Vorig jaar werkte mijn zus haar printer niet meer: HP Deskjet 3070A.
Na wat zoeken kwam ik er op dat de printer via wifi verbonden was met het publieke FON-netwerk v/d Bbox. Zo was hij niet bereikbaar voor de verschillende computers.
We hadden de printer bij de installatie geconfigureerd op het privé-netwerk met wachtwoord. Maar blijkbaar heeft die printer vanzelf een voorkeur voor het openbare netwerk.
Om het op te lossen heb ik FON uitgeschakeld op de Bbox. Dan was alles goed.
Maar nu, een jaar later is die printer terug defect. Ik kan het al raden. Proximus heeft nieuwe software op de Bbox gepushed, FON staat terug actief, de printer zit terug op het FON-lan.
Iemand een idee voor een robuuste oplossing ?
HP Deskjet werkt niet goed op Bbox wifi
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 12 keer
Een paar jaar geleden heb ik met bloed, zweet en tranen bij Scarlet de nodige inloggegevens kunnen opvragen (die ze eerst pertinent niet wilden geven) om dit in een Fritzbox te zetten, sindsdien kan ik naar hartenlust alles exact instellen zoals ik het wil en niet overgeleverd aan de grillen van updates van Scarlet die bovendien ook nog eens bepaalde mogelijkheden fnuiken met hun aangereikte BBOX.
Mijn advies: neem een alternatieve modem zoals de Fritzbox om je te ontketenen van Proximus.
Mijn advies: neem een alternatieve modem zoals de Fritzbox om je te ontketenen van Proximus.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dat lijkt me wel heel bizar...MarkDM schreef:Maar blijkbaar heeft die printer vanzelf een voorkeur voor het openbare netwerk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
Ooit proberen inloggen met de printer op de fon, dan zit die in de connect lijst... en pakt hij hem, als hij hem vindt. Factory reset, om hem te vergeten, is denk ik de enigste oplossing
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 133 keer
Ja, ik had dat ook al gedacht. Ik denk dat zij bij het zoeken eens op het verkeerde netwerk gezeten hebben. Ik zal factory reset proberen en zeggen dat ze er moeten afblijven als het niet meer werkt (als dat nog gebeurt).
Fritzbox is geen oplossing, dat kost meer dan die printer.
Fritzbox is geen oplossing, dat kost meer dan die printer.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli