Ik ben een nieuwe pc aan't samenstellen, en ik heb na ruim 10 jaar Intel besloten toch nog eens terug naar AMD over te lopen.
Het moederbord zal vermoedelijk een Asus Prime X470-Pro worden. Wat ik nergens in de specificaties terugvind is hoe de on-board videoaansluitingen zijn opgebouwd. Het moederbord heeft een HDMI-poort en een Displayport. Als de Displayport DP++ ondersteunt kan die (mits verloopstekkertje) ook als HDMI/DVI poort gebruikt worden. Maar er staat nergens of die poort deze standaard ondersteunt. Is er iemand met dat, of een vergelijkbaar moederbord, die al zo'n passief verloopstekkertje gebruikt?
Asus Prime X470-Pro - DP++ Displayport?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Via kvm was het geen succes (dp->kvm dan dp->hdmi/dvi naar scherm.
Rechtstreeks naar monitor via adapter geen probleem. (gf980 (dp->dvi) en usb-c thinkpad dock (dp->hdmi))
kvm is dp++ dus zou in theorie de adapters moeten ondersteunen maar geen geluk. Eigenlijk nooit geprobeerd om te vertrekken vanaf dvi (maar zou fortuin kosten aan adapters).
Intussen zijn beide schermen met dp schermen vervangen dus wel overbodige dp->dvi en dp->hdmi kabels liggen als je in de buurt van Landen zit.
Als je niet teveel speciale eisen voor scherm hebt, is het goedkoper om scherm te vervangen dan met adapters te werken.
Rechtstreeks naar monitor via adapter geen probleem. (gf980 (dp->dvi) en usb-c thinkpad dock (dp->hdmi))
kvm is dp++ dus zou in theorie de adapters moeten ondersteunen maar geen geluk. Eigenlijk nooit geprobeerd om te vertrekken vanaf dvi (maar zou fortuin kosten aan adapters).
Intussen zijn beide schermen met dp schermen vervangen dus wel overbodige dp->dvi en dp->hdmi kabels liggen als je in de buurt van Landen zit.
Als je niet teveel speciale eisen voor scherm hebt, is het goedkoper om scherm te vervangen dan met adapters te werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 148 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het concept DP++ ken ik goed genoeg. Wanneer een poort die standaard ondersteunt, kan je met een passief verloopadaptertje werken. Dat werkt correct, al vaak gebruikt.
Het probleem is dat niet elke Displayport ook automatisch de DP++ standaard ondersteunt; sommigen zijn écht alleen Displayport, en nergens in de specificaties/handleiding van het moederbord zie ik vermeld dat die de twee ondersteunt. Jij gebruikte een discrete videokaart dus da's een heel andere situatie.
Een 3 eur adaptertje vs een nieuw scherm... Die business case zie ik toch niet meteen uitkomen
Ik kan mijn scherm trouwens ook via HDMI aansluiten, maar ik hou die uitgang op het moederbord liever vrij voor een TV.
Het probleem is dat niet elke Displayport ook automatisch de DP++ standaard ondersteunt; sommigen zijn écht alleen Displayport, en nergens in de specificaties/handleiding van het moederbord zie ik vermeld dat die de twee ondersteunt. Jij gebruikte een discrete videokaart dus da's een heel andere situatie.
Een 3 eur adaptertje vs een nieuw scherm... Die business case zie ik toch niet meteen uitkomen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Had geen zin om op ali te wachten dus +- 50€ aan kabelmateriaalSpecialK schreef:Een 3 eur adaptertje vs een nieuw scherm... Die business case zie ik toch niet meteen uitkomen![]()

Zus enkele weken op Hades Canyon (hardcore gamer... solitaire etc