Telenet als backup

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

De problemen met mijn verbinding (edpnet) blijven aanhouden. De infrastructuur lijkt me de voornaamste oorzaak, maar dan ik noch edpnet iets aan doen zo direkt. Ik ga proberen met de werfleider een gesprekje te voeren om zo misschien de verantwoordelijke van proximus voor deze infra werken aan te kunnen spreken.

Mijn telenet kabel modem is een SBV5121E, heb enkel tv

Zou ik hier op een internet+tv abbo kunnen nemen en de modem verbinden met mijn FB7490 op een van de lan poorten als backup verbinding?
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

MichelJ schreef:Zou ik hier op een internet+tv abbo kunnen nemen ...
Dat kan zeker, en zelfs vrij onmiddellijk. Verbind je pc of laptop met een UTP kabel met de UTP poort van de modem en de kans is groot dat je naar een landingspage gaat waar je een abonnement kan op activeren. En dan is het over een paar uur zelfs al in orde :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

MichelJ schreef: ... en de modem verbinden met mijn FB7490 op een van de lan poorten als backup verbinding?
Krisken heeft geantwoord op het éérste deel van de vraag :wink: .

Wat betreft het 2de deel van de vraag:
Je kan bij een FB7490 niet zomaar een lan poort verbinden met de Telenet modem en als back-up gebruiken.
Je kan natuurlijk wel de Fritz!Box manueel instellen voor internet via LAN1 (als WAN), maar dan verlies je de DSL connectie.

Een Fritz!Box 7590 heeft deze mogelijkheid voor automatische failover waarschijnlijk wel (via de extra WAN poort).

PS. De SBV5121E is waarschijnlijk een (heel) oud beestje, geen idee of je hiermee de snelheden kan halen die Telenet tegenwoordig aanbiedt. Indien je een modem swap doet, probeer terug aan een modem-only te geraken, gezien je je eigen router wilt gebruiken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Voor het Fritzboxgedeelte laat ik de eer dan ook aan jou over Philippe. Als er hier één Fritzbox ademend persoon is op het forum ben jij het wel :-)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
UBremoved_15318
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer

De problemen blijven maar aanhouden, dus over naar Telenet als back up.

Ik zit inderdaad nog met een oud beestje, op zich geen probleem, met de huidige snelheid van 70Mbps kom ik ruim toe. Manueel overschakelen gaat wel lukken.

Echter, ik heb nog een Pi3 en ongebruikte smartphone liggen. Zou volgende opstelling mogelijk zijn :
Pi3 rechtstreeks aan de modem, smartphone via usb aan de fritzbox als mobiele verbinding, smartphone en Pi3 met elkaar verbonden over wifi? Smartphone zou dan wel ip rechtstreeks van modem moeten krijgen denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”