Sinds enkele weken heb ik al meerdere keren signaalverlies ondervonden bij Astra 2. Na enige (korte) tijd heb ik dan terug beeld.
Kabels en F-connectors lijken in orde. Heeft iemand dezelfde ervaringen misschien?
Astra2 signaal ontvangst
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
Op horizontaal en vertikaal het zelfde ?wied schreef:Sinds enkele weken heb ik al meerdere keren signaalverlies ondervonden bij Astra 2. Na enige (korte) tijd heb ik dan terug beeld.
Kabels en F-connectors lijken in orde. Heeft iemand dezelfde ervaringen misschien?
Indien neen lnb vervangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
- Bedankt: 120 keer
Ik zou beginnen met opnieuw uitrichten.
Klein beetje "off" en het minste (wolkje, wind die de schotel schudt...) is genoeg om het signaal te verliezen. 't Is bovendien digitaal: signaal is er of is er niet.
Klein beetje "off" en het minste (wolkje, wind die de schotel schudt...) is genoeg om het signaal te verliezen. 't Is bovendien digitaal: signaal is er of is er niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 71 keer
Het eerste dat men dient te controleren is of horizontale en op vertikale transponders het zelfde zich voordoet.didi79 schreef:Ik zou beginnen met opnieuw uitrichten.
Zeker met het heel warme weder van vorige week in het achterhoofd.
Zou niet de eerste lnb zijn die problemen geeft. ( lnb vervangen astra 2 is ook een oplossing )
Als men zeker is van goede werking lnb , dan pas aan het terug uitrichten gaan denken.