Betaalsystemen van Bancontact en Payconiq fuseren

silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Werkt de app bij jullie nog ? Ik gebruik magiskhide en met andere banking apps geen enkel probleem.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Stroper schreef: Carrefour maakt niet langer gebruik van Bancontact/ATOS, maar wel van Maestro(op je kaart zitten beide systemen, maar ze zijn wel degelijk verschillend).
Als je Google Pay zou gebruiken, zal het werken.
Als men contactloos betaalt gaat die betaling wel nog via Bancontact, het is maar als men de kaart in de terminal steekt en PIN code vormt dat die betaling via Maestro verloopt.
Het klinkt misschien eigenaardig maar het is zo.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dit heb ik als reactie gekregen:

Beste ,

Bedankt voor het e-mailen van Payconiq by Bancontact.

Ons ontwikkelteam zal begin april een nieuw NFC-onderdeel integreren in de app. Het lost deze problemen op
Tttsss
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Zou dat betekenen dat het momenteel niet werkt met elke s10?
Ikzelf heb gisteren nog met de app betaald op mijn S9, die ik nog maar 1,5 maand heb. De overstap van mijn vorige telefoon op deze was geen probleem in de app
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Vandaag in de frituur betaald: approved, dusja, zal in orde zijn.
Binne de 1-3 dagen de grote test bij den bakker. Maar volgens mij ist in orde.
Tttsss
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

apestaart schreef:
Stroper schreef: Carrefour maakt niet langer gebruik van Bancontact/ATOS, maar wel van Maestro(op je kaart zitten beide systemen, maar ze zijn wel degelijk verschillend).
Als men contactloos betaalt gaat die betaling wel nog via Bancontact, het is maar als men de kaart in de terminal steekt en PIN code vormt dat die betaling via Maestro verloopt. Het klinkt misschien eigenaardig maar het is zo.
Ik dacht altijd dat Maestro gewoon een overkoepelende organisatie was die de nationale betaalsystemen (zoals bij ons Bancontact) met mekaar compatibel maakte; maw in je eigen land betaal je met je nationale systeem (bij ons Bancontact), in het buitenland vangt Maestro de compatibiliteit op.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

Dat hangt volledig af van het contract met de betaalverwerker.
Town Atos nog een quasi monopolie had was bancontact inderdaad de standaard.
Maar vandaag zijn er concurrenten die wel Maestro verwerken, maar bancontact niet aanbieden(sepay dacht ik).
Heel wat winkels van Nederlandse origine(maar bv ook mijn plaatselijke frituur die een exotische terminal gebruikt ipv. van de standaard Atos apparatuur) gebruiken Maestro als default ipv. Bancontact. Al gemerkt bij Kruidvat, holland&barett,Hema
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Laatste update;

Bij de bakker getest, werkte deze keer wel, dan nog in andere winkel geweest en daar ook dusja, hoe het nu komt wrm het eens een keertje niet ging geen idee maar tis alvast opgelost, app gewist maar of dat de reden was geen idee, de dame kan mss ook wat misdaan hebben bij de bakker, tblijft heel bizar.

Content dat ik terug overal kan betalen met de smartphone. Jonge dame dernet zal al ferm te kijken naar de s10 haha.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”