infrax filters

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
multia
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Weet er iemand wat de deal is met de infrax filters ?

tldnr: ik heb 3x signaal problemen gehad omdat er plots een infrax filtertje tussen stak.

Begin Juli 2019 zijn m'n ouders verhuisd in dezelfde gemeente (Asse) (en ik ben gebleven)
Ze hebben het telenet abonnement meegenomen, ik heb een nieuw abonnement genomen, dat werkte direkt deftig. Bij de ouders miserie.

Volgens de installateur was het signaal niet sterk genoeg en moesten ze eerst een nieuwe coax trekken vooraleer de installatie kon doorgaan. Ik heb er zelf een modem en decoder aan gehangen en het signaal was perfect op veel kanalen en internet was ook perfect, maar sommige kanalen waren onbruikbaar slecht (blokjes en freezen) of gaven zelf gewoon een melding (geen signaal, check cables,...) dus het leek eerder dat er iets gefilterd werd. Probeer dat maar uitgelegd te krijgen aan de helpdesk : "heb je de kabel al vervangen ? heb je de decoder al vervangen ? als het aan u ligt kost het 85 euro !" Weer technieker gestuurd, heeft tot verbazing ook gezien dat het "half" werkte, maar kon geen oplossing vinden. Na bijna 2 maanden de helpdesk stalken en dreigen met test aankoop enzo, is de technieker eens in het kastje van Infrax gaan zien en ziedaar ! Er stak een filtertje tussen, weggenomen en opeens alles weer perfect. (geen uitleg of commerciële geste ofzo, neen, je mag al blij zijn dat de miserie over is).

Maanden later, rond januari 2020, telefoontje van de mama, ze dacht dat ze bij het poetsen ergens een kabel had losgetrokken want enkele zenders werkten plots niet meer. Kabels gecontroleerd en helpdesk gebeld. "filters ? nooit van gehoord. dat doen we niet... kabels gecontroleerd ? decoder vervangen ? neen ? ah dan eerst dat voordat we een case maken." Naar de boetiek, decoder omwisselen, probleem blijft" Technieker gekomen, direkt aangedrongen om in het kastje te gaan zien en zowaar... er stak weer een filtertje tussen ! Verwijderd, probleem opgelost.

en dan... 2 weken later bij mezelf ook !? Zelfde probleem, zelfde checklist aan de helpdesk, de moeite niet gedaan om decoder te wisselen, direkt technieker laten komen, gelukkig kon dit nog, hoewel er al Corona was. Een half uurtje zitten frutselen in het menu van de decoder hoewel ik hem al attent had gemaakt over het idee van de filter en dan uiteindelijk gaan kijken in het infrax kastje... en Tada(am) ! Er zat toch wel een filtertje tussen zeker. Ik was van plan deze keer de technieker niet te laten ontsnappen zonder hier het fijne van te horen. Zijn uitleg ongeveer : "infrax plaatst die filters bij wanbetalers (ik heb gewoon domiciliëring, dus no way), maar hun database is slecht gesynchroniseerd, dus die hun informatie kan soms een paar weken achterstand hebben."

Wat gebeurt er hier ? Is Infrax hier een spelletje aan het spelen ? En technieker die willekeurig filters gaat steken ? Is het toeval dat ik het 3x heb meegemaakt of komt dit vaker voor ? Doet telenet hier iets aan ?

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
marzman
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 20 keer

Wat heeft Infrax met Telenet te maken? Telenet kan toch zelf fiilrers zetten? (als ze dat nog doen)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

volgende keer vragen dat de technieker correcte label en bandje aanbrengt in de tap, althans als ze nog op dezelfde manier labelen.
dat die database een puinhoop is, liegt die technieker niet over.
(foute nummeringen, ontbrekende nummeringen, foute info, klantgegevens niet up to date, ...)

je hebt het over kastje, dus vermoedelijk een paddestoel tussen een aantal huizen.
in principe zitten daar 2/4/8 aansluitingen op als ik me niet vergis, en de filter dat telenet (althans vroeger) had:

(lijstje zo goed als ik me nog herinner opgesteld, er kunnen fouten inzitten)
een zwarte "A" = alles toegelaten over die kabel
een "TOF" = enkel telenet signaal toegelaten (geen analoge tv)
afgesloten was een rode sticker filter.

er zit normaal op de kabel ook een geel nummertje, dat de aansluiting in de database voorstelt (en vaak ontbreekt),
en een lintje met kleur om visueel te tonen wat de laatste status was (rood = wanbetaler afgesloten, blauw = telenet dacht ik)

mogelijk zit de verhuis er ergens tussen als het met dezelfde achternaam is en zijn ze tussen telenet en infrax wat in de war met de data.
denkende dat het over aansluiting bij je ouders gaat dus die van jou weg en vice-versa.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

marzman schreef:Wat heeft Infrax met Telenet te maken? Telenet kan toch zelf fiilrers zetten? (als ze dat nog doen)
Ik ben daar niet zeker van. Bij mijn weten is het netwerk in Interkabel-gebied (oa Antwerpen stad, Limburg, en nog wat stukjes van Vlaams Brabant en West-Vlaanderen) nog steeds eigendom van de intercommunale en heeft Telenet het gebruiksrecht tot 2046 (50 jaar na het opstarten van hun activiteiten). Maar ik denk dat het beheer van dat netwerk, en dus ook het plaatsen van filters, nog steeds in handen van de intercommunale is.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 81 keer
Recent bedankt: 1 keer

Inderdaad, alvast in Limburg komt infrax bij nieuwbouw telenet en elektriciteit in 1 beweging aansluiten.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”