Logitech Harmony zet soundbar niet op juiste setting

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
AfAX
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 33 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn afstandsbediening is de Logitech Harmony 650.
Mijn 'oudere' TV is enkel stereo en niet CES.
Mijn telenet digibox gaat in de HDMi op de TV en D-IN naar de soundbar
Mijn Shield gaat HDMI naar de soundbar. Soundbar gaat HDMI naar TV

setting 1: De logitech zet TV, digibox en soundbar aan. TV naar HDMI1 en soundbar naar D-IN
setting 2: De logitech zet TV en soundbar aan. TV naar HDMI2 en soundbar naar HDMI
3 :Muziek luister ik op de soundbar via wifi met de Samsung app op mijn smartphone.

In geval 3 start de soundbar automatisch op WIFI als ik muziek lanceer via de app. Feilloos.
In de 2 eerste gevallen staat de setting meestal niet juist (soms zelfs op BT :roll: )
Kan ik besluiten dat de setting voor de soundbar niet juist doorgegeven wordt, maar eerder zoals op de afstandsbediening, de ene setting na de andere 'afgerold' wordt?

Is hier een oplossing voor?

Hetgeen ik zelf in gedachten had is:
1 ) de Shield eveneens rechtstreeks op de TV aansluiten ipv via de soundbar te gaan. Op deze manier dient er niet van setting veranderd te worden tussen 1 en 2 (heb wel nog niet getest wat de invloed van de WIFI muziekluisteren zou zijn) .Maar dan heb ik geen dolby meer van mijn Shield vermits de TV stereo is, is dus niet direct een optie.
2) de button voor veranderen van entry op de soundbar op het scherm van de Logitech voorzien. Dus na het opstarten onmiddellijk juist zetten. Maar properder zou natuurlijk zijn dat dit lukt met de instructies van de afstandsbediening.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Of je discrete codes voor de inputs hebt, of je de inputs een per een moet aflopen met 1 code, is toch iets dat je moet instellen in je Harmony software voor elk toestel ? Overigens is dat iets dat je ook gewoon moet kunnen zien wanneer de Harmony zijn codes doorstuurt, want als hij moet cyclen, zie je het toestel ook gewoon de inputs afgaan. Trouwens, je moet dit ook gemakkelijk kunnen zien onder de device knoppen van de Harmony voor je Soundbar. Als je daar knoppen ziet voor elke input, dan ondersteunt je Soundbar discrete codes.
Sowieso geef je wel wat weinig info, en zeg je bvb helemaal niets over wat je geprobeerd hebt in de Harmony software.
AfAX
Premium Member
Premium Member

Bij de soundbar staan inderdaad 'directe codes'.
Hetgeen ik geprogrammeerd heb is hetgeen via de template ingegeven werd in MyHarmony tool op de PC. Namelijk DIN als ingang voor de sound.
Hetgeen mij verwart is dat hij hier dus bvb op BT gaat staan. Ik vraag nergens in geen enkele setting of omstandigheid BT op de afstandsbediening.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Wat doet de Soundbar als je direct de device knop voor D-IN gebruikt, ipv via de Activiteit ? Is het dan ook verkeerd ? En ook, wat gebeurt er als je op de Harmony de Help knop gebruikt (want dan probeert de Harmony de situatie te corrigeren adhv herzenden van IR codes) ?
AfAX
Premium Member
Premium Member

Zal vanavond eens testen (om geen verkeerde info te geven). Momenteel geen toegang tot de toestellen ;)
Laatst gewijzigd door AfAX 30 aug 2019, 08:29, in totaal 1 gewijzigd.
AfAX
Premium Member
Premium Member

Eerst een RECHTZETTING: Het zijn geen directe codes, maar hij togglet door de verschillende settings.

Wat met de helpfunctie gespeeld en setting 1 en setting 2 klopten een aantal keer na en door elkaar.
Dan eens op Wifi gezet om muziek te spelen (dit gaat dus NIET via de Harmony), en daar verliest hij blijkbaar de pedalen :(.
Ook eens geprobeerd om setting 1 en 2 te gebruiken en dan eens een mode te wijzigen met de afstandsbediening van de soundbar zelf. Nadien dus ook pedalen kwijt.

De indruk die ik nu heb is dat de Harmony onthoudt wat er gebeurt door hemzelf, maar als mijn smartphone zich even moeit het in de soep draait.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

AfAX schreef:De indruk die ik nu heb is dat de Harmony onthoudt wat er gebeurt door hemzelf, maar als mijn smartphone zich even moeit het in de soep draait.
Dat is ook zo. De Harmony houdt state bij van elk toestel. Als het toestel via een andere weg (bvb HDMI CEC, een app, andere afstandsbediening...) zijn state gewijzigd ziet, kan de Harmony dat natuurlijk niet weten, en zal een bepaalde code sequence dus niet het verhoopte resultaat geven. Daarom ook zijn discrete codes zo belangrijk. Sommige devices hebben ook een mix van discrete en cycle, waarbij je toch op een bepaalde manier een voorspelbare input selecteert ongeacht van de state waarin het toestel zich bevindt. En met dat gekende startpunt kan je dan wel via de cycle naar de juiste input geraken.
Maar aangezien dat voor elk toestel anders is, kan ik je verder niet helpen met hoe dat juist kan (als het al kan met jouw soundbar).
AfAX
Premium Member
Premium Member

De discrete codes zijn blijkbaar (nog niet) gekend.
https://eu.community.samsung.com/t5/TV/ ... -p/1116090
Ze bestaan waarschijnlijk, want je kan de soundbar via de app op een specifieke input plaatsen.

Nu we alle info hebben zal ik een toets op het eerste scherm van de Harmony plaatsen om de source aan te passen.
Een andere optie is 2 programma's toevoegen om het aantal keer vooruit scrollen toe te passen naar DIN en naar HDMI indien hij niet juist opstart na WIFI luisteren via de app :)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”