mensen kopen meer online

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dizzy schreef:Anderen maken zich ervan af met een Fb-pagina waarbij je kan scrollen tussen de publiciteit en andere onzin om uw info te zoeken.
Bedrijven met louter een Facebook pagina vallen bij mij al af aangezien ik geen Facebook heb (en het ook niet wil).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

voor restaurants baseer ik me nogal gemakkelijk op Tripadvisor, dat klopt meestal wel.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Tripadvisor heeft veel pluimen gelaten.

Het hangt af van de bestemming maar op sommige plaatsen is het totaal ongeloofwaardig geworden. Tenerife is maar 1 voorbeeld. Krakkemikkige tenten met snacks krijgen betere beoordeling dan een culinair resto :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
Bedankt: 677 keer
Provider
Te Koop forum

Voordeel van vegetarier (bijna veganist) zijnde: die resto's krijgen nog deftige reviews op Tripadvisor ;) (of je kan naar happycow kijken)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Ik ben momenteel in Berlijn op CCW2020 waar heel wat insights worden gegeven in deze materie...

Feel free om me een PB te sturen voor een login om de decks te downloaden.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Idd. Tripadvisor is ook onze leidraad maar je moet een mentale filter instellen als je reviews leest. De "bollen"quotering stelt weinig voor. Facebook sites hebben hier ook geen nut wegens zelf geen FB en dan krijg je meestal zo'n pop-up om in te loggen/registreren... nee dus.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Qua openingsuren: daar zijn ze allemaal ziek aan hoor.
Gewone uren no problem.
Maar is het ns een feestdag, oh wee.
Laatst op de *officiele* site van Carrefour gezocht naar de openingsuren van een bepaalde winkel, no problem, was open tot 20u.
Ik arriveer om 18u op een lege parking bij een donkere winkel.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Kan je er niet van uitgaan dat een feestdag equivalent is aan een zondag? Heb je je dan gebaseerd op zondagsuren of op de uren van die huidige dag?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

JamesEarlGray schreef:Kan je er niet van uitgaan dat een feestdag equivalent is aan een zondag? Heb je je dan gebaseerd op zondagsuren of op de uren van die huidige dag?
Nee, daar kan je niet van uitgaan. Carrefour hier in de wijk is open op feestdagen van 9 tot 18 uur of zoiets.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Wat ook vervelend is dat Google bij zaken zet dat ze geopend zijn. Die gegevens kloppen vaak niet omdat iedereen er (voorstellen tot) aanpassingen aan kan doen. Veel zaken passen die gegevens zelf niet aan en doen dat zelfs niet op de eigen website. Heel wat mensen baseren zich op de info van google, meestal het eerste wat ze zien na een opzoeking.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Dat doe ik idd meestal ook, google of die openingsuren site gebruiken.
Alleen bij feestdagen check ik dus grondiger op de site van de winkel, want die moet maar juist zijn he.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Niet vergeten dat kleine winkels, die op zon/feestdagen open mogen zijn, een sluitingsdag(of 2 halve) in de week moeten hebben.
Als de feestdag op een donderdag valt en de sluitingsdag is donderdag, kan je voor een gesloten deur staan.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Horeca heeft liever dat je FF telefoneert denk ik.
Nu, ik snap het ook wel een beetje hoor, ondertussen is er een wildgroei aan sites die het beter denken te weten.
Ik zet het altijd op de site, op facebook en op google, maar er staan er hier altijd nog wel voor de deur die dan op openingsuren.be of een andere site hebben gekeken.
Om den duur ben je langer bezig om iets aan te melden dan dat je toe bent ;-) (en dan staan ze waarschijnlijk nog voor de deur met als uitvlucht, ik heb op je kaartje van 10 jaar geleden gekeken)
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik geef toe, ik heb niet het hele topic gelezen. Gewoon teveel en te weinig tijd :-)
Maar ja, ik koop ook regelmatig online. Op allerlei vlakken. Bvb bij Colruyt met hun Collect&Go, gewoon omdat ik dan geen tijd moet verliezen in de winkel. Vind het nog altijd bijzonder jammer dat bijvoorbeeld Aldi dit niet heeft.

Voor de rest doe ik wat elke consument doet : prijzen vergelijken. En kopen waar het het goedkoopste is en waar ik de beste waar voor mn geld krijg. Als ik een diepvries voor x euro bij Coolblue zie, en diezelfde diepvries voor 50 euro minder bij een plaatselijke dealer dan zal de eerste keus gewoon Coolblue zijn. Reden is simpel : de dienst na verkoop is er gewoon schitterend. Iets wat ik mis bij de plaatselijke handelaar.

