Of Sasuke wil vermageren?StarWing schreef:verlof nodig ?
Mijn kleine frustratie van de dag ...
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Moet inmiddels men woorden intrekken, daarnet telefoon gekregen en een afspraak gemaakt dat ze het thuis komen uitleggen volgende week met alle plannen en dergelijke erbijMClaeys schreef:Bon, dan maar eens kijken op hun site. Het project hier in de buurt staat er niet meer op, vreemd.
Vraag mailen dan maar via de site. Dan krijg je een mail met je eigen vraag en een url om deze op te volgen, maar de url werkt niet.
-
ubremoved_29832
- Elite Poster

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
't is warm...
- devilkin
- Administrator

- Berichten: 7207
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 704 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Migraine en bijbehorende lichtgevoeligheid in de zomer. Aargh. Alleen al daarvoor zou ik verhuizen naar Zweden.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
De windmolen is toch weer de frustratie van de dag, bijna de helft van de woningen in 't dorp zitten in de slagschaduw. Wat op de eerste plannen en uitleg verre van duidelijk/correct was. De hoogte van de andere molens in de buurt + de hoogte van de kerk er nog bij op nog geen 200m van huizen (189m).
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Het is een privé initiatief van Colruyt, de stroom is enkel voor hen, een van de weinige zaken waar ze duidelijk over zijn. Je kan wel participeren (vanaf 5K dacht ik).
En dan mogen ze den elentriek nog voor niks geven, halve dagen in een stroboscoop zitten thuis, no thanks. Ze staan echt wel extreem dicht tegen woningen (eerder de schuld van vlaanderen die daar geen regels rond opstelt). Swat, te vroeg nog om te klagen, er is nog veel te weinig info momenteel. De eerste vooruitzichten zijn alleszins niet goed.
Van het zicht lig ik niet wakker.
En dan mogen ze den elentriek nog voor niks geven, halve dagen in een stroboscoop zitten thuis, no thanks. Ze staan echt wel extreem dicht tegen woningen (eerder de schuld van vlaanderen die daar geen regels rond opstelt). Swat, te vroeg nog om te klagen, er is nog veel te weinig info momenteel. De eerste vooruitzichten zijn alleszins niet goed.
Van het zicht lig ik niet wakker.
-
brubbel
- Elite Poster

- Berichten: 936
- Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?MClaeys schreef:De windmolen is toch weer de frustratie van de dag, bijna de helft van de woningen in 't dorp zitten in de slagschaduw. Wat op de eerste plannen en uitleg verre van duidelijk/correct was. De hoogte van de andere molens in de buurt + de hoogte van de kerk er nog bij op nog geen 200m van huizen (189m).
-
ubremoved_29832
- Elite Poster

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Die maken toch juist zelf de slagschaduw als de zon schijnt?brubbel schreef: Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?
Of bedoel je als de zon op een plek staat zodat de schaduw hinderlijk is?
Zou kunnen als er bijvoorbeeld een woonwijk 'ongelukig' gelegen is (paar uur schaduw per dag) en voor de rest niks maar anders zou je ze overdag moeten stil zetten. Twijfel of ze zo ver gaan gaan.
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Voor wat ik begrepen heb is het van zodra ze er staan zeer moeilijk om ze te laten stilleggen als ze de slagschaduwdrempel overschrijden. De bewijslast ligt volledig bij u en ze gaan het heus niet stilzetten voor een bewoner die er last van heeft.
Het gaat dus om het volgende:
[youtube]EXrTLsu501I[/youtube]
Enkel bij teveel wind. Voor slagschaduw zijn er normen, maar men kan nogal zwaar goochelen met de cijfers om aan die normen te geraken (een gevalletje "met statistiek kan je alles bewijzen"). Zelfde met geluid.brubbel schreef:Vallen die niet automatisch stil op tijdstippen dat er slagschaduw is?
Het gaat dus om het volgende:
[youtube]EXrTLsu501I[/youtube]
-
Tomsworld
- Elite Poster

- Berichten: 2766
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
Lijstje van de dag :
Thuiswerkdagje voor afspraken :
Bestelling Decathlon ( via bpost ), bestaat uit 2 colli's eentje afgeleverd andere niet, na lang informeren, mis gesorteerd zit de andere kant van het land in Oostende ( website zegt nog altijd dat ze het vandaag afleveren ).
Reparatie afwasmachine, afspraak gemaakt, komen langs tussen 8 en 16 uur en bellen half uur op voorhand ( ce repair ) , ... wat denk je nog steeds niemand gezien.
Thuiswerkdagje voor afspraken :
Bestelling Decathlon ( via bpost ), bestaat uit 2 colli's eentje afgeleverd andere niet, na lang informeren, mis gesorteerd zit de andere kant van het land in Oostende ( website zegt nog altijd dat ze het vandaag afleveren ).
Reparatie afwasmachine, afspraak gemaakt, komen langs tussen 8 en 16 uur en bellen half uur op voorhand ( ce repair ) , ... wat denk je nog steeds niemand gezien.
- cptKangaroo
- Elite Poster

