Jim mobile rekent dubbel in het buitenland.

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6553
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Hi,

Ik heb al geruime tijd een pre-paid van jimmobile in mijn mobiele hotspot die ik sporadisch gebruik (meestal weekends). Ik heb een zeer laag verbruik (200/300MB/maand) en steek regelmatig de grens met NL over. Ook op minitrips wordt de hotspot gebruikt en dat leek altijd correct te zijn wat betreft verbruik.
Verleden week waren we 5 dagen in IJsland en bij thuiskomst check ik mijn saldo en vond ik dat er verdacht veel (wel maar een paar Euro) van mijn tegoed af was dus keek ik naar de verbruiksgegevens. Tot vertrek zie ik connectietijden en verbruik zoals altijd, vanaf de eerste connectie in IJsland staan alle connecties dubbel in de lijst en vanaf de eerste connectie in België staat alles weer enkel zoals altijd.

Uitleg van Jim:
ik zie in mijn systeem dat er heel
veel kleine data sessies waren op dat moment waardoor het lijkt dat je
dubbel bent aangerekend. Terwijl je correct bent aangerekend. Een data
sessie kan soms heel lang duren als er een verbinding blijft staan
jim.jpg
Bye, Maurice
https://on4bam.com
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Er is momenteel een gekend probleem dat de verbruikslijnen (énkel) in het buitenland dubbel getoond worden. Dit is een visueel probleem, waarbij je niet dubbel aangerekend wordt.
In het buitenland is er onzichtbare bundel om je bij roamingverbruik op €48 en €60 te verwittigen. Die bundel op zich telt op/af (het is maar hoe je bekijkt) en de usage regels die daarvoor worden gebruiken worden momenteel onterecht ook getoond.

Tl;dr
Visueel probleem waarbij je zeker niet dubbel aangerekend wordt. Zal in de toekomst aangepast worden zodat er geen verwarring meer door ontstaat.

Extra: Probleem is momenteel ook op Mobile Vikings van toepassing aangezien hetzelfde systeem gebruikt wordt.
Ook daar geen zorgen dat je dubbel aangerekend zou worden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6553
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

Dat antwoord kreeg ik van Jim ook net.
Er is wel een probleem. Mijn hotspot geeft aan een 270MB te hebben verbruikt de laatste maand. Ik ga er van uit dat dat "redelijk" juist is (m.a.w. zonder overhead en andere nodige communicatie). Jim houdt het op 746MB. Dat verschil in combinatie met het dubbel tonen van het verbruik doet mij vermoeden dat er meer aan de hand is. Tel ik de getoonde hoeveelheid data bij elkaar dan kom ik ook op 746MB en dat werd ook zo aangerekend. Hoezo visueel? wat getoond wordt is aangerekend, het is niet dat men 2 keer 100MB toont en er 100 aanrekent.

Mijn verbruik ligt meestal rond de 200MB omdat de hotspot enkel gebruikt wordt als we in het weekend ergens naartoe gaan. Door het slechte weer en andere bezigheden de laatste weken had ik zelfs minder verbruik maar dat wordt nu gecompenseerd door de minitrip. In elk geval, no way dat ik zo veel verbruikt heb. De tablet geeft 60MB Waze, 60MB mail en een deel daarvan was dan nog op de hotel WiFi. Er is ook een aantal keer op vrtnws gekeken en iets opgezocht.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”