amazon nu ook met .nl domein

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Re: amazon nu ook met .nl domein

Berichtdoor boonpwnz » 11 Mar 2020, 18:07

Ik kan twitch prime niet verbinden met nl hij gaat altijd terug naar DE maar daar is men prime cancelled... bizar dit.

Weet iemand hoe dat op te lossen? :bang:

EDIT 19:00u het is opgelost. Wel mooie oplossing. Volledige bedrag amazon prime .de wordt teruggestort en betaling via nl is in orde.

Had gewoon een probleem met betaalmethode. Revolut blokkeerde die transactie.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 109 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer

Berichtdoor WalterB1 » 11 Mar 2020, 19:37

Mijn katteneten is nu ook opgedoken op Amazon NL. Slechts een fractie duurder dan bij DE.

Maar Amazon DE heeft de functie om abonnementen te nemen op een artikel. Automatisch dat artikel bestellen elke X maand. En dan krijg je korting. Dan kan blijkbaar (nog) niet op Amazon NL. Hierdoor is Amazon DE toch nog goedkoper.
Internet: VDSL EDPnet via Mixtus
Televisie: Netflix, Prime Video, VRTnu, VTM Go via Xiaomi Mi Box S
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 354 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 802 keer

Berichtdoor Tomby » 11 Mar 2020, 20:24

Weet iemand trouwens waarom iets bij checkout ineens duurder kan zijn ? Ik bestel iets van €17.99 met Prime. Op het moment dat ik naar de kassa ga, is het ineens €18.30, terwijl het nog altijd gratis verzending is omwille van Prime. Het is ook niet dat er ergens expliciet 31c bijgeteld wordt, gewoon ineens is het item €18.30 terwijl het in het begin van checkout nog €17.99 staat...
(Dit is overigens op .de ).
Afbeelding

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor dragonflo » 11 Mar 2020, 20:34

Dit is omdat de btw in Duitsland 19% is en in België 21%

antutu
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer

Berichtdoor antutu » 11 Mar 2020, 22:26

Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 297 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer

Berichtdoor CCatalyst » 12 Mar 2020, 00:28

antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:

Hoop eerlijk gezegd van niet want eigenlijk hebben wij toch wel heel veel geluk dat wij nu van 3 sites gratis verzending kunnen krijgen op dit ogenblik, en zelfs Prime als je wil. Dus we kunnen gewoon bestellen waar het het goedkoopste is. En dan heb je ook nog de .co.uk waarbij de verzendprijzen niet zo duur zijn, en ook de .com waar de verzendprijzen niet hoog liggen dankzij Landmark dat een dochterbedrijf van onze eigen bpost is.

Als er een .be komt zal het wel gedaan zijn met die gratis verzending op andere sites.

jutuiz
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor jutuiz » 12 Mar 2020, 13:17

antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:

Die verzekeraar is Baloise, die Volvo verzekert onder die naam. Weet niet of ze daar zo van wakker liggen.

Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 354 keer
Recent bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 802 keer

Berichtdoor Tomby » 12 Mar 2020, 14:06

dragonflo schreef:Dit is omdat de btw in Duitsland 19% is en in België 21%

Blijkbaar klopt dit toch niet helemaal. Net iets gekocht van €9.99 en bij het uitchecken bleef het gewoon hetzelfde bedrag. Wellicht hangt het dus af van verkoper tot verkoper, en heb je er die dan maar het extra verlies van 2% extra BTW zelf slikken.
Afbeelding

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 671 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 374 keer

Berichtdoor heist_175 » 12 Mar 2020, 14:12

De BTW van het land van de koper moet alleen toegepast worden als het totaal verkochte bedrag van die verkoper naar dat land op jaarbasis boven een bepaalde grens ligt. Anders mag de BTW van het land van de verkoper blijven gelden.
Bij spullen die verkocht worden door Amazon, zou ik dus verwachten dat de BE BTW altijd geldt: 21%
Bij spullen van resellers kan het BTW tarief van DE blijven gelden.

