Als ik kijk bij processen dan zie ik explorer.exe alleen maar groeien van geheugen en als ik dan een tijdje van de pc ga, daalt hij rustig. Bij het opstarten van de pc is explorer.exe ongeveer 30 mb groot en het hoogste dat hij ooit ging was rond de 100 mb, dan is de pc natuurlijk traag.
Bij het killen van het process en dan weer opstarten is hij weer rond de 30 mb.
Dus zou iemand me kunnen helpen?
Thx
system specs:
intel pentium 4 processor 1,6 Ghz
256 mb ram
windows xp pro met sp 2
anti-spyware en anti-virusscan gedaan
Je kan dat hebben bij vb een preview van een corrupte avi ofzo. Kan je het triggeren? Of is het altijd zo? Zet ook eens de AV enzo af. Het kan zijn dat die een corrupt bestand probeert te openen.
Op deze site had iemand hetzelfde probleem zoals ik, en het probleem bij hem was opgelost door zijn internet connectie te verbreken. Dus ik heb dat nu ook gedaan en explorer.exe stopt met groeien van geheugen.
Nu is de vraag nog: hoe komt dat?
Ik heb een snelkoppeling staan in de map Documents and Settings\[username]\Menu Start\Programma's\Opstarten zodat de pc automatisch met het internet verbindt bij het opstarten. En sinds een tijdje geleden ondervond ik daar een problemen mee: nadat de pc opstartte duurde het veel te lang voordat hij verbinding maakte.
Nu, ik zal eens kijken hoe ik dit kan oplossen.
Mm, je connecteer op inet, en je explorer begint zwaar belast te geraken. Stel je zelf eens de vraag wie/wat er baat bij zou hebben om geheugen van je explorer te gebruiken en ondertussen niet gedetecteerd te worden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Volgens mij is dit toch normaal dat explorer.exe groeit naar hoelang hij aanstaat/hoeveel progs er draaien etc... Maar 105 mb is idd wat veel, net opgestart hier en hij is 17 MB op mijn 512MB ram pc. Er moet iig een programma zijn dat je explorer.exe enorm groot maakt, probeer eens uit te zoeken welk.
btw: Een router is handig hoor marto, nooit meer inloggen En coole bollekes in uwe username !
Wel gast, ik heb mijn pc helemaal afgescand en geen virus te vinden.
BkE, het is de "ADSL USB Modem Connection" die dit veroorzaakt.
't Is toch raar, vroeger had ik dit helemaal niet bij deze modem.
Juist mijn modem opnieuw geïnstalleerd, maar het hielp niet.
Wat nu gedaan?
En eh, een router zal ik kopen als ik pas 2 pc's heb. Voorlopig heb ik dat nog niet nodig.
Je moet niet naar virussen zoeken, eerder naar spyware, geloof me vrij, het is niet je proggy om te connecten dat dit volume genereert, wel een programma dat geactiveerd wordt bij het maken van een connectie.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Met Ad-Aware Personal en Microsoft Anti-Spyware Bèta gescand, leverde niets op. Spy Sweeper geïnstalleerd en laten scannen, alles is weer normaal.
Het was dus inderdaad spyware die dit alles veroorzaakte. Vanaf nu zal ik Spy Sweeper gebruiken als standaard anti-spyware programma.
Bij mij neemt explorer.exe 6 MB geheugen in beslag. Als ik dan Internet Explorer eens opstart, stijgt het naar 14,5 MB. Bij afsluiten van IE zakt het maar heel lichtjes naar 14 MB.
Hoe komt dit? Is dit een truukje van MS om IE de volgende keer sneller te laten opstarten door een deel in het geheugen beschikbaar te houden?