Omdat ik de data die hierop staat eigenlijk ook elders kwijt kan en alle andere taken al lang zijn overgenomen door mijn ESX farm, heb ik de NAS eigenlijk niet direct meer nodig. Mogelijk koop ik wel iets nieuws, maar das dan eerder om als SAN (SSD / 10Gbit) te kunnen fungeren ipv NAS.
De NAS + Disks zijn nog in perfecte staat. De NAS heb ik geupgrade naar 16GB RAM zodat het 'virtualization station' ten volle gebruikt kon worden. Het is dus een ideaal iOT/Docker centrum.
Zelf dacht ik hier minimaal 350 EUR voor te kunnen krijgen, wat denken jullie ?
SPECS NAS: https://www.qnap.com/en/product/ts-453%20pro
QNAP TS-453PRO / J1900 / 16GB + 4x 3TB WD-RED
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 140 keer
- Bedankt: 186 keer
- Contacteer:
Voor 350€ ben ik zeker geïnteresseerd (ga het wel niet kopen omdat mezelf ken en dit ding hier weer gaat blijven liggen)
ik denk dat 350€ een mooi startbod is, want ik vermoed dat andere hier nog wel meer dan 350€ willen geven.
Wat bij sommige mensen mogelijk wel een breekpunt gaat zijn is dat dit geen nieuw disk zijn (ook al zijn ze in goede status) ook gaan velen dit niet via de post willen ontvangen.
Verder mag je je aan de vraag verwachten om screenshots van de healthstatus van de disk te posten.
ik vermoed dat er tot 450€ kan worden ogeboden. het gaat er wat van afhangen hoe hard mensen zich storen aan niet nieuwe disken...
ik denk dat 350€ een mooi startbod is, want ik vermoed dat andere hier nog wel meer dan 350€ willen geven.
Wat bij sommige mensen mogelijk wel een breekpunt gaat zijn is dat dit geen nieuw disk zijn (ook al zijn ze in goede status) ook gaan velen dit niet via de post willen ontvangen.
Verder mag je je aan de vraag verwachten om screenshots van de healthstatus van de disk te posten.
ik vermoed dat er tot 450€ kan worden ogeboden. het gaat er wat van afhangen hoe hard mensen zich storen aan niet nieuwe disken...
Greetz cyberbug

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 230 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
De schijven komen toevallig niet op het lijstje voor waar RAID-problemen: HDD-bouwers vermommen trage drives als snellere schijven naar verwijst?
Een lijst van getroffen schijven is te vinden op WD Internal Client SMR HDDs (gevonden via WD geeft aan in welke HDD’s het stiekem SMR stopte) maar het is mij niet duidelijk of de schijven in deze NAS ook getroffen zijn.
Een lijst van getroffen schijven is te vinden op WD Internal Client SMR HDDs (gevonden via WD geeft aan in welke HDD’s het stiekem SMR stopte) maar het is mij niet duidelijk of de schijven in deze NAS ook getroffen zijn.
Computer(k)nul