9livesuni
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor 9livesuni » 12 Mar 2020, 23:12

Ze hebben zelf producten die ze niet leveren in België. You’ve got to love amazon.

Crazy2
Member
Member
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Berichtdoor Crazy2 » 13 Mar 2020, 23:41

heist_175 schreef:
Crazy2 schreef:Door de snellere levering van bol ben ik geneigd om te bestellen bij bol.

Tot je iets voor hebt. Bij Coolblue en Bol.com is het altijd gezever, bij Amazon is het vlot & snel geregeld.

Ik heb met alle vernoemde partijen al positieve als negatieve ervaringen gehad en enkel Coolblue heeft een negatief einde gehad.
Bij Amazon 5 keer iets moeten terug sturen omdat ze elke keer een blauwe wekker stuurden ipv. een roze wekker.
Bij Bol duurt de afhandeling soms wat langer maar ze sturen dan wel super lekkere brownie cake.
Less is more

devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: jdeluyck
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 350 keer

Berichtdoor devilkin » 14 Mar 2020, 08:25

Ik heb bij coolblue alleen nog maar goede ervaringen gehad. Amazon nog nooit iets groots besteld, bol is het altijd een beetje gissen of ze meewillen...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet & TV -- using CV8560E & Ubiquiti USG-3
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 14 Mar 2020, 09:19

Crazy2 schreef:Bij Amazon 5 keer iets moeten terug sturen omdat ze elke keer een blauwe wekker stuurden ipv. een roze wekker.

Da's zo een typische toestand bij Amazon he, daarom dus dat je moet op UPC zoeken daar. In de titel gaat er "roze" gestaan hebben, maar als je de UPC opzocht in een externe databank gaat er wellicht "blauw" gestaan hebben. En dan moet je dus de UPC van de roze wekker opzoeken, dat ingeven in het zoekveld van Amazon, en dat bestellen. Zelfs al staat er in de titel dan "blauw", je gaat wel een roze krijgen.

Reden waarom dit zo is, is omdat voor het merendeel van de waren de mensen in het warenhuis het bestelde item uit een bin nemen, en dan de UPC scannen om te checken of het correct is. Ze zien niet de titel van het product dat je besteld hebt. Dus als je de UPC van de roze wekker bestelt, en ze nemen die wekker uit de bin, en ze scannen die, zal de scanner zeggen "OK", ook al staat er in de Amazon-listing dat het "blauw" is.

Nu soit ik neem het u niet kwalijk ofzo want een consument zou niet moeten zoeken op UPC nummer om het juiste item te krijgen. In dit geval van 5 keer het verkeerde item zal de listing wellicht geflagd zijn voor manuele controle om te zien of er iets mis mee is, dat is sowieso automatisch het geval vanaf een bepaald item x keer teruggestuurd wordt omwille van "verkeerd product ontvangen". Dan gaat er iemand het product uit de bin nemen om na te kijken of het wel volledig overeenkomt met de beschrijving en zo worden die fouten altijd wel gecorrigeerd uiteindelijk.

pfuhu
Member
Member
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor pfuhu » 27 Mei 2020, 12:33

2,5 maand later: mensen die overgestapt zijn en positieve/negatieve ervaringen hebben ?

Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.

De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.

jphermans
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 78 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Berichtdoor jphermans » 27 Mei 2020, 18:57

Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.
De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.

Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.
Vind wel spijtig dat prime niet voor alle sites is. En op de nl site vind je toch nog minder dan op de duitse site.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 286 keer
Uitgedeelde bedankjes: 212 keer

Berichtdoor mailracer » 27 Mei 2020, 20:14

Spullen die je op de nederlandse site besteld komen evenzeer uit Duitsland of Frankrijk. Laats nog een bandschuurmachine op nl besteld die uit Duitsland kwam.

svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 23 keer
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer

Berichtdoor svermassen » 27 Mei 2020, 20:38

mailracer schreef:Spullen die je op de nederlandse site besteld komen evenzeer uit Duitsland of Frankrijk. Laats nog een bandschuurmachine op nl besteld die uit Duitsland kwam.

