In het kader van online meetings ben ik op zoek naar een manier om een powerpoint presentatie (PPT) vanaf een remote locatie te bedienen.
Er zijn uiteraard oplossingen waarbij een remote spreker zijn presentatie via screenshare publiceert of via platforms als MS Teams een centrale PPT kan bedienen. Daar zijn nogal wat nadelen aan en bovendien zoek ik een oplossing die platform onafhankelijk is. Het zou dus moeten werken onafhankelijk of men Teams, Zoom, Webex of wat dan ook gebruikt.
2 pistes:
- hardware: een USB clicker die via het internet aanstuurbaar is. Dus we stoppen de USB-dongle in de PPT computer en een remote spreker kan via een website of smartphone app die dongle aansturen. Kent iemand zoiets of iets vergelijkbaar met een raspberry ?
- software of webservice: dit is zo'n een oplossing voor google docs : https://limhenry.xyz/slides/
Maar ik zoek dus iets voor een powerpoint.
Alle suggesties welkom.
Remote powerpoint bedienen
- bitbite
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 42 keer
Met remote presenteren ben ik eigenlijk zelf heel content, m.u.v filmpjes.
Maar voor wat je vraagt zijn toch vele pc remote control toestandjes ter beschikking waarmee je pagedown/pageup en muis kunt sturen? (VNC bvb)
Als je de presentatie remote draait zou je ook wel powerpoint opstarten, de laatste versie willen laden, even iets demonstreren in een browser, .. -> Dan is totale remote control misschien wel handig?
Of begrijp ik het probleem verkeerd?
Edit: zoiets sluit misschien dichter aan bij je vraag
Maar voor wat je vraagt zijn toch vele pc remote control toestandjes ter beschikking waarmee je pagedown/pageup en muis kunt sturen? (VNC bvb)
Als je de presentatie remote draait zou je ook wel powerpoint opstarten, de laatste versie willen laden, even iets demonstreren in een browser, .. -> Dan is totale remote control misschien wel handig?
Of begrijp ik het probleem verkeerd?
Edit: zoiets sluit misschien dichter aan bij je vraag
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
Welke nadelen zijn er aan het presenteren van een PPT via Teams ? Als je dat doet door effectief je PPT te sharen ipv je scherm, dan zien zij enkel de fullscreen presentatie en heb jij op je scherm nog plaats voor aantekeningen e.d. die zij niet zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 191 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@Sasuke
Dat is inderdaad de werking voor een normale Teams meeting. Maar...
Ik ben op zoek naar iets platform onafhankelijk, dat dus kan werken op andere platforms ook.
Het gaat ook om grote meetings: +200 personen. Dat moet dus centraal geleid, gemodereerd worden. Daarom wordt er gekozen voor centraal beheer van powerpoints / keynotes / votingsoftware.
Dat is inderdaad de werking voor een normale Teams meeting. Maar...
Ik ben op zoek naar iets platform onafhankelijk, dat dus kan werken op andere platforms ook.
Het gaat ook om grote meetings: +200 personen. Dat moet dus centraal geleid, gemodereerd worden. Daarom wordt er gekozen voor centraal beheer van powerpoints / keynotes / votingsoftware.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
Teams kan je gewoon bekijken in je browser (geen idee of het onder Linux ook werkt) en je hebt er geen account voor nodig.
Uiteindelijk zal je steeds een client moeten hebben/installeren... tenzij je een pure HTML5 client zou hebben.
Uiteindelijk zal je steeds een client moeten hebben/installeren... tenzij je een pure HTML5 client zou hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 191 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Belangrijk is dat het eenvoudig blijft voor de remote speaker, dwz. geen extra installaties of technische ingrepen.
Ideaal zou zijn dat we hem/haar een link naar een webpagina - webapp kunnen sturen.
Nog niet helemaal hier aan voldoend, maar misschien een deel van de oplossing: usb cues voor de powerpoint via het internet laten lopen met software zoals deze: https://www.net-usb.com/
Praktisch: net zoals de dongle van een pointer-clicker een powerpoint kan besturen, zouden we een usb device remote kunnen aansturen. Het komt er dan op aan om de interface aan de sprekerskant zo eenvoudig mogelijk te maken.
Powerpoint is ook aanstuurbaar via keyboard toetsen (pijltjes, spacebar, ...). Bestaan er manieren om die keystrokes te capteren en te versturen ?
Ideaal zou zijn dat we hem/haar een link naar een webpagina - webapp kunnen sturen.
Nog niet helemaal hier aan voldoend, maar misschien een deel van de oplossing: usb cues voor de powerpoint via het internet laten lopen met software zoals deze: https://www.net-usb.com/
Praktisch: net zoals de dongle van een pointer-clicker een powerpoint kan besturen, zouden we een usb device remote kunnen aansturen. Het komt er dan op aan om de interface aan de sprekerskant zo eenvoudig mogelijk te maken.
Powerpoint is ook aanstuurbaar via keyboard toetsen (pijltjes, spacebar, ...). Bestaan er manieren om die keystrokes te capteren en te versturen ?