Onzen tv is kapot en nu willen men ouders der nen nieuwe kopen
Het max dat ze willen uitgeven is iets rond de 1400 euro
Nu dacht ik zone tv te bestellen op nen duitse online shop, maar daar zijn men ouders ni voor te vinden; ze willen wel zelf naar duitsland rijden om daar in nen gewone winkel ene te kopen
Welke lcd tv raden jullie me aan?
en welke winkels in Duitsland zijn goed (als het verstandig is om hem in Duitsland te kopen)
lcd tv in duitsland
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Ik denk dat het bij LCD van belang is dat je de betreffende tv eens in werking ziet: Hoeveel ruis zie je, hoe helder is hij, de kijkhoek, ...
Ook nuttig om rekening mee te houden, gezien de toekomst: HDTV-resolutie van 1280x720 of hoger.
Ook niet plasma-schermen aanzien voor LCD: deze zijn alles behalve zuining, minder lange levensduur, minder scherp.
Ook nuttig om rekening mee te houden, gezien de toekomst: HDTV-resolutie van 1280x720 of hoger.
Ook niet plasma-schermen aanzien voor LCD: deze zijn alles behalve zuining, minder lange levensduur, minder scherp.
Ik was uiteraard wel van plan om eerst hier in belgie eens in de winkels te gaan kijken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Een goeie onlinewinkel die je kan vertrouwen is http://www.technikdirekt.de .
Net over de grens kan je bij een Mediamarkt terecht...
Net over de grens kan je bij een Mediamarkt terecht...
ik stapte net een winkel binnen voor de lcd schermen te bekijken
en wat me opviel was dat de plasma schermen van vele betere kwaliteit waren dan de lcd schermen. Ze waren veel rustiger om te bekijken dan de felle lcd schermen.
Deelt nog iemand die mening?
en wat me opviel was dat de plasma schermen van vele betere kwaliteit waren dan de lcd schermen. Ze waren veel rustiger om te bekijken dan de felle lcd schermen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Bwa, is het niet dat die resolutie van die plasma tv's die ze nu verkopen veel te laag ligt voor de toekomst ? de meeste die ik gezien heb hadden iets van een 840x6** .
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
16 juli is het "dumpdag" bij Tones.be :
http://www.tones.be/shop_producten.php? ... up&cat=100
HYUNDAI 107cm PLASMA HPT-4241 Flat TV, 1280 x 1024, TV Tuner 2x, Teletekst, DVI, Dual Screen Channel Swapping, Contrast: 3000:1, Helderheid: 1000 cd/m²
€ 1299,30
Merk: Hyundai
Type: HPT-4241
Schermgrootte: 42 inch
Apect ratio: 16:9
Helderheid: 1000 cd/m²
Contrast: 3000:1
Inkijkhoek: > 160°
TV Tuner: 2x
Dual Screen Channel Swapping
PIP & PBP
Digital Comb filter
Interface: Scart, D-Sub, S-video, coax
Afmetingen: 1080 x 690 x 100 mm
Gewicht: 33 kg
Garantie: 1 jaar
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Vergeet niet (ik herhaal het nog maar eens) dat plasma-tv's MEER verbruiken dan traditionele dikke beeldbuizen!
En LCD lijkt minder rustig dan plasma, omdat LCD gewoonweg vééél scherper is en je dus alle ruis en incorrectheden ziet. Met een analoge kabeluitzending zie je dat dus nogal. Je hebt wel digitale stabilisatoren, maar in het algemeen vind ik dat de mensen er dan precies uitzien alsof ze een extra laag fond-de-teint op zich hebben...
Maar plasma gaat er toch uit vermoed ik, om dan volledig door LCD te worden overgenomen om daarna over te gaan naar OLED, wat nog zuiniger is, geen backlight nodig heeft, en nog meer voordelen (maar nog niet op groot formaat geproduceerd kan worden).
En LCD lijkt minder rustig dan plasma, omdat LCD gewoonweg vééél scherper is en je dus alle ruis en incorrectheden ziet. Met een analoge kabeluitzending zie je dat dus nogal. Je hebt wel digitale stabilisatoren, maar in het algemeen vind ik dat de mensen er dan precies uitzien alsof ze een extra laag fond-de-teint op zich hebben...
Maar plasma gaat er toch uit vermoed ik, om dan volledig door LCD te worden overgenomen om daarna over te gaan naar OLED, wat nog zuiniger is, geen backlight nodig heeft, en nog meer voordelen (maar nog niet op groot formaat geproduceerd kan worden).
@laris,laris schreef:Ze waren veel rustiger om te bekijken dan de felle lcd schermen.
Hier een link daar kan je eens vergelijken.
Zoals meon al schreef, groter verbruik bij een plasmascherm, ook niet te vergeten een groter gewicht. (waarbij ik denk aan een scherm wat aan de muur opgehangen wordt, zie dat die schroeven en pluggen niet loskomen uit de muur)
Bedenking: Aankoop buiten de grens, wat bij een panne met je toestel terug kilometers voor te brengen en eventueel 8 dagen later gaan ophalen, liever 50 € meer betalen bij een bekwame TV verkoper in je buurt.

- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zou had hem bijna wille gaan kopen, maar heb net ontdekt dat ze liegen over de resolutie bij Tones :scptKangaroo schreef:16 juli is het "dumpdag" bij Tones.be :
HYUNDAI 107cm PLASMA HPT-4241 Flat TV, 1280 x 1024, TV Tuner 2x, Teletekst, DVI, Dual Screen Channel Swapping, Contrast: 3000:1, Helderheid: 1000 cd/m²
T is wel 852x480 i p v 1280 x 1024
KLEIN detail zullen we het maar noemen zeker, spijtig wel.
- Kemblin
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
wij hebben thuis een LG plasma aan de muur hangen, die zijn ook goed van kwaliteit en kosten niet al te veel + ik vind ze een mooi design hebben.
Het beeld bij een plasma is echt rustig een aangenaam en ge kunt er echt uren naar zien (niet dak zonen tv fanaat ben maja
).
Het beeld bij een plasma is echt rustig een aangenaam en ge kunt er echt uren naar zien (niet dak zonen tv fanaat ben maja

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Mijn quote was een directe copy/paste vanaf de Tones site -- sorry voor de mogelijke misinformatiepm schreef:cptKangaroo schreef:16 juli is het "dumpdag" bij Tones.be :
Ik zou had hem bijna wille gaan kopen, maar heb net ontdekt dat ze liegen over de resolutie bij Tones :sHYUNDAI 107cm PLASMA HPT-4241 Flat TV, 1280 x 1024, TV Tuner 2x, Teletekst, DVI, Dual Screen Channel Swapping, Contrast: 3000:1, Helderheid: 1000 cd/m²
T is wel 852x480 i p v 1280 x 1024
KLEIN detail zullen we het maar noemen zeker, spijtig wel.

Ik heb al reviews op Tom's HardwareGuide gelezen die waarschuwen voor het feit dat TV / computermonitor fabrikanten en verkopers het aandurven om ronduit liegen over de eigenschappen van hun toestellen , dus altijd zoveel mogelijk info zoeken voor je effectief gaat kopen.
- pm
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 7 keer
ja schandalig vind ik dat, dan kunnen ze evengoed zeggen dat het een 75 inch scherm is met dieptezicht en een gratis vliegreis erbij...
hoe durve die te liege over zulke specificaties !!!! f*** up is dat ja
hoe durve die te liege over zulke specificaties !!!! f*** up is dat ja