Weet iemand of banken onderlinge kosten aanrekenen aan elkaar voor het afhalen van geld buiten het eigen kantoornetwerk ?
Het zal m.i. nog een iets andere vorm aannemen dan die oude machines.Goztow schreef:Vroeger had je allemaal bancontact machines die "bankneutraal" waren. Geschiedenis herhaalt zich altijd.
Op zich een goed idee natuurlijk. Maar dan heb je nu het samenwerkingsverband van Argenta&vrienden en een apart netwerk van Grootbank United. Eén neutraal samenwerkingsnetwerk zal nog te vroeg zijn zeker. Misschien dat die over een paar jaar kunnen fusioneren.Goztow schreef:Vroeger had je allemaal bancontact machines die "bankneutraal" waren. Dat is nu weg, en de banken denken eraan om het terug te laten komen: https://www.hln.be/geld/grootbanken-sla ... ~af1e00b8/ . Geschiedenis herhaalt zich altijd.
OT: Een bullet journal 'todo' style app kan helpentien schreef:Toch eens stilaan werk maken om op te kuisen en te veranderen (zij hij vorig jaar ook al...)
Vergelijk eens met landen waar de financiële sector niet (goed) werkt? We zijn gezegend met een financiële sector die heel flexibel is én een positieve bijdrage levert aan economie en maatschappij.stefan1234 schreef:er kan betoogd worden dat de financiële sector momenteel een negatieve bijdrage levert aan de economie en dat de banken zich dan nederig moeten opstellen t.a.v. de burger
Met de nuance dat het een VERPLICHTE dienst is. Je MOET een bankrekening hebben want loon cash uitbetalen is al een hele tijd verboden.stefan1234 schreef: retail banking is een dienst en ik zie niet in waarom die gratis zou moeten zijn.
Er zijn genoeg banken in België die grotendeels gratis zijn (of zelfs geld geven om bij hen klant te zijn), dus opnieuw: ik zie het probleem niet.SpecialK schreef:Met de nuance dat het een VERPLICHTE dienst is. Je MOET een bankrekening hebben want loon cash uitbetalen is al een hele tijd verboden.stefan1234 schreef: retail banking is een dienst en ik zie niet in waarom die gratis zou moeten zijn.
Noem mij 1 bedrijf dat zaken doet voor uw schone ogen?Dizzy schreef:Het is ook verbazend hoe sommigen doen alsof banken zaken doen voor onze schone ogen. Een lening is er bv enkel en alleen omdat ze er geld mee verdienen.
In België zijn er massa's banken die gratis producten en diensten aanbieden, niet meteen iets om u zorgen over te maken.Dizzy schreef:Punt is hier dat men een "samenwerking" op poten zet die neerkomt op een druk op de laatste banken die hun service goedkoop aanbieden. Er is geen winst voor de klant enkel meer winst voor hun en de keuze wordt uiteindelijk beperkt.
Bij een bank is het zaak om geld te verdienen door beleggen van het geld van hun klanten. Ik wens er geen bal voor te betalen en er zijn nog banken die dat snappen. In feite is hun grondstof (geld) afkomstig van hun klanten en hebben zij dat even goed nodig als wij hen nodig hebben.
Wegens m'n lening is AXA m'n primaire bank... al gaat dat nu dus terug veranderen (heb toch een Argenta kaart op zak ook).heist_175 schreef:En er zijn mogelijkheden genoeg om het te vermijden:
Dat hoeft niet zo te blijven natuurlijk. Kies bij AXA het goedkoopste pakket van basisbankdiensten en versluis uw loon (ik ga er vanuit dat AXA eist dat je uw loon bij hen laat toekomen) elke maand naar een andere bank waar je heel actief mee kan zijn.DarkV schreef:Wegens m'n lening is AXA m'n primaire bankheist_175 schreef:En er zijn mogelijkheden genoeg om het te vermijden:
Hoe werkt de bankoverstapdienst?
Veranderen van bank kan in twee stappen:
1. Open een zichtrekening online of in een kantoor van je nieuwe bank.
2. Vraag bij je nieuwe bank de bankoverstapdienst aan via het aanvraagformulier.
Vanaf dan regelen je nieuwe en vorige bank de overstap voor jou. Je ontvangt regelmatig updates over de status van je overstap. Bovendien hoef je je schuldeisers (bv. je elektriciteitsleverancier) en recurrente betalers (bv. je werkgever) niet langer zelf te verwittigen van jouw nieuw rekeningnummer. De bankoverstapdienst doet dat voor jou.
De bankoverstapdienst is gratis.