Hallo,ik had gisteren telenet over de vloer en ze mogen vrijdag terugkeren gelukkig gratis.
Nu das de schuld van men nieuwe huisbaas want de binnenbekabeling is in orde maar de buitenbekabeling naar binnen niet. Die kabelplaatsing moet ik wel zelf betalen.
Zijn er kwaliteitsverschillen tussen coax kabels?
Electricien komt vanavond of morgen die kabel van buiten naar binnen boren. Kan Telenet waar die kabel binnenkomt de nui plaatsen en dan een link maken met de binnenbekabeling? Hoeveel ruimte heeft telenet daarvoor nodig?
Telenet kabel
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
R2504 das toch mijn verantwoordelijkheid niet?
Maargoed die electricien zal dat wel weten.
Ik moet die kosten betalen maar tis niet mijn verantwoordelijkheid om aan te sluiten denk ik.
Maargoed die electricien zal dat wel weten.
Ik moet die kosten betalen maar tis niet mijn verantwoordelijkheid om aan te sluiten denk ik.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Je bent wél verantwoordelijk, want jij persoonlijk zal genieten van de diensten van Telenet, niet de huisbaas.boonpwnz schreef:Ik moet die kosten betalen maar tis niet mijn verantwoordelijkheid om aan te sluiten denk ik.
Enkele feitelijkheden die aantonen dat de gebruiker/huurder zelf verantwoordelijk is:
1) Een internetaansluiting behoort niet tot de minimale kwaliteitseisen van een huurwoning.
2) De huurder kan op voorhand vaststellen dat er geen Telenet-kabel aanwezig is in de woning vóór de ondertekening van het huurcontract.
3) De huurder kiest autonoom voor de diensten van provider X, dus betaalt de huurder alles wat nodig is om van die diensten te kunnen genieten.
Je kan natuurlijk steeds argumenteren dat een Telenet-aansluiting de waarde van de huurwoning verhoogt en de huisbaas vragen om de kosten van de fysieke aansluiting te dragen. De huisbaas kan echter een andere mening hebben.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
Raf
Ik ben niet compleet akkoord.
De huisbaas zek dat het er wel lag maar dat is de fout van de electricien die blijkbaar enkel binnenbekabeling voorzag. Dus de huisbaas wou wel een aansluiting. Met puntje 2 ben ik wel akkoord want dat klopt ik heb men huurcontract nog niet getekend.
Het wederzijds akkoord is dat de huurbaas de plaatsing in de plaatsbeschrijving zal zetten maar dat ik alle kosten draag. Ik moet dit door de plaatsbeschrijving echter niet weghalen later als ik het huurhuis verlaat.
Ik ben niet compleet akkoord.
De huisbaas zek dat het er wel lag maar dat is de fout van de electricien die blijkbaar enkel binnenbekabeling voorzag. Dus de huisbaas wou wel een aansluiting. Met puntje 2 ben ik wel akkoord want dat klopt ik heb men huurcontract nog niet getekend.
Het wederzijds akkoord is dat de huurbaas de plaatsing in de plaatsbeschrijving zal zetten maar dat ik alle kosten draag. Ik moet dit door de plaatsbeschrijving echter niet weghalen later als ik het huurhuis verlaat.
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Onderhandelen met de huisbaas is de boodschap. Ik zou die kosten in zo'n situatie nooit zelf betalen.
De fysieke aansluiting zou je toch op de huisbaas moeten verhalen, zeker als het "zogezegd" al in de plaatsbeschrijving bij aankomst wordt opgenomen.
De fysieke aansluiting zou je toch op de huisbaas moeten verhalen, zeker als het "zogezegd" al in de plaatsbeschrijving bij aankomst wordt opgenomen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 103 keer
Dit is mijns inziens voor interpretatie vatbaar
- http://huurdersplatform.be/wp-content/u ... HB_209.pdf p.4-5
- De huisbaas zei dat het er wel lag maar dat is de fout van de electricien die blijkbaar enkel binnenbekabeling voorzag. Dus de huisbaas wou wel een aansluiting
- De fysieke aansluiting zou je toch op de huisbaas moeten verhalen
Samengevat:
wat staat er al dan niet in het huurcontract m.b.t. de (voorhanden) nutsvoorzieningen
de Telenet aansluitingskost/activatiekost/abokost is mijns inziens normaal voor de huurder maar de werken van de electricien en de kost van de "Telenet aftakkabel" om u aan te sluiten is in principe voor de verhuurder (=beperkte kost en misschien niet de moeite om van in het begin moeilijk over te doen?)
- http://huurdersplatform.be/wp-content/u ... HB_209.pdf p.4-5
- De huisbaas zei dat het er wel lag maar dat is de fout van de electricien die blijkbaar enkel binnenbekabeling voorzag. Dus de huisbaas wou wel een aansluiting
- De fysieke aansluiting zou je toch op de huisbaas moeten verhalen
Samengevat:
wat staat er al dan niet in het huurcontract m.b.t. de (voorhanden) nutsvoorzieningen
de Telenet aansluitingskost/activatiekost/abokost is mijns inziens normaal voor de huurder maar de werken van de electricien en de kost van de "Telenet aftakkabel" om u aan te sluiten is in principe voor de verhuurder (=beperkte kost en misschien niet de moeite om van in het begin moeilijk over te doen?)