De problemen met mijn verbinding (edpnet) blijven aanhouden. De infrastructuur lijkt me de voornaamste oorzaak, maar dan ik noch edpnet iets aan doen zo direkt. Ik ga proberen met de werfleider een gesprekje te voeren om zo misschien de verantwoordelijke van proximus voor deze infra werken aan te kunnen spreken.
Mijn telenet kabel modem is een SBV5121E, heb enkel tv
Zou ik hier op een internet+tv abbo kunnen nemen en de modem verbinden met mijn FB7490 op een van de lan poorten als backup verbinding?
Telenet als backup
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Dat kan zeker, en zelfs vrij onmiddellijk. Verbind je pc of laptop met een UTP kabel met de UTP poort van de modem en de kans is groot dat je naar een landingspage gaat waar je een abonnement kan op activeren. En dan is het over een paar uur zelfs al in ordeMichelJ schreef:Zou ik hier op een internet+tv abbo kunnen nemen ...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3748 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Krisken heeft geantwoord op het éérste deel van de vraagMichelJ schreef: ... en de modem verbinden met mijn FB7490 op een van de lan poorten als backup verbinding?

Wat betreft het 2de deel van de vraag:
Je kan bij een FB7490 niet zomaar een lan poort verbinden met de Telenet modem en als back-up gebruiken.
Je kan natuurlijk wel de Fritz!Box manueel instellen voor internet via LAN1 (als WAN), maar dan verlies je de DSL connectie.
Een Fritz!Box 7590 heeft deze mogelijkheid voor automatische failover waarschijnlijk wel (via de extra WAN poort).
PS. De SBV5121E is waarschijnlijk een (heel) oud beestje, geen idee of je hiermee de snelheden kan halen die Telenet tegenwoordig aanbiedt. Indien je een modem swap doet, probeer terug aan een modem-only te geraken, gezien je je eigen router wilt gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Voor het Fritzboxgedeelte laat ik de eer dan ook aan jou over Philippe. Als er hier één Fritzbox ademend persoon is op het forum ben jij het wel 

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
De problemen blijven maar aanhouden, dus over naar Telenet als back up.
Ik zit inderdaad nog met een oud beestje, op zich geen probleem, met de huidige snelheid van 70Mbps kom ik ruim toe. Manueel overschakelen gaat wel lukken.
Echter, ik heb nog een Pi3 en ongebruikte smartphone liggen. Zou volgende opstelling mogelijk zijn :
Pi3 rechtstreeks aan de modem, smartphone via usb aan de fritzbox als mobiele verbinding, smartphone en Pi3 met elkaar verbonden over wifi? Smartphone zou dan wel ip rechtstreeks van modem moeten krijgen denk ik.
Ik zit inderdaad nog met een oud beestje, op zich geen probleem, met de huidige snelheid van 70Mbps kom ik ruim toe. Manueel overschakelen gaat wel lukken.
Echter, ik heb nog een Pi3 en ongebruikte smartphone liggen. Zou volgende opstelling mogelijk zijn :
Pi3 rechtstreeks aan de modem, smartphone via usb aan de fritzbox als mobiele verbinding, smartphone en Pi3 met elkaar verbonden over wifi? Smartphone zou dan wel ip rechtstreeks van modem moeten krijgen denk ik.