En ja, ik weet dat ik op die manier (en zeker mijn mijn aankopen bij Ali etc) de lokale economie niet steun. Maar heeft de lokale economie mij ooit gesteund? Ik heb alvast niet dat gevoel...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

krisken schreef:En ja, ik weet dat ik op die manier (en zeker mijn mijn aankopen bij Ali etc) de lokale economie niet steun. Maar heeft de lokale economie mij ooit gesteund? Ik heb alvast niet dat gevoel...
Het is ook niet zo dat geen enkele lokale handelaar goede service geeft. Ik betaal liever iets meer als ik wel op een service kan rekenen die nabij is. PC's heb ik graag bij een lokale handelaar gekocht want als er iets scheelt kan hij het direct repareren. Een PC opsturen en enkele weken wachten is me meer waard dan een paar euro's.

Lokale handel steunen is wel degelijk in je eigen voordeel. Je steunt niet enkel de economie maar ook je eigen keuzemogelijkheden. Als de lokale handel weg is kan je enkel nog bij buitenlandse firma's terecht met alle nadelen vandien.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:PC's heb ik graag bij een lokale handelaar gekocht want als er iets scheelt kan hij het direct repareren.
En in veel gevallen doet die net hetzelfde als jij zou doen... hem opsturen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is dus wat ik eerder zei: als hij 'm al opstuurt voor u is het al ne goeie, meestal mag je het zelf regelen.
Tenzij je nog iemand vindt die zelf een PC samenstelt maar dan ben je niet de standaard klant voor de standaard PC boer meer.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

DarkV schreef:
Dizzy schreef:PC's heb ik graag bij een lokale handelaar gekocht want als er iets scheelt kan hij het direct repareren.
En in veel gevallen doet die net hetzelfde als jij zou doen... hem opsturen.
Neen, ik heb met een winkel gewerkt die ZELF herstellingen kon en wilde doen. Vaak werd de zaak hersteld terwijl ik erbij was, zo steek je nog iets op.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 67 keer

Joe de Mannen schreef: de standaard klant voor de standaard PC boer meer.
Spijtig maar beetje voorbeeld van dit topic... de echte pc boer die dat nog zelf gaat uitpluizen en meer doet gaat er tussen uit.
* pc's verminderen en in vele gezinnen vervangen door tablet/foon
* pc's die wel door 'normale' (niet tech) mensen gekocht worden zijn all-in 'merk'dozen zoals wasmachine die je even goed bij aldi/vdb/carrefours kan halen (en op prijs concurreren gaat daar moeilijk)
* De DIY bouwers hebben kennis genoeg om zelf hun onderdelen te zoeken.
* software deden ze zowiezo al niet veel meer en is anders nog gewoon een doos en downloaden. (zijn er hier nog ex softcity/computercollectief/computerwinkeltje klanten :) Ze bezien mij hier raar als je beweert dat er effectief software winkels waren :lol: )

De overlevers zijn nu ofwel meer verkopers (ala tones) of hebben ook andere stabielere inkomsten (webdesign en/of onderhoudscontracten met bedrijven)
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

tien schreef:. (zijn er hier nog ex softcity/computercollectief/computerwinkeltje klanten :)
Jep, computerwinkeltje in Leuven en terwijl ik in de beginjaren mijn waar nog ging kopen bij de plaatselijke handelaar. (Compu2000 in Leuven) is dat nu geëvalueerd naar on-line voor zo goedkoop mogelijk. Ook Omdat er geen goede winkel meer is in Leuven die je service bied. Of ze zijn 20 procent duurder als het gemiddelde dat je vind op het net. On-line heb je ook meer aanbod dan wat in de winkel aangeboden wordt. Als je dan specifiek dat bord of cpu zoekt, dan is on-line de enige manier om er snel aan te geraken.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Computerwinkeltje Mechelen nog goed gekend, Leuven is er, geloof ik, later bijgekomen.

Waar is de tijd dat software in een doos met disketten en een gedrukte handleiding werd geleverd… worden we oud ?

J.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Computerwinkeltje in Mechelen. Ik kocht er mijn DC30 pakket, capture card + Adobe Premiere. Ook mijn eerste (en enige) "smartphone" met Windows Mobile kocht ik er.
Computer Paradise was dan weer in de buurt. Toen ik er kwam voor een doosje diskettes was er net iemand met PC onder de arm aan de toonbank om office te laten installeren (2000 BEF kostte dat toen!).

