Sinds een tijdje merk ik dat netwerk opnames zeer slecht van kwaliteit zijn.
De kwaliteit kan ik het beste omschrijven als SD.
Ik heb opnames van verschillende zenders en ze zijn allemaal in dezelfde slechte kwaliteit.
Opnames op harde schijf zijn nog altijd goed.
Hebben jullie dit ook al opgemerkt of dien ik eens te bellen met de service desk?
Ik beschik momenteel over een V5 decoder.
kwaliteit netwerk opnames
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Ik heb een mini v5 in een andere kamer (gebruik ik 1 keer per jaar of zo) en daar waren de opnames wel goed.
Ik heb de v5 een harde reset gegeven en het probleem was opgelost.
De eerste keer dat ik het had opgemerkt was bij de netwerk opname van De Mol.
Hopelijk blijft het zo eventjes.
axs we hadden deze avond net dezelfde aflevering gezien en ik kreeg tranen in mijn ogen van de slechte kwaliteit. Spijtig genoeg heb ik de opname verwijderd en kan het dus niet vergelijken.
Ik heb de v5 een harde reset gegeven en het probleem was opgelost.
De eerste keer dat ik het had opgemerkt was bij de netwerk opname van De Mol.
Hopelijk blijft het zo eventjes.
axs we hadden deze avond net dezelfde aflevering gezien en ik kreeg tranen in mijn ogen van de slechte kwaliteit. Spijtig genoeg heb ik de opname verwijderd en kan het dus niet vergelijken.
Victory Not Vengeance
- testertje
- Elite Poster
- Berichten: 850
- Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 70 keer
Reset van de modem heeft niet geholpen.
Gebeld met het service center en ze vroegen om een reset te doen van mijn Bbox.
Omdat ik aan het thuiswerken was, zei ik, ik zal wel wachten tot na m'n werk.
Twee uren later belt er een technieker "er is gevraagd om u terug te bellen en uw modem te upgraden".
'k Dacht, het is toch bijna tijd, laat hem maar doen
Na de upgrade heb ik inderdaad terug beter beeld. De reeds opgenomen programma's stonden nog steeds in slechte kwaliteit op in m'n lijst.
Gebeld met het service center en ze vroegen om een reset te doen van mijn Bbox.
Omdat ik aan het thuiswerken was, zei ik, ik zal wel wachten tot na m'n werk.
Twee uren later belt er een technieker "er is gevraagd om u terug te bellen en uw modem te upgraden".
'k Dacht, het is toch bijna tijd, laat hem maar doen

Na de upgrade heb ik inderdaad terug beter beeld. De reeds opgenomen programma's stonden nog steeds in slechte kwaliteit op in m'n lijst.
Victory Not Vengeance
-
- Elite Poster
- Berichten: 4331
- Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Hert antwoord van Proximus enigineering team:
Momenteel door de uitzonderlijke toename van de TV streams door Covid 19, werd beslist om alle opnames bij de meest gebruikte HD kanalen voorlopig in SD op te nemen ipv HD.
HD wordt via live beeld wel nog uitgestuurd. .
Na COVID zal dit terug worden aangepast.
Momenteel door de uitzonderlijke toename van de TV streams door Covid 19, werd beslist om alle opnames bij de meest gebruikte HD kanalen voorlopig in SD op te nemen ipv HD.
HD wordt via live beeld wel nog uitgestuurd. .
Na COVID zal dit terug worden aangepast.