R2D2 schreef:Maar Van Ranst heeft nu toch al enkele keren toegegeven dat ze stap voor stap moeten gaan in het aanbrengen van het slechte nieuws.
Ik noem dat de mensen voorliegen.
Men klaagt over de mentaliteit van de Belgen, maar men heeft dus niet de moed om de waarheid te vertellen.
Moet men dan nog schrik hebben dat de mensen hun overheid ook niet al te ernstig nemen?
Bij allerlei debatten, en ook dit hier, merk ik altijd een soort mentaliteit van "de mensen zijn dom, we moeten ze niet teveel informeren".
Je krijgt de mentaliteit die je als overheid zelf kweekt.
Splitter schreef:euh, zoals ik zeg: meer technologische en medische kennis. er zou dus sneller een vaccin moeten kunnen komen.
nadeel aan diezelfde technologische kennis is waarschijnlijk een snellere besmettingsgraad
Op korte termijn zijn we zeer weinig met de voordelen van moderne technologie, je weet toch ook hoe lang het meestal duurt tegen dat geneesmiddelen beschikbaar zijn?
Maar we zitten wel met de nadelen ervan. Ten tijde van de pest duurde het maanden tegen dat iemand van de ene kant van de wereld naar de andere reisde, tegenwoordig sta je daar op een halve dag ten laatste.
Splitter schreef:WHO geeft nog steeds aan: ouderen, diabetici, mensen met hartproblemen en longproblemen. (en in het algemeen mensen met een zwakker immuunsysteem dus automatisch ook) ouderen zijn dus gewoon een heel erg kwetsbare doelgroep, maar niet de uitsluitende doelgroep.
als gezonde 20/30/40er heb je gewoon (veel) meer kans te herstellen.
WHO komt toch meestal achter, waarom zou ik twijfelen aan de woorden van spoedartsen uit Nederland en Italië?
Zij zeggen dat er ook voorhen gezonde 20'ers en 30'ers op beademing liggen.
koenraaddeconinck schreef:Ik meen impliciet al enkele signalen op TV te hebben opgevangen die ons voorbereiden op verlening van de huidige maatregelen.
Ik denk dat er zelfs al heel expliciete signalen zijn.
De regering van lopende zaken die nu volmachten vraagt om Corona aan te pakken doet die aanvraag voor 3 maanden, men zegt er ook bij dat dat nog eens met 3 maanden kan verlengd worden.
Dat zegt toch meer dan genoeg over de te verwachten termijn?