officiele modem hardware upgrade ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
TD540
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?

kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

TD540 schreef:gebeurt het soms dat proximus of andere belgische telco's officieel de mogelijkheid bieden om een andere nieuwere modem te verkrijgen? bvb een modem met als ik mag dromen wi-fi 6 ondersteuning en mss andere interessante upgrades?
Ja.
Jaren geleden heeft Belgacom de BBOX3 geïntroduceerd, als opvolger van de BBOX2.
kan je dezelfde snelheden bereiken door een wi-fi 6 access point via ethernet aan de oude proximus modem te koppelen ?
Ja.
Koppel gewoon een access point aan uw BBOX3, zet eventueel/liefst de wifi op de bbox af en klaar.

Laat u overigens niets wijsmaken over WiFi6: de use cases waarbij Wifi6 (AX) beter is dan Wifi5 (AC), zijn heel beperkt.
Dat gecombineerd met de hogere prijs en de beperkte beschikbaarheid: ik zou me nog even bij Wifi5 houden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Plus, ze zijn al aant goochelen met wifi6e (geen idee wat de 802.11 standaard daarvan is).
De wifi alliance ni teveel volgen, hou u aan de IEEE standaarden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”