- Berichten: 3333
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 777 keer
- Bedankt: 257 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Stroboscoop maken die in je auto past en dan voor de verantwoordelijken hun huis gaan staan? Met een shiftsysteem verdelen onder enkele buren. 
- heist_175
- Moderator

- Berichten: 16623
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Hoe kom je aan een halve dag?MClaeys schreef:Het is een privé initiatief van Colruyt, de stroom is enkel voor hen, een van de weinige zaken waar ze duidelijk over zijn. Je kan wel participeren (vanaf 5K dacht ik).
En dan mogen ze den elentriek nog voor niks geven, halve dagen in een stroboscoop zitten thuis, no thanks. Ze staan echt wel extreem dicht tegen woningen (eerder de schuld van vlaanderen die daar geen regels rond opstelt). Swat, te vroeg nog om te klagen, er is nog veel te weinig info momenteel. De eerste vooruitzichten zijn alleszins niet goed.
Van het zicht lig ik niet wakker.
De zon draait toch gedurende de dag? Tenzij je windmolens in een 180° view om uw huis hebt staan?
Ik heb een windmolen op minder dan 200m van mijn living staan en ik haal 2-3 dagen per jaar slagschaduw, en dan enkel in de latere uren van de dag (16-19). Ik laat dan de stores half naar beneden.
-
DIBO
- Elite Poster

- Berichten: 914
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
- Uitgedeelde bedankjes: 197 keer
- Bedankt: 98 keer
Zelf eens een dik kwartier in een file in de slagschaduw stilgestaan, zonder er veel erg in te hebben (kende het fenomeen toen nog niet), en begon me na een tijdje zeeziek te voelen.
Laatst gewijzigd door DIBO 02 jul 2019, 00:28, in totaal 1 gewijzigd.
-
blaatpraat
- Elite Poster

- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Je kan veel goochelen, maar aan de norm "maximaal 30 minuten per dag" kan je toch niet veel prutsen?MClaeys schreef:Voor slagschaduw zijn er normen, maar men kan nogal zwaar goochelen met de cijfers om aan die normen te geraken (een gevalletje "met statistiek kan je alles bewijzen").
Tenzij men enkel de slagen (die seconde om de 5 seconde) telt, dan wordt dit alweer 3 uur in plaats van 30 minuten, is het in die trant dat je het bedoelt?
- Flying
- Premium Member

- Berichten: 546
- Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 83 keer
Amai, verschrikkelijk! Ik moet wel zeggen dat ik genoten heb van de kat die bezig was met de grote kuisMClaeys schreef: Het gaat dus om het volgende:
[youtube]EXrTLsu501I[/youtube]
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Het zijn er 2, als de ene zijn schaduw wegvalt zit je met die van de andere. Dat was ook meer bij wijze van spreken, de timings/momenten zijn nog niet geweten en tot nu toe enkel van horen zeggen van buurtbewoners van de andere molens in de buurt.heist_175 schreef: Hoe kom je aan een halve dag?
De zon draait toch gedurende de dag? Tenzij je windmolens in een 180° view om uw huis hebt staan?
Alles hangt af natuurlijk van uw positie ten opzichte van de molen. Momenteel is er enkel een slagschaduwplan beschikbaar, dus tot waar hij komt. Niet wie het hoe vaak heeft. Gezien die zone zo groot is lijkt het mij erg sterk dat dat overal maar 2 a 3 dagen gaat zijn. Daarom dat ik boven ook stel, nog te vroeg om echt te klagen, nog te veel onduidelijk. De afstand waar je over spreekt is ongeveer gelijk (ons huis ligt wat verder), molens van 189 meter en moest je ze plat leggen liggen ze op bebouwing.heist_175 schreef:Ik heb een windmolen op minder dan 200m van mijn living staan en ik haal 2-3 dagen per jaar slagschaduw, en dan enkel in de latere uren van de dag (16-19). Ik laat dan de stores half naar beneden.
Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
3 uur bij een klant gezeten vorig jaar, het was geen directe slagschaduw maar indirect op het naastliggende bedrijf. Constant die flitsen in men ooghoeken was inderdaad om zot van te worden. Die paar uur was meer dan genoeg.DarkV schreef:Heb zo ooit gewerkt op een bedrijf dat ook windmolens had staan... is gewoon om gek van te worden
Ze moeten die 30 minuten niet zelf meten, en daar begint het al. Meet het maar eens en maak het vervolgens maar eens bewijsbaar.blaatpraat schreef:Je kan veel goochelen, maar aan de norm "maximaal 30 minuten per dag" kan je toch niet veel prutsen?
Tenzij men enkel de slagen (die seconde om de 5 seconde) telt, dan wordt dit alweer 3 uur in plaats van 30 minuten, is het in die trant dat je het bedoelt?
Dat tweede weet ik niet, maar ik vrees dat het die seconden om de 5 seconden zijn die tellen. Zo diep heb ik me nog niet kunnen inlezen. Het is allemaal nog wat te "nieuw nieuws" op dat vlak. De eerste info-avond kon ik niet gaan, maar volgens buren die wel geweest zijn was het totaal niet informatief, meer verkoopspraat voor de participatie (de info-brief was dan ook "vermomd" als een reclamebrief, waardoor er redelijk veel hem niet gelezen hebben. En ze zijn 2 keer aan iedereen zijn deur geweest maar niemand heeft hen gezien
-
ubremoved_29832
- Elite Poster

