Mijn 'oudere' TV is enkel stereo en niet CES.
Mijn telenet digibox gaat in de HDMi op de TV en D-IN naar de soundbar
Mijn Shield gaat HDMI naar de soundbar. Soundbar gaat HDMI naar TV
setting 1: De logitech zet TV, digibox en soundbar aan. TV naar HDMI1 en soundbar naar D-IN
setting 2: De logitech zet TV en soundbar aan. TV naar HDMI2 en soundbar naar HDMI
3 :Muziek luister ik op de soundbar via wifi met de Samsung app op mijn smartphone.
In geval 3 start de soundbar automatisch op WIFI als ik muziek lanceer via de app. Feilloos.
In de 2 eerste gevallen staat de setting meestal niet juist (soms zelfs op BT

Kan ik besluiten dat de setting voor de soundbar niet juist doorgegeven wordt, maar eerder zoals op de afstandsbediening, de ene setting na de andere 'afgerold' wordt?
Is hier een oplossing voor?
Hetgeen ik zelf in gedachten had is:
1 ) de Shield eveneens rechtstreeks op de TV aansluiten ipv via de soundbar te gaan. Op deze manier dient er niet van setting veranderd te worden tussen 1 en 2 (heb wel nog niet getest wat de invloed van de WIFI muziekluisteren zou zijn) .Maar dan heb ik geen dolby meer van mijn Shield vermits de TV stereo is, is dus niet direct een optie.
2) de button voor veranderen van entry op de soundbar op het scherm van de Logitech voorzien. Dus na het opstarten onmiddellijk juist zetten. Maar properder zou natuurlijk zijn dat dit lukt met de instructies van de afstandsbediening.