Ik vul aan met Polen en UK :banana:

pfuhu
Member
Member
Bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor pfuhu » 27 Mei 2020, 21:42

jphermans schreef:

Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.
Vind wel spijtig dat prime niet voor alle sites is. En op de nl site vind je toch nog minder dan op de duitse site.

Hoe bedoel je: "behalve de prijs dan"?
Goedkoper per maand tov Prime DE?
Of producten duurder dan Prime DE?
Of allebei ...

jphermans
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 78 keer
Uitgedeelde bedankjes: 102 keer

Berichtdoor jphermans » 28 Mei 2020, 18:54

Betaal nu voor prime iets minder dan dat ik betaalde op de Duitse site. Hoe het komt weet ik niet.
Internet via EDPNET & Telenet Fiber 300
TV via Plex plugin xteve IPTV & Kodi
IPTV via different providers.
Telefonie via Edpnet(incoming) en Easycall (outgoing)

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer

Berichtdoor Goztow » 29 Mei 2020, 09:01

Is prime op amazon.nl met NL ondertitels? Was dat op de Duitse prime ook al?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

liber!
Premium Member
Premium Member
Twitter: nathan_gs
Bedankt: 52 keer
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer

Berichtdoor liber! » 29 Mei 2020, 10:29

Prime Video is universeel, enkel de rechten per land bepalen de limitaties aan content. Dus indien Amazon NL subs heeft zijn die ook via Prime FR/DE/US te kijken in België.

AfAX
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer

Berichtdoor AfAX » 29 Mei 2020, 12:01

had ook Prime genomen op NL. 2.95 voor de eerste 6 maanden.
Ook met ondertitels. Ik kom wel veel films tegen waar er geen NL maar wel FR ondertiteling is...
Had hiervoor wel al Prime gehad maar nooit Prime Video gekeken, kan dus niet vergelijken met andere Prime's qua aangeboden films.

WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 109 keer
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer

Berichtdoor WalterB1 » 29 Mei 2020, 12:25

Ik heb nu prime via Amazon NL. Voor zijn prijs kan ik niet ontevreden zijn.

Maar dat neemt niet weg dat er diverse zaken zijn die Amazon doet die mij ergeren en die ze eenvoudig zouden kunnen oplossen.

Het zijn dan wel verschillende websites (NL, DE, FR, UK, etc) maar als je een bestelling plaatst is daar geen lijn in te trekken vanwaar die zending gaat komen. Dat komt van overal. Ook als je meerdere keren hetzelfde artikel meerdere keren gaat bestellen tegelijk. Met andere levertijden en andere vervoerders soms. Dat is irritant. 5 stuks bestellen en 3 keer moeten zien een pakket in ontvangst te kunnen nemen is niet handig.

Op de Duitse heb je de functie om automatische bestellingen te plaatsen met een bepaalde regelmaat. Je krijgt dan ook korting. Heb je niet op NL. En natuurlijk ook de uwe prime niet geldig is op DE als die van NL is terwijl het toch allemaal één enkel platform is logistieke puzzel is.

Prime Video is voor mij uiteindelijk nog het belangrijkste. Dat is geen Netflix maar met 3 euro goede waarde. Zeer irritant is dat daar Amerikaanse films tussen zitten die in het Frans zijn gedubd zonder originele versie. Zelfde met de beschikbare ondertitels. Dat Nederlandstalige ondertitels niet overal beschikbaar zijn is 'normaal'. Maar dat de Engelstalige er niet bij zitten is dat niet.

