Sinds het begin, (1999 dacht ik) ADSL (Turboline met het "BlueRay modem"), vervolgens ADSL2 (Philips modem)/VDSL1 (Aethra modem) tot nu VDSL2 met BBOX2/BBOX3/Sagem.
Proximus TV sinds het begin.
Sinds augustus 2017 is mijn origineel Maxi + TV + Smart+15 abonnement na een mislukte verhuis (zie topic hier) ongevraagd omgezet naar een Comfort + TV + Mobilus S abonnement.
Mijn origineel (inbegrepen) "Nature & Discovery boeket" kost me sindsdien (ook ongevraagd) plots 16.95€/maand (nu aangeduid als "Multi NL boeket" op mijn factuur).
In "My Proximus" is TV Replay inbegrepen, op mijn factuur wordt nochtans 3€ aangerekend...
In praktijk ben ik dus van 72€ naar 87€/maand gegaan.

Ik zie nu dat een "Family" TV optie slechts 10.99€/maand kost met (zo te zien) dezelfde of méér "documentaire" zenders (naast VRT-nieuws/weerbericht de enige zenders die ik bekijk), toch weer ca. 5€/maand minder.
Als ik nu de "Family" optie aanklik in "My Proximus" veronderstel ik dat mijn "Multi NL boeket" automatisch geannuleerd wordt en vervangen wordt? (Sorry, ik ben zéér wantrouwend geworden t.o.v. Proximus...)
Zou het financiëel beter zijn om over te stappen naar een "Familus" pack (aan 77.99€ 49€?), of is dit weer iets "enkel voor nieuwe klanten"?
In het Familus pack verlies ik dan wel mijn "Mobile Internet - laptop/tablet" optie (vodaphone stick) maar daar maak ik maar één of twee maal /jaar gebruik van (en kan ik indien nodig vervangen door 4G-tethering op mijn smartphone).
Mijn laatste "rant" aan het adres van Proximus: 6Mb/s upload (4-5Mb/s effectief, 100/35Mb profiel) is totaal niet meer van deze tijd...
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 99.999 kbps
Upstream current bit rate: 35.000 kbps
Downstream max bit rate: 133.522 kbps
Upstream max bit rate: 42.688 kbps
Downstream attenuation: 10,8 dB
Downstream noise margin: 17,4 dB
Upstream noise margin: 10,5 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 222 m
Proximus profile name: 100/35
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Ik had liever 50/50 gehad, het verschil in surfsnelheid voel je toch niet...
Ik had graag overgestapt naar EDPnet (echt 100/40!) ware het niet dat ze geen TV aanbieden.