Hey
Ik had een vraagje ivm het publiek zetten van verschillende websites achter 1 statisch ip adres dat wij hebben ontvangen van proximus.
Momenteel werkt al 1 website publiek, dit is ge portforward op de bbox:
HTTP TCP extern:80 0 intern:80 192.168.1.xx Any
Maar voor een tweede website weet ik niet goed hoe dit moet, ik kan niet hetzelfde doen voor het tweede ip adres.
De eerste website was een linux wordpress server en de tweede een iis server.
Meerdere websites publiek zetten achter bbox
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
optie 1: werken met virtualhosts op 1 server, maar dat zal niet kunnen gezien je 2 servers gebruikt.
optie 2: een andere poort forwarden, bvb extern:8080 intern:80
optie 2: een andere poort forwarden, bvb extern:8080 intern:80
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 230 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Waarom zou optie 1 niet kunnen? Die Linux-bak kan eenvoudig het verkeer voor de IIS-server doorsluizen.
Lees je even in omtrent Reverse Proxy.
Ik zou alternatieve poorten enkel voor privé-gebruik toepassen, niet voor de massa.
Lees je even in omtrent Reverse Proxy.
Ik zou alternatieve poorten enkel voor privé-gebruik toepassen, niet voor de massa.
Computer(k)nul
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
dat is idd ook nog een optie... had ik even niet aan gedacht.Sinna schreef:Lees je even in omtrent Reverse Proxy.
maar gezien TS hier vraagt hoe je meerdere sites bereikbaar kan maken, vermoed ik dat dit misschien (technisch) teveel gevraagd is?
ik ging er eigenlijk vanuit dat het meer prive/klein gebruik betrof, maargoed dat is dus een gok gezien we niet genoeg informatie hebben om daar een conclusie over te maken.Sinna schreef:Ik zou alternatieve poorten enkel voor privé-gebruik toepassen, niet voor de massa.
iig heeft TS nu dus al 3 opties

- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Overigens:
Zowel IIS als Apache kunnen reverse proxy'en.
In IIS heb je "Application Request Routing" (ARR) en "URL Rewrite" nodig.
In Apache heb je "mod_proxy" nodig.
Zowel IIS als Apache kunnen reverse proxy'en.
In IIS heb je "Application Request Routing" (ARR) en "URL Rewrite" nodig.
In Apache heb je "mod_proxy" nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als www.virtualhost2.tld correct resolvet naar hetzelfde IP als www.virtualhost1.tld is het geen DNS issue.adimaru schreef:Ik heb de 2 virtual hosts proberen te maken, momenteel blijft hij redirecten van virtualhost2 naar virtualhost1, is dit een dns issue?
Wellicht een fout in de configuratie van de vhosts of (als v1 ook de default is) zijn de benodigde modules mogelijks niet geactiveerd.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 22 keer
Sorry voor het mogelijke offtopic, maar ik wil toch even meegeven dat ik hoop dat dit over een testwebsite gaat en je hier geen actieve site(s) gaat hosten van/voor andere mensen en/of bedrijven waar belangrijke gegevens, persoonsgegevens of accounts (gebruikersnamen en paswoorden) op gebruikt zullen worden. Als je al niet weet hoe je dit moet inrichten kan ik ook niet anders dan geloven dat je niet de noodzakelijke kennis hebt om deze gegevens te beveiligen. Als het om een test gaat om uit te leren kan ik het alleen maar aanmoedigen natuurlijk, Je kan het maar op 1 manier leren en dat is door het uit te proberen