Hallo,
Ik logde daarjuist in op een Telenet Homespot en op de loginpagina was de mededeling dat die dienst stopt in de loop van september. Alternatief is WiFree.
Had ik hier nog niet zien passeren. Jammer. Op een bepaalde locatie waar ik dat soms gebruik komt de Hotspot beter, stabieler door dan WiFree.
Einde Telenet Homespot
-
- Elite Poster
- Berichten: 6556
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Is er eigenlijk een reden waarom Homespot beter zou werken ?! M.i. is het toch gewoon een andere manier van authenticeren ? Homespot gebruikt een captive portal terwijl WiFree EAP gebruikt. Groot voordeel van WiFree is dat het volkomen transparant/automatisch is. Vaak voorgehad dat ik ineens merkte dat ik verbonden was met wifi en dan bleek dat een WiFree punt te zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
homespot was veel beter dan die wifree. Met telenetwifree geraak ik met moeite erop als ik het thuis probeer.
Want heb dit nodig voor een bepaalde site. Met homespot vlot verbinding kunnen maken en houden. Wifree valt zeer snel wel. En niet enkel thuis. Mijn gsm verbonde voor 80% nooit met wifree altijd met homespot
Homespopt dikke brol
Want heb dit nodig voor een bepaalde site. Met homespot vlot verbinding kunnen maken en houden. Wifree valt zeer snel wel. En niet enkel thuis. Mijn gsm verbonde voor 80% nooit met wifree altijd met homespot
Homespopt dikke brol
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2722
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Dat is heel goed, homepsot,wi-free etc, beter 1 iets dat goed werkt en simple is 

Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik erken dat het objectief gezien er geen verschil kan zijn tussen beide. Een Telenet-klant heeft een toestel staan dat zijn eigen private-wifi en de publieke Homespot en WiFree gaat uitsturen. De signalen moet verstrekken van het zelfde punt.Sylvester schreef:Dat is eigenlijk hetzelfde signaal dus er kan geen verschil zijn in verbindingskwaliteit
Misschien heeft het ook met de client te maken. Mijn Android Tablet heeft veel minder problemen met de WiFree dan mijn Chromebook. Wat het ook is, of het logisch is of niet, ik heb de ervaring dat die Homespot voor mij op mijn gebruikslocatie met mijn hardware beter werkt dan WiFree en ik ga die missen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
@walterB1 heb net het zelfde op asus tablet en huawei p8 lite.
De wifree vebind zeer moeilijk en valt veel te rap weg. De homespot werkte perfect. Kon soms even duren om er op te geraken. Maar eens er op bleef die actief. En niet zo een knipper licht als wifree erop.eraf en.ga zo maar door.
De wifree vebind zeer moeilijk en valt veel te rap weg. De homespot werkte perfect. Kon soms even duren om er op te geraken. Maar eens er op bleef die actief. En niet zo een knipper licht als wifree erop.eraf en.ga zo maar door.
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7030
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Het is uiteindelijk dezelfde drager / signaal, maar het ene (homespot) is een open hotspot (nul encryptie, iedereen kan meelezen die erop zit) vs WiFree WPA2 EAP.
Dat laatste is jammergenoeg niet overal even denderend geimplementeerd, heb ik al willen merken met mijn testen hier thuis op m'n eigen WPA EAP setup. Hangt af van de chipset die gebruikt is, de drivers, en dan nog de authentication agent (op android wpa_supplicant)
Dat laatste is jammergenoeg niet overal even denderend geimplementeerd, heb ik al willen merken met mijn testen hier thuis op m'n eigen WPA EAP setup. Hangt af van de chipset die gebruikt is, de drivers, en dan nog de authentication agent (op android wpa_supplicant)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1862
- Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 26 keer
Homespot nooit gebruikt, toevallig gisteren wel even WiFree.
Op een recente (half jaar oude) medion tablet constant verbinding verbroken.
Op een vier jaar oude Samsung galaxy tablet geen enkel probleem met WiFree. Straf.
Op een recente (half jaar oude) medion tablet constant verbinding verbroken.
Op een vier jaar oude Samsung galaxy tablet geen enkel probleem met WiFree. Straf.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
volgens een medewerker van de helpdesk zou telenetwifree komen van de zend masten. Dus niet meer van de modem zoals bij homespot.
Deze morgen gebeld door iemand van telenet maar die kon dit niet bevestigen of het zo was
Deze morgen gebeld door iemand van telenet maar die kon dit niet bevestigen of het zo was
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7030
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1079 keer
- Bedankt: 681 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Nope. WiFree komt evenzeer van uw eigen home gateway routerke 

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1074
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dacht het ook.
Maar had het probleem ook gepost op twitter en gisteren met de helpdesk gesproken. Krijg ook tegenstrijdige berichten of de toestand van onze signalen. Volgens twitter niet 100% oke helpdesk 100% oke
Maar had het probleem ook gepost op twitter en gisteren met de helpdesk gesproken. Krijg ook tegenstrijdige berichten of de toestand van onze signalen. Volgens twitter niet 100% oke helpdesk 100% oke