Ik weet dat het een rechtenkwestie is maar ze zouden toch beter hun best moeten doen om die rechten te kopen. Of toch minstens de optie aanbieden om filters in te stellen bij uw voorkeuren. Zodat video dat niet in de gewenste minimale taal beschikbaar is verborgen kan blijven. Het is pas als je een video effectief wil gaan bekijken dat je ontdekt in welke talen/ondertitels die beschikbaar is. En zo blijft Amazon nodeloos haar klanten teleurstellen.
Internet: VDSL EDPnet via Mixtus
Televisie: Netflix, Prime Video, VRTnu, VTM Go via Xiaomi Mi Box S
Telefoon: vast OVH, GSM JimMobile, tablet data-SIM MobileVikings

boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 74 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer

Berichtdoor boonpwnz » 02 Jun 2020, 15:49

Ik zie soms zeker bij smartphones dat er een verzendingoptie is fullfilled ofzo by amazon.

Gebruikt iemand die optie vaak?

Lijkt me eigenlijk nog veiliger dan gewoon via een andere verkoper en ook soms goedkoper.

dragonflo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 20 keer
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer

Berichtdoor dragonflo » 02 Jun 2020, 16:27

Fulfillment wil zeggen dat de verkoper de logistiek van Amazon gebruikt. Dus Amazon verkoopt voetbal a en nog 3 andere partijen verkopen ook voetbal a. Mochten deze 3 andere partijen de logistiek over laten aan Amazon dan zenden ze hun voetbal op naar het magazijn van Amazon. Amazon smijt die allemaal op een stapel. Of je nu koopt bij Amazon of een andere verkoper je krijgt een voetbal van die stapelt. Wanneer dan een voetbal verkocht wordt, wordt er een voetbal van de stapelgenomen en verzonden. De verkoper heeft dan 1 voetbal minder.

Voordeel voor de koper is dat die geen magazijn moet voorzien, geen personeel nodig heeft, relatief goedkope verzending.

Voordeel voor Amazon, ze krijgen een percentage, kunnen zien waar de handelaar inkoopt en kunnen makkelijker je product kopiëren of ook aanbieden, hun personeel en magazijn wordt optimaal benut. Een handelaar kan hier trouwens ook van gebruik maken zonder te verkopen op Amazon.

CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor CCatalyst » 02 Jun 2020, 17:06

dragonflo schreef:Amazon smijt die allemaal op een stapel. Of je nu koopt bij Amazon of een andere verkoper je krijgt een voetbal van die stapelt.

Afaik zijn ze met die praktijk gestopt, dit omdat er verkopers FBA waren die soms fake/counterfeit zaken instuurden en die lagen dan in dezelfde stapel als het echte materiaal, en begin dan - als de klachten binnenkomen - maar eens uit te zoeken wat er echt is en wat er fake is in die stapel. Enfin, Amazon beweert dat ze ermee gestopt zijn en dat een SKU nu dus ook apart per verkoper gestockeerd wordt.

IME zou dit wel kunnen kloppen, je moet maar eens hetzelfde item toevoegen van een verkoper FBA en een andere verkoper FBA en de kans is groot dat de twee items verschillende leverdata gaan hebben, wat bovenstaand toch lijkt te bevestigen. Ik denk dat er hier ook iemand op het forum zit die FBA doet, die dit misschien kan bevestigen of ontkennen.

Vroeger was dit iig wel zo dat alles op 1 stapel lag.

Goztow
Erelid
Erelid
Bedankt: 805 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1311 keer

Berichtdoor Goztow » 02 Jun 2020, 18:45

Tot nu toe toch al redelijk wat op amazon.nl gevonden dat net iets goedkoper was dan op .de of .fr. Wel nog maar heel weinig commentaren, wat logisch is natuurlijk.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer

Berichtdoor fred_be9300 » 03 Jun 2020, 01:17

Onlangs pampers gekocht op de UK site aan bijna halve prijs tov DE of FR.

Het fluctueren vd productprijzen, en de verschillen tussen de Europese sites, is een vd grote frustraties... Maar ook een vd opportuniteiten. Ik gebruik Keepa om dat een beetje in het oog te houden, maar het kost wel meer tijd dan me lief is

Terug naar “Allerlei”