Weer een Office 2003 probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Provider

Hier ben ik nog eens:

Printen vanuit Excel of Word 2003 naar een bepaalde printer gaat niet, maar een Excel macro met printopdracht naar dezelfde printer, die print wel,
waar moet ik beginnen zoeken om dit op te lossen?
printen vanuit Lotus Notes gaat ook

Aangezien ik kan printen via een macro en via Lotus Notes, lijkt het me toch dat de printer goed geïnstalleerd is, maar waarom kan ik dan niet gewoon een documentje afprinten vanuit Excel of Word?
flamenca
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Raar probleem, hier op t werk gebruiken we ook allemaal Office 2003 en hier absoluut geen problemen.... We zien al onze printers/faxen staan en kunnen gewoon aanduiden welke we willen gebruiken.

flamenca
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Probeer dit eens:
  • - Start / Settings / Printers
    - Rechtermuisknop op de printer
    - Kiezen voor 'Properties'
    - Daar gaan zoeken naar het menu voor "Fonts" (lettertype)
    - En daar instellen "Print True Type as graphics"
    - Op Apply klikken
    - Op OK klikken
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Provider

Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd op de printserver, en daarna was het probleem verdwenen. Toch snap ik het nog altijd niet, waarom ik niet kon printen in Excel, maar dat macro's met printopdrachten in Excel wel werkten....
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 762 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

trobbelke schreef:Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd op de printserver, en daarna was het probleem verdwenen. Toch snap ik het nog altijd niet, waarom ik niet kon printen in Excel, maar dat macro's met printopdrachten in Excel wel werkten....
De macros zullen misschien gebruik gemaakt hebben van generische drivers, ofwel dat de printer nog wel juist geidentificeerd stond in de VBA sectie van het register, maar niet meer in Excel zelf?
trobbelke
Premium Member
Premium Member
Provider

cptKangaroo schreef:
trobbelke schreef:Ik heb de drivers opnieuw geïnstalleerd op de printserver, en daarna was het probleem verdwenen. Toch snap ik het nog altijd niet, waarom ik niet kon printen in Excel, maar dat macro's met printopdrachten in Excel wel werkten....
De macros zullen misschien gebruik gemaakt hebben van generische drivers, ofwel dat de printer nog wel juist geidentificeerd stond in de VBA sectie van het register, maar niet meer in Excel zelf?
ik heb dus aan de computers (op 3 geprobeerd) niets veranderd, helemaal niets, alleen op de server heb ik de drivers her-installed. De macro's gebruiken dezelfde printer, en de naam van de printer is identiek aan de naam van de printer bij de Windows printers (dat moet ook he)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”