Wat ik nu nog hoor van "oudere" mensen is dat ze hun PC, printer e.d. bij een klein winkeltje in de buurt kopen want dan komen ze bij problemen dat thuis oplossen. Het gaat dan om mensen die niets online (durven) kopen en voor alles (wat) hulp nodig hebben. Ze zijn dan ook bij TN of Px omdat dan alles voor hen geïnstalleerd wordt.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
DarkV
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef:Neen, ik heb met een winkel gewerkt die ZELF herstellingen kon en wilde doen. Vaak werd de zaak hersteld terwijl ik erbij was, zo steek je nog iets op.
En wat moet ik daaronder verstaan... defect onderdeel eruit en nieuw erin ?

Er is geen enkele PC winkel die in staat is iets te herstellen zonder domweg het defecte onderdeel te vervangen (en zelfs dat lukt nog niet eens met een laptop).
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Vroeger kon je met "jumperkes" te versteken toch al wel iets realiseren :).
Dat is toch "herstellen", niet?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Compu2000, en er waren er nog in Leuven waar we elke dag bijna te vinden waren. :)

Voor goedkope diskettes naar computerwinkeltje in Mechelen en naar de pc beurs in Leuven. Daar dan buitenlopen met pakweg 1000 goedkope disketjes en verder verlappen aan vrienden. :)

Van de week nog eens een stripboekenbeurs gedaan in Leuven, nostalgie. Gewoon voor 3 euro binnenwandelen, iets drinken aan de toog en sfeer opsnuiven. :) Eigenlijk kom je bijna niet meer buiten voor zulke evenementen waar je vroeger veel plezier aan beleefde.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

DarkV schreef:
Er is geen enkele PC winkel die in staat is iets te herstellen zonder domweg het defecte onderdeel te vervangen (en zelfs dat lukt nog niet eens met een laptop).
Bij mijn pc winkel hebben ze nochtans een kapot onderdeel waar de voedingskabel van mijn laptop binnenkwam nochtans gesoldeerd hoor. Zonder garantie natuurlijk maar het heeft een tijdje weer gewerkt.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Slafes schreef:Compu2000, en er waren er nog in Leuven waar we elke dag bijna te vinden waren. .
Wat later had je die winkel op de diestsevest. Waar nu acerta is, waar Bert de zaakvoerder was. Later is deze verhuist naar verstrijk waardoor hij veel klanten verloor

Hoe noemde die technieker van compu 2000 nu weer die woonde ergens aan de mechelsepoort. Ook daar heb ik wat tijd doorgebracht in de beginjaren van internet en BBS-en
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Was dat geen Yves?

Ben ook jaren bij PC warehouse gegaan bij Eddy en Pieje. :) Die stonden ook vaak op de dipro beurzen.

Nu, als je ziet wat zo'n toegangsprijs en parking prijs van zo'n beurs kost, dan koop je inderdaad beter online.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik liet (en laat) nog graag mijn pc's samenstellen.
Ik kies uiteraard wel de onderdelen zelf.
Mijn hardware kennis is niet 100%, en als je pc-boer hem samenstelt heb je garantie op het geheel, ipv op de onderdelen.
Dan ben ik ook zeker dat al die onderdelen mooi samenwerken.
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster

dipro beurzen bestaan denk ik niet meer (is de grote in A'pen er nog?). Was op einde dat ik ging eigenlijk enkel nog gsm covers en printerbijvulkits. Ook de pc winkels die er stonden was gewoon wat er ook in de winkel lag. Origineel ging ik voor de "rommelmarkt" van exotischere en oudere dingen (zelfs paar keer een sgi en iets meer een sun)
Was de enige manier dat ik op eigen kosten de switch naar pc kon maken, praktisch allemaal onderdelen die net te oud waren om aan nieuwprijs te verkopen maar recent genoeg om geen problemen te hebben.
Was ook de ideale plek als je zoals itnetadmin niet 100% vast in je schoenen stond voor combinatie onderdelen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

https://www.dipro.be/nl/beurzen/multime ... puterbeurs

Die beurzen worden nog wel gehouden, maar het aantal standhouders mindert jaarlijks...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_29832
Elite Poster
Elite Poster

Aantal beurzen zelf ook wel zeer fel gezakt maar zal wel met reden zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”