[XP] Niet afsluitend programma

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Als ik m'n laptop afsluit, blijft telkens dit programma "hangen" (zie afbeelding). Ik kan echter geen proces vinden dat "Sample" heet, noch een bestand dat er mee verwant lijkt te zijn.
Heel vervelend, want ik zet m'n laptop vaak uit, trek stroom en zo uit en steek in m'n tas. Ondertussen is ie aan het afsluiten, maar blijft op dat ding hangen en valt uiteindelijk zonder stroom.

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken waar zich dit ding bevindt?
Bijlagen
sample.PNG
(11.77 KiB) 523 keer gedownload
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 43 keer

Google is je vriend :P . Maar ik hoop dat je niet hetzelfde probleem hebt als deze mensen:

http://forums.us.dell.com/supportforums ... .id=151896

http://www.pcbanter.net/archive/index.p ... tdown.html <- is misschien gelukkig nog een tikkeltje minder erg :P
meon
Administrator
Administrator
Provider

Leve de externe tools.
In process explorer eens gekeken welk proces juist sterft als ik op "Nu beëindigen" klik.
En dat is ZCfgSvc.exe, de 'Zero Configuration Service' van Intel Wireless. Maar als ik tussen de services de "Wireless Zero Configuration-service" stop, blijft dat proces bestaan.
Waar moet ik zoeken opdat alles in orde is?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Deze registry tweak zorgt ervoor dat niet reagerende programma's zichzelf afsluiten. :wink:
Ga als eerst naar de register editor via Start > Uitvoeren, en tik daar "regedit" en druk vervolgens op Enter.

Zoek vervolgens de volgende map op:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurentControlSet\Control
Klik dan 2x op "Waitokillservice" en verander de waarde van 20000 naar bijvoorbleed 200. Een lagere waarde is niet aan te raden.

Klik op "OK" en sluit de register editor af. Wanneer je de PC reboot, zal je het verschil erg merken!

In aanvulling op de bovenstaande aapassingen kan je nog een aantal sleutels aanpassen om het afsluiten van XP te versnellen.

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
AutoEndTasks : 0
HungAppTimeout : 100
WaitToKillAppTimeout : 100

En zou je geen force kill kunnen doen, of begrijp ik je verkeerd?
meon
Administrator
Administrator
Provider

Die timers zijn er met een reden eh.
Ik los liever de bron op, dan een lapmiddel toe te passen.
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

meon schreef:Die timers zijn er met een reden eh.
Ik los liever de bron op, dan een lapmiddel toe te passen.
Ja die timer dient om de gebruiker de kans te geven om bijvb nog bestanden op te slaan in plaats van een kill toe te passen...
Nu in jou geval zie ik geen prob om die 'work-around' toe te passen.

Trouwens die fout die je krijgt ontstaat als volgt...

Een process vraagt en krijgt toegang tot de system resources op het moment dat jij de pc uit wenst te zetten ziet windows dat er nog een process loopt wat system resources vraagt...

Het kan zijn dat dat process nog bezig is of simpel weg hangt (door een loop e.d.)

Omdat het om software gaat die hardware bedient (management tool) zou het ook kunnen dat jou WLAN card info blijft sturen naar jou PC en zodoende belet het programma op correcte wijze af te sluiten.

tot zover de reden waarom het gebeurt mocht je het nog niet weten.

een paar oplossingen zijn...

gebruik een tool die eerst alle processen killt en vervolgs afsluit
http://www.ergoworx.net/

dit is nog steeds een 'work around' aangezien je het nog niet bij de bron aanpakt.

Al eens geprobeerd nieuwe Intel drivers voor die WLAN kaart te downloaden.
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Meon, heb je op je laptop soms een on/off schakelaar staan voor de wireless kaart. Zo ja, schakel je wireless eens uit en probeer dan af te sluiten (Zal mss al helpen om diagnose te stellen).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
meon
Administrator
Administrator
Provider

The_Borg schreef:Meon, heb je op je laptop soms een on/off schakelaar staan voor de wireless kaart. Zo ja, schakel je wireless eens uit en probeer dan af te sluiten (Zal mss al helpen om diagnose te stellen).
Ja, d'er is een knop voor, en ja, die staat altijd uit (ik gebruik geen wireless).
Ik heb net de Intel PROSet-drivers nog eens opnieuw geïnstalleerd, misschien helpt dat.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”