Ik dacht de TL te vervangen door LED strips ("warm white").
Benodigdheden:
- LED strips
- LED voeding/transfo
- Alu profielen om de LED strips in te plakken
De alu profielen (mét kapje) vind je zowat overal, om in een hoek te positioneren (waarmee de LED's in een hoek van 45° stralen) of plat op het plafond/de muur.
LED strips vind je ook overal (AliX, Amazon, Gamma, Hubo, ...), maar bijna altijd met een stekker en mét voeding.
Voeding: oneindig aantal mogelijkheden.
Een gewikkelde transfo moest vooral "open en bloot" hangen, omdat ie warm kon worden. Ik heb enkele elektronische vervangen en ik kan me niet herinneren dat die warm werden? Kan ik de LED transfo dus "in" de isolatie steken, of moet die alsnog voldoende luchtcirculatie krijgen?
Er zijn ook LED strips met ingebouwde transfo, die ik dan eventueel kan wegwerken in een aluminium "potje". bv
LED strips zie ik grofweg met 2 types: 5050 en 2835. Gegeven het veel hogere verbruik van de 5050, zou ik precies opteren voor de 2835?
LED strips geven belachelijk veel licht? Als ik aan beide kanten van de kamer 4m van deze strips hang ( dan heb ik 7200lumen, dat is "nogal veel".
Iemand tips rond LED strips en (al dan niet ingebouwde) voedingen/transfo?
Zo'n alu potje waar je de aansluiting op de lusterklem in "verstopt", ik kan daar geen correcte naam op plakken om het te zoeken