Een van de redenen om de overstap naar W10 uit te stellen was toch wel de extra's aan telemetrie gegevens die worden verzameld.
Nu kwam ik op dit uit: debotnet
Iemand dit het gebruikt of iets gelijkaardigs/beter?
W10: no phone home
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik snap niet waarom er zoveel aandacht aan de telemetry van Microsoft gegeven wordt.
Waar gaat het eigelijk ten gronde over als je het hebt over telemetry van Windows 10?
Waar gaat het eigelijk ten gronde over als je het hebt over telemetry van Windows 10?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik vermoed dat je dan ook geen Android telefoon hebt ?Ernie schreef:Een van de redenen om de overstap naar W10 uit te stellen was toch wel de extra's aan telemetrie gegevens die worden verzameld.
Precies of Microsoft heeft interesse in jou telemetrie (uit de andere honderden miljoenen telemetrie gegevens)

Neemt niet weg dat het optioneel zou moeten zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 302 keer
- Bedankt: 57 keer
Tuurlijk! Anders zouden ze volgens mij geen moeite doen.DarkV schreef:Precies of Microsoft heeft interesse in jou telemetrie (uit de andere honderden miljoenen telemetrie gegevens)![]()
Kan jij een andere reden verzinnen?
Vreemd dat we het normaal zijn gaan vinden om te betalen voor een product/dienst en je daarbovenop nog eens het product bent.
Heppie NY!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik vermoed dat veel bedrijven die dergelijke telemetrie verzamelen er op het einde van de rit niets mee doen... net zoals mensen vroeger allerlei software, MP3's, … of wat dan ook downloaden maar nooit gebruikten of beluisterden. In het beste geval maakten ze een grafiekje om te tonen hoeveel van soort A en soort B ze wel hadden.Ernie schreef:Tuurlijk! Anders zouden ze volgens mij geen moeite doen.
Kan jij een andere reden verzinnen?
Dat beweer ik ook nergens... maar het is nu eenmaal de realiteit (dat je geen voet meer kan buiten zetten of men heeft het gezien). Ik stoor me dan ook meer aan de camera's op iedere hoek van de straat dan mijn telemetrie bij Microsoft tussen honderden miljoenen andere gegevens.Ernie schreef:Vreemd dat we het normaal zijn gaan vinden om te betalen voor een product/dienst en je daarbovenop nog eens het product bent.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Voor de duidelijkheid: bovenstaande producten werken niet goed, want ze zetten gewoon alle native privacy opties van windows zelf in 1 scherm.
We weten intussen dat w10 geen uit knop heeft voor veel van zijn phone home data; zoals een van de programmas zelf toont in zijn screenshot, betekent "disable telemetry" bv niet meer dan "zet telemetry sharing op 'basic' " (want enkel enterprise en education versies hebben een nog lagere stand, die voor de duidelijk ook niet volledig "off" is), waarbij je dus nog altijd data deelt.
Nuttiger zou zijn om echte blockers te hebben (programmas die als firewall fungeren en/of de nodige rulesets om dit op niveau van je network firewall te doen).
We weten intussen dat w10 geen uit knop heeft voor veel van zijn phone home data; zoals een van de programmas zelf toont in zijn screenshot, betekent "disable telemetry" bv niet meer dan "zet telemetry sharing op 'basic' " (want enkel enterprise en education versies hebben een nog lagere stand, die voor de duidelijk ook niet volledig "off" is), waarbij je dus nog altijd data deelt.
Nuttiger zou zijn om echte blockers te hebben (programmas die als firewall fungeren en/of de nodige rulesets om dit op niveau van je network firewall te doen).