WLAN

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Ik werk momenteel (tot mijn grote tevredenheid) met een gecombineerde ADSL-modem/router (voorzien van een vrije uplink-poort) met DHCP aan.

Nu zou ik die graag blijven gebruiken, alleen zou ik er ook nog een WLAN willen aanhangen (voorlopig voor 1 portable die al een WLAN-kaart heeft).
Ook wil ik er niet teveel geld tegenaan gooien (< 50€), mag dus best 2e hands spul zijn ... het zou alleen dienen om met de laptop te surfen, dus niet om grote bestanden te versleuren ofzo ...

Wat is een goeie oplossing ?
Ik ken niks van wireless dingen af, dus wat is de minimum standaard qua snelheid & veiligheid tegenwoordig voor gewoon surf- en email-gebruik (geen zwaar dataverkeer) ?
Heb ik een router nodig of een access point ?
Zijn er nog zaken om speciaal op te letten of om voor op te passen, wanneer ik op jacht ga op Ebay/Kapaza/Aldi/Lidl/... ?

Alvast bedankt voor alle nuttige input !
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

een AP is voldoende. Voor een AP onder 50€ zal je toch al niet meer veel vinden die iets heeft van signaalsterkte, hangt veel af van wat uw bedoelingen zijn met het wlan.

1) Woon je in een huis(tuin inbegrepen) of een appartement
2) Kan je niet de nu werkende router verkopen en deze vervangen door 1 systeem met adsl & wlan in.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

1) Huis met tuin, al is het niet echt de bedoeling veel verder dan het terras te gaan, dus max. 15m ofzo (2 muren en een venster) ...
2) Ja, da's een optie waar ik ook al aan gedacht had, voordeel lijkt mij vooral dat er dan maar 1 apparaat continu in het stopcontact zit & dat ik op die manier de kost misschien beperk. Alleen wil ik wel ook nog vaste verbindingen houden (ik heb al gezien dat er zijn met beiden op). Al ben ik wel heel tevreden over mijn huidig routerke (oppassen dat ik niet sentimenteel ga worden) :beerchug:
Snakehit
Elite Poster
Elite Poster

Dan zou ik toch kiezen voor optie 2.

een d-link router

http://www.tweakers.net//pricewatch/105707

De pricewatch van tweakers laat zien voor een bedrag rond de 110€ dat je een degelijke router hebt met beide functies namelijk wlan & adsl routing.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”