EDPnet Flexi review

Nieuws omtrent telecommunicatie
Gast

Phuncz schreef:Het enigste dat een nadeel is tov. de rest is het 30-dagen limiet ipv. maandelijks of FUP limiet.
Werken die Flexi-abo's ook met een glijdende meter? Hoe gaat dat dan als je de ene maand maar 1 Gb verbruikt en de volgende maand 50 Gb en de volgende maand weer maar 1 Gb? Betaal je dan voor het werkelijke verbruik per kalendermaand (van de 1ste t/m de 30ste of 31ste) of betaal je maandelijks voor het verbruik van de afgelopen 30 dagen. Op die manier wordt het wel erg ingewikkeld! Kun je op die manier wel iedere maand 50 Gb verbruiken? Ik vrees ervoor. Als Telenetter weet ik dat zo'n glijdende meter een slecht systeem is. Telenet weet dat nu ook en daarom wordt het na de zomer afgeschaft.
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Hoe het met Flexi ADSL werkt weet ik niet, daar komen we binnenkort wel achter :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

gast schreef:Na de ondergang van ADSL2FIT ben ik overgestapt op EDPNET en het dit type aansluiting. De prijs (amper 50 Euro) is sterk en de download ligt rond de 4 Mbit, upload rond 500 Kbit. Er is ELKE 24 uur een disconnect (meestal rond 23:30). Dit laatste vind ik jammer maar een vast IP adres kost voor dezelfde formule (up/download) al snel het dubbele!

Samengevat: een goede formule die zijn geld waard is.
ik weet niet ik vind niet dat er vooruitgang komt.. trouwens het abonnement dat jij hebt als ik het goed begrijp met 40gig is maar geldig voor een jaar dan houdt het op

pluim voor edpnet voor wat ze in het verleden gedaan hebben met de situatie van het edpnet maar ..

ik vind niet dat ervooruit gang komt in nieuwe producten ivm bandbreedte en snelheid.. ondertussen zijn we bijna 5-6 jaar verder met het breedband van vandaag en we zitten nog met een belachelijke volume limiet kijk naar de landen om u heen en .. ik vind het maar wat bezigheden al die reviews over hetzelfde..
snap zelfs niet dat er een review zou moeten zijn hun bieden een service aan en die moeten ze leveren, zo simpel is dat .. je betaald toch ook..

vind niet dat het een goede review zou mogen zijn als je kijkt naar het product en prijs voor die prijs heb je heel wat andere zaken .. in de buurlanden dus hoe kan men zeggen dat dit in prijs verhouding goedkoop is !!

dit is gewoon zeggen ik aanvaard dat jullie mij afrippen en dat ik overbetaal voor een service .. komaan volume limiet, dynamish ip, constant disconnecten,.. => ongev 50 euro.. is gewoon schandalig er is geen ander woord voor

ik snap dat in het begin met de opkomst van dsl er limieten waren .. omdat er massaal internet gebruikers kwamen enz..

maar ondertussen zou het toch wel mogen gedaan zijn.. als ze het nu nog niet aankunnen wat voor een zeik providers zijn het dan..
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ofloo schreef:maar ondertussen zou het toch wel mogen gedaan zijn.. als ze het nu nog niet aankunnen wat voor een zeik providers zijn het dan..
Wat een gezever, 't is weer eens de ander zijn schuld.

Economische realiteit, Vlaming te braaf, bla bla bla ik heb het al duizend keer gepost...
Gast

Anonymous schreef:
Phuncz schreef:Het enigste dat een nadeel is tov. de rest is het 30-dagen limiet ipv. maandelijks of FUP limiet.
Werken die Flexi-abo's ook met een glijdende meter? Hoe gaat dat dan als je de ene maand maar 1 Gb verbruikt en de volgende maand 50 Gb en de volgende maand weer maar 1 Gb? Betaal je dan voor het werkelijke verbruik per kalendermaand (van de 1ste t/m de 30ste of 31ste) of betaal je maandelijks voor het verbruik van de afgelopen 30 dagen. Op die manier wordt het wel erg ingewikkeld! Kun je op die manier wel iedere maand 50 Gb verbruiken? Ik vrees ervoor. Als Telenetter weet ik dat zo'n glijdende meter een slecht systeem is. Telenet weet dat nu ook en daarom wordt het na de zomer afgeschaft.
Die glijdende meter werkt voor geen meter imo !

