Dag internetspecialisten,
Ik zou min Wifi willen verbeteren en heb een nieuwe modem, een Netgear R7000, gekocht. Er is me gezegd dat deze veel beter is dan de BBox 3V+ van PX.De situatie in mijn huis is de volgende. In de woonkamer staat mijn BBox 3, deze is met een UTP kabel verbonden met mijn decoder V6.
Via een TP-Link TL-WPA8635P WiFi 1200 Mbps poweline, breng ik het signaal naar mijn bureau. Daar wil ik deze modem plaatsen, zodat het internet beter wordt.
Hoe moet ik deze modem configureren?
Moet ik mijn PC op mijn bureau rechtstreeks aansluiten op deze modem of via Wifi?
Moet ik de Wifi op mijn BBox 3 uitzetten?
Graag raad, want ik ben wel een beetje technisch onderlegd, maar niet zo goed op de hoogte van het instellen van modems e.d.
Vriendelijke groeten,
PKitoC
Bijkomende modem installeren
-
- Moderator
- Berichten: 18443
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De Netgear R7000 is geen modem, maar een router
.
Als ik het goed begrijp wil je gewoon het WiFi bereik van de B-box vergroten.
Hiervoor heb je geen router nodig, maar een access point.
Ik zou dus de Netgear R7000 instellen als access point!
Pas op: het (default) IP adres van de Netgear R7000 is hetzelfde als dat van de B-box3, namelijk 192.168.1.1
Je mag deze dus niet met elkaar verbinden, voor je de nodige wijzigen hebt gedaan!
Ik zou het volgende stappenplan adviseren:
Ik zou de WiFi van de Netgear dezelfde naam, beveiliging (WPA2) en paswoord geven als de B-box3.

Als ik het goed begrijp wil je gewoon het WiFi bereik van de B-box vergroten.
Hiervoor heb je geen router nodig, maar een access point.
Ik zou dus de Netgear R7000 instellen als access point!
Pas op: het (default) IP adres van de Netgear R7000 is hetzelfde als dat van de B-box3, namelijk 192.168.1.1
Je mag deze dus niet met elkaar verbinden, voor je de nodige wijzigen hebt gedaan!
Ik zou het volgende stappenplan adviseren:
- Verbind één PC/laptop met de Netgear, voor de rest mag er niets verbonden zijn.
- indien je geen PC/laptop bedraad kan verbinden kan je ook een apparaat draadloos verbinden (eventueel via de WPS).
- Open de Netgear web interface (http://192.168.1.1) en vul username en paswoord in (default admin / password).
- Ga naar ADVANCED> AdvancedSetup > Router/AP / BridgeMode en kies voor AP mode.
- Kies nu voor een dynamisch IP (de B-box3 zal de Netgear een IP toekennen) of voor een vast IP.
Ik zou een vast IP aanraden, bijvoorbeeld 192.168.1.2. Dit is buiten de DHCP van de B-box3 (1.20 tot 1.49). - Druk op "Apply".
- Vanaf nu is het IP adres van de Netgear gewijzigd, de verbinding wordt verbroken.
- Verbind de Netgear met de B-box3 (via de Powerline). Het maakt niet uit welke poort je gebruikt.
- Verbind ook je PC met de Netgear (via een UTP kabel).
- Open de Netgear web interface (http://192.168.1.2).
- Vervolledig nu alle andere instellingen (WiFi aanpassen, paswoord web toegang wijzigen, enz ...
Neen, dat zou ik niet doenPKitoC schreef:Moet ik de Wifi op mijn BBox 3 uitzetten?
Ik zou de WiFi van de Netgear dezelfde naam, beveiliging (WPA2) en paswoord geven als de B-box3.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Berichten: 18443
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3747 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb wellicht te vlug gereageerd, en ik zie nu pas dat je een TP-Link WiFi powerline hebt.PKitoC schreef:Via een TP-Link TL-WPA8635P WiFi 1200 Mbps poweline, breng ik het signaal naar mijn bureau. Daar wil ik deze modem plaatsen, zodat het internet beter wordt.
Op de Powerline in jouw bureau heb je WiFi, en 3 gigabit LAN poorten!
Ik neem aan dat:
- - de PC in jouw bureau via een UTP kabel aangesloten is op die Powerline.
