Zeer hoge ping bij Proximus en Scarletgebruikers?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
antutu
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hi all

Ik speel een online game en sinds afgelopen woensdag merkte ik op dat mijn ping fiks is verhoogd. Ikzelf heb Scarlet en had altijd een ping van 16 ms. Het spel raadde me servers aan in België en Nederland. Alles normaal dus.

Maar sinds die afgelopen woensdag is de laagste ping die ik kan krijgen 114 ms en het spel raadt nu servers aan in Canada, Mexico en Amerika. De Belgische server waar ik 16 ms haalde geeft nu een ping van 277 ms.

Ik dacht dat het probleem bij mij lag maar na een rondvraag aan andere Belgische spelers blijkt dat er nog veel spelers zijn die er ook last van hebben sinds woensdag. Belgische spelers die er geen last van ondervinden geven aan geen Proximus te gebruiken. Mensen die wel last hebben geven allemaal aan bij Proximus te zijn.

Wat is er gaande bij Proximus? :-o
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Traceroute?
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
antutu
Pro Member
Pro Member

Afbeelding

Dit is de Belgische wereld (alhoewel een IP trace mij leert dat de server niet werkelijk in België staat) waar ik altijd 16 ms ping had (en waar niet-Proximus gebruikers dat nog steeds hebben). Op dit moment heb ik een ping van 280 ms in-game.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 111 keer

Je gaat van België, naar Azië, naar Amerika, om verbonden te worden met je server.
Geen idee waar die Belgische server staat (wel in Europa zo te zien), maar je signaal gaat dus eerst de wereld rond.

Wellicht een provider die zijn BGP AS prepending niet goed heeft, of Proximus die een geschil heeft met een provider en niet meer peeren.
antutu
Pro Member
Pro Member

Zal dat laatste zijn dan, aangezien Belgen met een andere provider er geen last van hebben. Damn, wat jammer dit. :( Mij stoort het op dit moment niet zó erg, behalve dat alles wat trager reageert. Maar er zijn mensen voor wie hun spelervaring volledig om zeep geholpen is (voornamelijk zij die high level bosses verslaan waarvoor je zeer snelle reflexen moet hebben) Hopelijk komen ze er snel uit! In ieder geval bedankt voor de uitleg. :D
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”