Huawei Watch 2 Sport

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Ik weet niet goed hoe mijn vraag te formuleren, maar een collega van mij heeft een Garmin Watch, maar eerlijk, dat is serieus boven budget...

Ik zag de Huawei Watch 2 en dat leek me al net iets betaalbaarder en volgens mij komt die ook overeen met wat ik min of meer zoek.

Bedoeling is dat het werkt met Android wear, dat ik er op kan navigeren is een pluspunt en de standaard dingen zoals notificaties en dergelijke zijn natuurlijk ook noodzakelijk. NFC lijkt me ook fijn, sinds ik dat op mijn gsm ontdekt heb... :)

Is dit al bij al een goede keuze of is er in dat prijssegment (169 Amazon en 188 bol) iets beter te koop? Uiteindelijk zijn deze horloges al van 2017?
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Ik heb zelf de Watch 2 en ben er erg tevreden van.
Mijn collega heeft de Ticwatch Pro en is daar erg tevreden van (deze zit met PrimeDay vandaag op 171 Euro).
De batterij van de Ticwatch gaat langer mee (met die 2 schermen), beiden draaien Wear OS. De Ticwatch pro doet geen slaapmetingen, de Huawei Watch 2 wel, veel meer functionaliteitsverschil kan ik er niet aan opmerken eigenlijk :).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Kreeg net de mededeling dat ik de GT moet nemen. Lijkt me eigenlijk precies de mindere optie?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb met Prime Day de Galaxy Watch Active gekocht, krijg ze morgen binnen.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Slafes schreef:Kreeg net de mededeling dat ik de GT moet nemen. Lijkt me eigenlijk precies de mindere optie?
Die heeft geen WearOS en ik dacht ook geen wifi voor als je gsm wat verder ligt. (de Galaxy watch hierboven aanbevolen ook niet, die van Samsung draaien Tizen dacht ik).
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ja, klopt, heb dat ook met hand en tand proberen te verdedigen dat de Smartwatch 2 er beter uit komt... Nope, moest de GT zijn. :) Nu, heb nog niet besteld, maar ga er ook niet te lang meer van wakker liggen. Zal de 2 Sports worden.
glenner05
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb zelf al twee jaar een huawei watch 2 sport, een 4g versie zelfs. In die twee jaar ben ik eigenlijk altijd heel tevreden geweest van die huawei. Ik heb in die tijd zelfs even een uitstapje gemaakt naar het Apple kamp, inclusief Apple watch, en ik moet toegeven dat dat ook een fantastische smartwatch is. Onlangs ook een Galaxy watch gekocht en ook dat is een heel mooie en vlotte smartwatch met bovendien een heerlijk lange batterijduur van soms 4 dagen.

Maar toch.... elke keer opnieuw kom ik terug bij mijn huawei terecht. Eigenlijk doet die alles goed. Ik ben een hardloper, minstens 3 keer per week. De sportfuncties van de huawei zijn zeer goed. Gps heeft me nog nooit in de steek gelaten, instant lock elke keer. Huawei health is best een goed platform, met geavanceerde analyses van je loopsessies, geavanceerder dan de Galaxy watch of Apple watch. Je kan zelfs training schemas gebruiken op de watch, zonder je gsm bij te hebben, dat doen enkel de echte sporthorloges zoals garmin. En bovendien heb ik dan nog het voordeel steeds bereikbaar te zijn met de simkaart van de watch.
De vele wear os apps zijn soms handig, maar ik gebruik ook regelmatig de assistent, die beter is dan siri en bixby van.samsung.
Het enige grote nadeel is de batterij duur..zeker als je hem ook standalone gebruikt om sporten is het regelmatig bijladen. Maar hij laadt wel zeer snel weer op, tijdens de douche bijvoorbeeld na het sporten is al genoeg om weer verder te kunnen. Daar is de Samsung dan weer heel goed in. Een uurtje lopen gebruikt op de Samsung zo'n 7 procent, de huawei 20 a 25 procent, maar die laatste heeft ook een 4g verbinding actief dan.
Het alle dagen laden en het niet volledig waterdicht zijn vind ik de grootste nadelen van de huawei, maar verder is het een fantastische en heel complete smartwatch.
Let wel op dat Google pay op wear os smartwatches in België eigenlijk niet ondersteund wordt. Je kan het gebruiken, maar je moet de Google pay app elke keer opnieuw inschakelen, er zijn truks voor, ik gebruik het bijna dagelijks.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Inderdaad, kwam een collega me ook vertellen dat de pay app niet werkt.. Wel een misser. Nu goed, Apple pay werkt bvb ook niet bij KBC.

Begrijpe wie begrijpe kan.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Heeft er iemand hints en/of toffe applicaties voor deze watch? Heb deze nu een twee weken maar meer dan het uur lezen en of en toe eens een loop- of fietssessie er mee doen haalt volgens mij niet het potentieel uit deze watch.

In alle geval, weinig instelmogelijkheden. Ik krijg bvb geen geluid bij het ontvangen van meldingen, enkel trillen, of ik moet alles via de watch laten verlopen en het "dagscherm" valt zeer snel uit of ik moet onnatuurlijke bewegingen maken om het aan te krijgen. Praten via "ok google" werkt ook amper...

Navigeren via maps is een ramp... Zeker omdat je je adres enkel kan ingeven via spraak.

Heb ook gemerkt dat deze bij oproepen ontzettend traag reageert. Tegen dat de oproep op de watch binnen komt staat de gsm vaak al even te rinkelen.

Ik vind het nog niet echt een geslaagd product en ik vind na honderden wijzerplaten geprobeerd te hebben nog steeds geen enkele die echt bij me past. :)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Ik gebruik PayEnabler, Bring, IFTTT, Spotify, zowa alle apps die em voorstelde die ik op gsm had staan qua meldingen enzo.
De wijzerplaat daar ben ik ook te kieskeurig op, heb nu een groene met men stappen en t weer en daar gewoon bij gebleven.
Ik heb geen vertraging bij calls, dus geen idee. Bij calls heb ik geluid, bij andere apps nooit op gelet. Always on display staat uit bij mij, maar heb geen last qua beweging om het aan te zetten :) tis wel wat kort aan, das een feit.
Voor maps, geef het adres in op je gsm en start navigeren, uw watch pakt over.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”