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Een kleine niet zo dringende chinese bestelling die veel sneller binnen komt dan de brico bestelling 2 maand geleden. De laatste zit nu in het finale stadium en al meer dan een week 'hopelijk' onderweg binnen belgie maar vrees dat ze het ook niet meer weten.
- heist_175
- Moderator

- Berichten: 16623
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Nooit iets van gehoord.MClaeys schreef:Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
Niet toen er oude ramen met dubbele beglazing in stonden, niet met de nieuwe ramen en 6 glasplaten.
Misschien nog vermelden dat we vermoedelijk over een ander type windmolen praten
Ik kan hier geen foto's posten, de windmolen is 20-30m hoog.
- MClaeys
- Elite Poster

- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
mja, zet uw windmolens op de andere windmolens hier in de buurt en je zit nog niet aan de hoogte van de nieuwe exemplaren die ze hier willen plaatsen (189m). Dat zal inderdaad wat minder lawaai en hinder meebrengen. Tis eentje dat (van buren die op info-moment aanwezig waren) 30m diepe fundering nodig heeft, die ze ook doodleuk laten zitten als ze ooit weer verdwijnen.heist_175 schreef:de windmolen is 20-30m hoog
- krisken
- userbase crew

- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit, welke ze al jaren beloven aan te pakken. Nog steeds is het aanzetten van de linkse pinker precies een vrijgeleide om te bumperkleven, uiterst links te rijden, met hoge snelheid te rijden, ...
Het jammere is dat ze deze methodes ook beginnen toepassen in België, tot groot ongenoegen van mezelf en anderen.
Het jammere is dat ze deze methodes ook beginnen toepassen in België, tot groot ongenoegen van mezelf en anderen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
ITnetadmin
- userbase crew

- Berichten: 9648
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 256 keer
- Bedankt: 781 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Gisteren een anonieme wagen met blauw zwaailicht op den dash aan mijne bumper gehad opt linkerrijvak, en ostentatief naar links manoeuvrerend om toch maar voorbij te steken terwijl de baan druk bezet was.
De linkerpinker was er nog net niet bij, maar het scheelde niet veel.
Hoewel hij voor bumperkleven alleen al een fikse boete had mogen hebben.
Ik heb vervolgens ostentatief wat vertraagd, en geweigerd uit te wijken; geen sirene is geen prioriteit.
De linkerpinker was er nog net niet bij, maar het scheelde niet veel.
Hoewel hij voor bumperkleven alleen al een fikse boete had mogen hebben.
Ik heb vervolgens ostentatief wat vertraagd, en geweigerd uit te wijken; geen sirene is geen prioriteit.
-
ubremoved_29832
- Elite Poster

- Berichten: 1367
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Bij mij had dat het effect dat ik net snelheid minderde (snelheid aanpassen aan een gevaarlijke situatie
)
Ook wel periodes met hetzelfde asociale rijgedrag gehad
Ook wel periodes met hetzelfde asociale rijgedrag gehad
- heist_175
- Moderator

