
Edited By The Oddity
Raindog, heb je posts gewoon samengezet. Wissen is niet nodig. Doordat je een reg.member bent kan je je posts zelf ook editen en wissen.. dus in het vervolg kan je dat zelf doen ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”