kwaliteit netwerk opnames

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Sinds een tijdje merk ik dat netwerk opnames zeer slecht van kwaliteit zijn.
De kwaliteit kan ik het beste omschrijven als SD.
Ik heb opnames van verschillende zenders en ze zijn allemaal in dezelfde slechte kwaliteit.
Opnames op harde schijf zijn nog altijd goed.
Hebben jullie dit ook al opgemerkt of dien ik eens te bellen met de service desk?
Ik beschik momenteel over een V5 decoder.
Victory Not Vengeance
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Idem hier. Keek in de week uitgesteld naar Helden van Hier.
De kleuren waren bij momenten zelfs
Groen/blauw vlekken ipv egaal bruin door de compressie. Triest.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ik heb een mini v5 in een andere kamer (gebruik ik 1 keer per jaar of zo) en daar waren de opnames wel goed.
Ik heb de v5 een harde reset gegeven en het probleem was opgelost.
De eerste keer dat ik het had opgemerkt was bij de netwerk opname van De Mol.
Hopelijk blijft het zo eventjes.

axs we hadden deze avond net dezelfde aflevering gezien en ik kreeg tranen in mijn ogen van de slechte kwaliteit. Spijtig genoeg heb ik de opname verwijderd en kan het dus niet vergelijken.
Victory Not Vengeance
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Hier ook een v5 mini.
Zal eens een reset proberen morgen en vergelijken
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Reset van de modem heeft niet geholpen.
Gebeld met het service center en ze vroegen om een reset te doen van mijn Bbox.
Omdat ik aan het thuiswerken was, zei ik, ik zal wel wachten tot na m'n werk.
Twee uren later belt er een technieker "er is gevraagd om u terug te bellen en uw modem te upgraden".
'k Dacht, het is toch bijna tijd, laat hem maar doen ;-)

Na de upgrade heb ik inderdaad terug beter beeld. De reeds opgenomen programma's stonden nog steeds in slechte kwaliteit op in m'n lijst.
Victory Not Vengeance
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Hert antwoord van Proximus enigineering team:
Momenteel door de uitzonderlijke toename van de TV streams door Covid 19, werd beslist om alle opnames bij de meest gebruikte HD kanalen voorlopig in SD op te nemen ipv HD.
HD wordt via live beeld wel nog uitgestuurd. .
Na COVID zal dit terug worden aangepast.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Ha, merci voor de uitleg.
De ene weet weer meer dan de andere.
Victory Not Vengeance
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ze zullen de rop's niet snel genoeg kunnen upgraden ;-)

Opnames bekijken is unicast verkeer, live tv multicast, dus daar is de overhead HD beperkt.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Was het ook niet voorzien dat o.a. Netflix en Youtube in lagere resolutie gingen streamen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”