- Berichten: 16623
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ach, gun die mannen toch ook hun lolITnetadmin schreef: Ik heb vervolgens ostentatief wat vertraagd, en geweigerd uit te wijken; geen sirene is geen prioriteit.
Strict genomen heb je wel gelijk: geen sirene is geen prioriteit
https://wegcode.be/wetteksten/secties/k ... /207-art37
https://blog.touring.be/nl/artikels/pri ... e-reageren
De regel is eenvoudig: een voertuig met een blauw zwaailicht, waarvan het zwaailicht EN de sirene in werking zijn, is een prioritair voertuig. Enkel het zwaailicht aanzetten volstaat dus niet om als prioritair voertuig te gelden.
- bollewolle
- Elite Poster

- Berichten: 986
- Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
- Twitter: bollewolle
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
- Bedankt: 100 keer
Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staankrisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
-
powaq
- Elite Poster

- Berichten: 977
- Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 63 keer
Volgens mij mag het zelfs niet (maar niet 100% zeker) dus geen idee waar ze het leren. Ik denk een gewoonte van de goede oude tijd dat het allemaal vooruit moest gaan aan 180 per uur op de autoroute. Maar dat pinken op het middelste vak is inderdaad een vreselijke gewoonte. Op het linkervak is het gewoon wat onnozel.bollewolle schreef:Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staankrisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
Het is wel een feit dat het heel effectief is die pinker aanzetten.. Men gaat effectief sneller opzij. En het is iets minder degoutant als met uw lichten flikkeren (dan vertraag ik echt als mensen dat doen).
-
sky
- Elite Poster

- Berichten: 1421
- Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Mijn grote frustratie van de voorbije 2 weken:
Homeassistant, raspberry, node red, docker, venv, hassbian, hassio, stretch lite, raspbian, .....
Overal scherlt wel ergens iets mee.
Laatste poging bezig en anders kegel ik dat ding het huis uit.
Dan zal het toch nuc of eerst eigen laptop worden om verder te testen.
Homeassistant, raspberry, node red, docker, venv, hassbian, hassio, stretch lite, raspbian, .....
Overal scherlt wel ergens iets mee.
Laatste poging bezig en anders kegel ik dat ding het huis uit.
Dan zal het toch nuc of eerst eigen laptop worden om verder te testen.
- krisken
- userbase crew

- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Ha, nog iemand die dan vertraagt. Al moet ik zeggen dat ik met hun pinkertje ook vertraag. Maar zoals je zegt : mensen gaan effectief sneller opzij (ook als je met de lichten flikkert merk ik). Het mag overigens inderdaad niet, maar als je tzelfs de politie ziet doen ...powaq schreef:Volgens mij mag het zelfs niet (maar niet 100% zeker) dus geen idee waar ze het leren. Ik denk een gewoonte van de goede oude tijd dat het allemaal vooruit moest gaan aan 180 per uur op de autoroute. Maar dat pinken op het middelste vak is inderdaad een vreselijke gewoonte. Op het linkervak is het gewoon wat onnozel.bollewolle schreef:Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven. Om nog maar te zwijgen over hoe vaak ze dan NIET hun rechter pinker gebruiken en gewoon met de linker pinker aan naar het rechter baanvak terug gaan ... en daar nog hele tijd hun linker pinker op laten staankrisken schreef:Mijn frustratie hier is eerder de franse "pinker links" mentaliteit
Het is wel een feit dat het heel effectief is die pinker aanzetten.. Men gaat effectief sneller opzij. En het is iets minder degoutant als met uw lichten flikkeren (dan vertraag ik echt als mensen dat doen).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
philippe_d
- Moderator

- Berichten: 18580
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1014 keer
- Bedankt: 3804 keer
- Recent bedankt: 25 keer
Als ik leerde rijden (bijna 50 jaar geledenbollewolle schreef:Waarom doen die Fransen dat eigenlijk vraag ik me al lang af? Leren die dat in de rijschool? Want waar ik me helemaal aan erger is dat die hunne pinker ook op laten staan als ze op het midden rijvak iemand voorbij steken. Zeer lastig om in te schatten als je op het 3e rijvak wil passeren of die nu op uw rijvak gaat komen of op het middelste gaat blijven.
Pas later is dit in de wegcode veranderd, dat de pinker alleen diende om een voornemen van een richtingverandering kenbaar te maken.
Hebben we er al eens bij stilgestaan dat de Franse wegcode misschien nog anders is dan de Belgische? En wellicht ergeren de Fransen zich aan onze rijgedrag, als we in Frankrijk rijden en de Belgische wegcode toepassen?
Wordt het geen tijd dat ze eens in Europa één uniforme wegcode invoeren, in plaats van ieder land zijn eigen nationale wegcode.
Hoe zot kan het zijn, dat zelfs binnen België de wegcode verschilt volgens Gewest (vb 70 km/u regel).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
ubremoved_2964
- Elite Poster

- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
- krisken
- userbase crew

- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Philippe : de linker pinker staat CONTINU aan, soms minutenlang, terwijl ze de ene na de andere auto voorbij vlammen. Het heeft niks te maken met andere gewoontes, maar een vorm van haantjesgedrag (en zoals men hierboven schreef : te vergelijken met flikkeren met de lichten).
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
ubremoved_2964
- Elite Poster

- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
- devilkin
- Administrator

- Berichten: 7207
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 704 keer
- Recent bedankt: 8 keer
That. Alles gaat op hetzelfde moment kapot en geen tijd om het ten gronde te fixen.sky schreef:Mijn grote frustratie van de voorbije 2 weken:
Homeassistant, raspberry, node red, docker, venv, hassbian, hassio, stretch lite, raspbian, .....
Overal scherlt wel ergens iets mee.
Laatste poging bezig en anders kegel ik dat ding het huis uit.
Dan zal het toch nuc of eerst eigen laptop worden om verder te testen.
Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- heist_175
- Moderator

- Berichten: 16623
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1219 keer
- Recent bedankt: 10 keer
In Wallonië realiseren ze ook dubbel zoveel doden, pro rata naar bevolkingsgrootte.ub4b schreef:En in Vlaanderen overal ANPR's, camera's, flitspalen .... en 30km van hier rij ik Henegouwen binnen, en nergens ANPR's te zien, camera's enkel in de dorpen en niet op de verbindingswegen ertussen en die ruime 90 limiet. Soms heb ik zin om naar Wallonië te verhuizen.philippe_d schreef:Hoe zot kan het zijn, dat zelfs binnen België de wegcode verschilt volgens Gewest (vb 70 km/u regel).
In Libië kan je nog harder rijden, maar daar vallen nog meer doden.
Of Albanië als het in Europa moet zijn...
-
q-tec
- Elite Poster

- Berichten: 2415
- Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
- Locatie: nevele
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Wat ik wel goed vond in Frankrijk, als er een rij bomen staat langs de weg staat er een vangrail voor (hier en daar, niet overal). Zouden ze in België beter eens doen want hoeveel doden vallen er hier door bomen?
Hier in de straat achter mij toch elke 2/3 jaar eentje.
Hier in de straat achter mij toch elke 2/3 jaar eentje.
- krisken
- userbase crew

- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Opnieuw neen! Dit spreekt allemaal over het gebruik van een pinker tijdens het inhalen! Een auto die minutenlang zijn linker pinker gebruikt terwijl hij al uiterst links aan t rijden is. Het is een zuiver teken "ga uit mijn weg, ik wil er door".ub4b schreef:krisken schreef:Philippe : de linker pinker staat CONTINU aan, soms minutenlang, terwijl ze de ene na de andere auto voorbij vlammen. Het heeft niks te maken met andere gewoontes, maar een vorm van haantjesgedrag (en zoals men hierboven schreef : te vergelijken met flikkeren met de lichten).
Nee 't is die gasten zo aangeleerd, en afleren is lastig:
https://www.startpagina.nl/v/vervoer/au ... cht-links/
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
DarkV
- Elite Poster

- Berichten: 4381
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
- Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
- Bedankt: 175 keer
Ik heb die dingen nooit lawaai horen maken... zelfs niet als je er vlak onder staat.MClaeys schreef:Hoe zit het dan overigens met het geluid bij jullie? Gezien de korte afstand van jullie woning?
De slagschaduw was eigenlijk het enige issue.
- Dizzy
- Elite Poster

- Berichten: 12923
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 737 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Op een uitzonderlijke omvallende boom na vallen er amper doden door bomen. Er vallen wel veel meer doden door onaangepast rijgedrag dat eindigt tegen een boom of, nog erger, een weggebruiker die zich wel correct gedraagt. Die bomen verhinderen dat deze personen tijdelijk of definitief slachtoffers maken en kunnen dus ook als helden beschouwd worden. Beter zou zijn er een lintje rond te hangenq-tec schreef:Wat ik wel goed vond in Frankrijk, als er een rij bomen staat langs de weg staat er een vangrail voor (hier en daar, niet overal). Zouden ze in België beter eens doen want hoeveel doden vallen er hier door bomen?
Hier in de straat achter mij toch elke 2/3 jaar eentje.
Wat is het volgende, een matras rond voetgangers?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.