Ni letterlijk he maar dat trekt op geen bal vind ik !

Ze kunnen beter een vast limiet hanteren en daarna als je toch niet toekomt nog volume blokken kunt kopen zonder daar een heel jaar aan vast te hangen zoals nu het geval is !

Zoals het op het eind van Adsl2fit was het nog niet zo slecht vond ik !

Zolang dat ze die glijdende meter houden, zie ik niet dat er nog veel mensen hun abbo gaan verlengen en dan spreek ik hier over de grootgebruikers onder ons, want dan is Edpnet geen goed alternatief imo !

Voor de rest niet veel klagen wat betreft de dienstverlening enz.
Braincel
Pro Member
Pro Member

Vind het sowieso ... dat je per gig moet betalen,Belgische isps zijn wel
vindingrijk om het geld uit de mensen hun broekzakken te kloppen op
2 uitzonderingen na dan .
Toxeh
Plus Member
Plus Member

tja... bandbreedte kost geld. Het alternatief is een forfait bedrag, dat goed uitkomt voor de zware gebruiker, maar veel te duur is voor de kleine gebruikers (die nog steeds de meerderheid vormen).

1€ per GB is wel nogal duur, daar zal, denk ik, niemand me in tegenspreken :)
Dave

Ik ben totaal niet verwant of bevriend met enige reseller of personeelslid van EDPnet.
Wel ben ik sinds eind 2004 een zeer tevreden gebruiker van hun ADSL-abo (destijds X-Mas promo 29.95€ voor 3Mbps & 10Gb limiet), na jarenlang te zijn afgezet door Belgacom aan 10€/maand meer voor een identieke download- & lagere upload-snelheid.
De overgang is toen perfect verlopen (van zodra mijn Belgacom login niet meer werkte, kon ik dadelijk online met EDPnet). Belgacom is ook zeer correct geweest en heeft de rest van mijn reeds gefactureerde abo-geld gecrediteerd, ook al had een pippo in een Belgacomwinkel met een big smile gezegd dat in hun algemene voorwaarden staat dat ze niet verplicht zijn reeds gefactureerde bedragen terug te storten.
Eigenlijk ben ik op alle vlakken tevreden over EDPnet, alleen vind ik het spijtig dat er in België niet meer providers zijn zoals zij, dan zou misschien de prijs nog wat kunnen zakken of je voor hetzelfde geld wat meer dan 10Gb kunnen krijgen ...
Doe zo voort !

Sinds ik die stomme turquoise oftewel Belgacom appelblauwzeegroen USB-kwal heb verpatst aan iemand die in zijne vrije tijd abo's verkoopt van Euphony & met dat geld mij op Ebay een router heb aangeschaft, heb ik geen last meer van disconnects e.d.
Het gebeurt zeer zelden dat ik mijn router moet herstarten, eergisteren nog eens en het was toen al meer dan 3 maanden geleden ...

Edited by Sub Zero:
Ik heb je posts samen gezet. Als je geregistreerd bent kan je zelf editten ;)
Phuncz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 24 keer

Ik ben ook al bijna een jaar een heel tevreden klant van EDPnet (bestaan er wel ontevreden EDPnet klanten ?), sinds een maand heb ik ADSL Flexi Extra. Hier ben ik dan ook meer dan tevreden over, het biedt dezelfde kwaliteit als andere providers aan, met beestig goed en behulpzaam helpdeskpersoneel, goede acties en gewoon goede concurrerende prijzen. Het enigste nadeel is het vlottend tarief :( Het voordeel is dan weer dan je goedkoop 50GB/maand kan doen met Flexi.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Edited by Sub Zero:
Ik heb je posts samen gezet. Als je geregistreerd bent kan je zelf editten ;)

Thnx4thetip, bij deze ...
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”