- en dat je via de Powerline ook perfect WiFi hebt in jouw bureau.
Misschien moet je toch nog eens uitleggen wat jouw probleem is?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5607
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
De vraag is hier eerder werkt de powerline wel goed genoeg?
Ik vermoed dat hij een oplossing aan het zoeken is met het verkeerde product en dat de oorzaak van het internetprobleem de powerline zelf is en niet zijn internet.
Ik vermoed dat hij een oplossing aan het zoeken is met het verkeerde product en dat de oorzaak van het internetprobleem de powerline zelf is en niet zijn internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
Ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... outer.html
optie 1
uw router gebruiken als toegangspunt (AP)
optie 2
uw privé router gebruiken als router
Uw internet(snelheid) kunt u niet verbeteren uw WiFi dekking mogelijkerwijze wel
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... outer.html
optie 1
uw router gebruiken als toegangspunt (AP)
optie 2
uw privé router gebruiken als router
Uw internet(snelheid) kunt u niet verbeteren uw WiFi dekking mogelijkerwijze wel
Het is eigenlijk de bedoeling om met deze router, de wifi in het achterste deel van de woning te verbeteren.
Kan de internetsnelheid niet verbeterd worden? Als ik een ookla speedtest doe, dan stel ik vast dat ik, op de proximus server van Schaarbeek veel beter signaal heb als op deze van Brussel. Kan ik mijn router zodanig instellen dat ik steeds verbonden ben met deze derver?
Vriendelijke groeten,
PKitoC
Kan de internetsnelheid niet verbeterd worden? Als ik een ookla speedtest doe, dan stel ik vast dat ik, op de proximus server van Schaarbeek veel beter signaal heb als op deze van Brussel. Kan ik mijn router zodanig instellen dat ik steeds verbonden ben met deze derver?
Vriendelijke groeten,
PKitoC
-
- Elite Poster
- Berichten: 888
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 22:52
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
Informatie m.b.t. uw huidige snelheid kunt u terugvinden in MyProximus - Mijn producten - internet (indien u klant bent bent Proximus)
Meer detail info m.b.t. de karakteristieken van uw breedbandaansluitingkunt u indien u over een BBox3 type Sagem terugvinden aan de hand van de Sagemtool (0.13) als user met het user paswoord voorhanden op uw Bbox
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=920
https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... cfd8c53753
Ik vrees dat er een misverstand de uitgevoerde speedtesten geven u informatie m.b.t. op een bepaald moment gehaalde snelheden tussen een punt A en een punt B, deze komen evenwel niet noodzakelijkwijze overeen met de servers/gateways waar uw lijn op het backbone netwerk van Proximus aansluit
De maximum snelheid van uw xdsl-lijn wordt bepaald door de afstand tot LEX of ROP, de kwaliteit van de kabel (oud, diameter koperparen, ....) en de bezetting van deze kabelparen (opdat klanten elkaar onderling niet zouden hinderen)
De werkelijk gehaalde snelheden op het internet zijn daarenboven/daarnaast functie van de capaciteit van de backbonenetwerken (Proximus, transitnetwerken en netwerken van bestemming) en van de capaciteit van de eindbestemming
Meer detail info m.b.t. de karakteristieken van uw breedbandaansluitingkunt u indien u over een BBox3 type Sagem terugvinden aan de hand van de Sagemtool (0.13) als user met het user paswoord voorhanden op uw Bbox
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=920
https://www.proximuscloud.be/web/app/sh ... cfd8c53753
Ik vrees dat er een misverstand de uitgevoerde speedtesten geven u informatie m.b.t. op een bepaald moment gehaalde snelheden tussen een punt A en een punt B, deze komen evenwel niet noodzakelijkwijze overeen met de servers/gateways waar uw lijn op het backbone netwerk van Proximus aansluit
De maximum snelheid van uw xdsl-lijn wordt bepaald door de afstand tot LEX of ROP, de kwaliteit van de kabel (oud, diameter koperparen, ....) en de bezetting van deze kabelparen (opdat klanten elkaar onderling niet zouden hinderen)
De werkelijk gehaalde snelheden op het internet zijn daarenboven/daarnaast functie van de capaciteit van de backbonenetwerken (Proximus, transitnetwerken en netwerken van bestemming) en van de capaciteit van de eindbestemming